2/02/2023

# BCG # Blogları Canlandırma Projesi

Blogları Canlandırma Projesi Ocak Ayı

   Selam .... BCP ocak ayı teması "gerçeğe dayanan olaylar ve biyografi " idi. Ben bu türe giren iki kitap okudu bu ay . Seyrettiğim filmlerden hiçbirisi bu kategoriye girmiyor maalesef . 


  Okuduğum ilk kitap Az Kitap'tan çıkan Yunus Arıkan'ın Anneme Söz Verdim kitabı . Gerçeğe dayanan olaylardan oluşuyor kitap. 

Anneme Söz Verdim



    Mehmet ile tanışıyoruz kitapta. Dört çocuklu bir ailenin en küçük çocuğudur Mehmet. Üç oğulları olan aile son çocukları da kız olsun istemiş ancak o da oğlan olmuştur. Hareketli ve yaramaz bir çocuktur Mehmet. İlkokula giderken su satarak tanışır iş hayatı ile. Paranın nasıl kazandığını öğrenince kıymetini de daha iyi bilir. O yaz su satarak okul ihtiyaçlarını kendi karşılar. Daha sonra da ayakkabı boyacılığı yapar. Gururludur, babası ona para vermeyince bu işi yaparak kendi parasını kazanmak ister. Ortaokulu bitirdikten sonra liseye gitmeyip babasına bakkal dükkanında yardım eder. Ancak onun hayat için beklentisi bu değildir. Bir gün babasına veda etmeden annesinden çok az bir para alarak İstanbul'a doğru yola çıkar. Çıkmadan da annesine bir söz verir. Mutlaka okuyacaktır. İstanbul'da abisinin yanına gelen Mehmet'in buradaki çalışma ve okuma azmini, hayata karşı duruşunu, zorluklardan vazgeçmeyişini okuyoruz. Mehmet azimlidir. O azminin sonucunda zorluklarla karşılaşsa da adım adım hedefine yaklaşır. Yardımsever, iyi insanlarla karşılaşması da onun şansıdır . 

    Yazar Yunus Arıkan'ın kalemiyle bu kitapla tanıştım. Sade, akıcı ve içten bir anlatımı var yazarın. Kitabı okurken tüm o yaşananları hissediyorsunuz. Mehmet'in başarıya giden yoldaki azmini ve yaşadıklarını okumak keyifli ve ilham verici bir okuma süreci oldu. Gerçek hayat öykülerini okumayı sevenlere tavsiyemdir.💕

Kitaptan alıntı: 

" Söz tutulmak için verilir, unutulmak için değil..." 


    Okuduğum ikinci kitap ise biyografi türünde. Destek Yayınları'ndan  Meltem Bige Ulu'nun kaleminden Hayat Baştan Sona Kısadır


Hayat Baştan Sona Kısadır


   Doğunun Kafka'sı diye adlandırılan , İran Edebiyatı'nın öncülerinden Sadık Hidayet anlatılıyor kitapta . Bir çoğunuz gibi ben de Kör Baykuş kitabı  ile tanıdım onun kalemini . Oluşturduğu o karamsar ve depresif ortam beni o kadar etkiledi ki bir süre yazarın başka bir kitabını okuyamam zannettim . O karamsarlık geçtikten sonra ise ağzımda müthiş bir edebi lezzet kaldı . İşte yazarın büyüleyiciliği de bundan kaynaklanıyor bana göre. Sonrasında Bir Damla Kan kitabında okuduğum öykülerden aldığım lezzet daha fazla idi . Onun dünyasına girip de duygularına ortak olmamak elde değil ... 

   Hayat Baştan Sona Kısadır  kitabının özelliği çok sevdiğim yazar Sadık Hidayet'i anlatmasının dışında instagram alemine neredeyse girdiğimden beri tanıdığım, fizikçi, redaktör, editör,çevirmen , yüzü kadar yüreği de güzel olan Meltem'in -@meltembige - elinden çıkmasıdır. Bu nedenle bu kitaba paha biçilemez bana göre 💕 

 Biyografi türündeki eserde Sadık Hidayet'in sadece yaşamı değil, yaşadığı dönemde ülkesinin durumu, edebi tarzı, eserlerinde yer alan edebi akımlar ,kitaplarından alıntılara yer veriliyor. Kısa fakat dolu dolu bir kitap. Çok yönlü bir insan olan Sadık Hidayet düzene karşı mücadelesini , hislerini ve tepkilerini yazarak gösterdi . Onun nasıl çaresiz kaldığını ve kendini ifade etmek için nasıl uğraştığını hissedebiliyorum satır aralarında. Son söz yine kitaptan olsun: 
Karanlık dünyasına inat ,"karanlığa " ışıkgetirendi. O, "ışığın Doğu 'dan yükselen" rengiydi.




                                                     

9 yorum:

  1. Gerçek hikayeler insana ilham veriyor. Sadık Hidayet ile henüz tanışmadım ama yazını okuyunca bir merak sardı. Gidip bakayım kitaplarına. :)

    YanıtlaSil
  2. Ne zamandır yazılarınızı görmüyordum, tekrar Merhaba o halde :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Bir süre ara vermiştim . Tekrar eski düzene dönmeye çalışıyorum . Sevgiler :)

      Sil
  3. Benim de 4 cocugum (sonuncu kiz) olmasina ragmen hayat bastan sona kisadir kitabi daha cok ilgimi cekti. Ozellikle bizim de kultur havzamizin oldukca icice geçtiği iran edebiyatina dair oldukca cahilim diyebilirim. Tesekkurler paylasim icin. Sonraki BCP yazisindan görüşmek uzre

    YanıtlaSil
  4. Kitapları bilmiyorum ama ikisi de hoşuma gitti yazınızı okuyunca. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Tanıtım için teşekkürler . Tanımadığım yazarlardan gelen iki tanıtım olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Daha önce duymadığım yazarlar ve kitaplar. Hemen araştıracağım. Özellikle DoğununKafka'sı tanımı benim çok ilgimi çekti. Teşekkürler öneriler için.

    YanıtlaSil
  7. anneme söz verdim aklımda olsun tenk yuu :)

    YanıtlaSil
  8. iki yazarı da bilmiyorum güzel tanıtımlar olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.