4/19/2016

# Düz Yazı Yayınevi # Elif Güçlüten # Gülizar # Kitap Yorumu

Gülizar - Elif Güçlüten || Kitap Yorumu


Gülizar - Elif Güçlüten
  Elif Güçlüten'in ikinci kitabı Gülizar. İlk kitabı olan Günebakan ile gönlüme taht kuran yazar bu kitabı ile kendisine bir kere daha hayran bıraktı. Yazarın anlatım tarzını ve kalemini seviyorum. Yeni kitaplarını da bekliyorum...

( Günebakan yorumum için tık tık... )

   Kitap kapağından bahsetmek gerekirse üzgünüm fakat kapak tasarımını sevmedim. Daha çarpıcı  bir kapak olabilirdi. Kapağa göre kitabı seçseydim bu kitabı almazdım. Kapak sınıfta kaldı bana göre....

    Arka kapak yazısına gelir isem kitabın konusunu tam olarak yansıttığını düşünmüyorum. Kitaba ismini de veren Gülizar ve arka kapakta bahsedilenler kitabın son kısımlarında geçiyor. O nedenle kitabı okumaya başladığınızda Gülizar nerede diye düşünmeyin.

Kitapta beni en fazla etkileyen gerçek bir olaydan kurgulanmış olmasıydı. Elif Güçlüten bir operasyon sonrası kitabı yazmaya başlamış. Buradan kendisine geçmiş olsun diyorum.

   Neslihan genç , güzel ve başarılı bir genç hanımdır. Üniversiteyi başarı ile bitirmiş yüksek lisansını yapmış ve iş aramaktadır. Emekli bir asker olan babası ve ev hanımı annesi Neslihan'ın üzerine titremektedirler. Neslihan'ın bu güzel hatayının içerisinde yüreğini burkan bir olay vardır. Neslihan Evlat edinilmiştir. Annesinin ölümünden sonra çocuk yurduna kalmaya başlayan Neslihan ve kardeşleri . Neslihan mutlu bir hayata adım atarak evlat edinilmiştir ama kardeşleri? Onların akıbetini merak eden ve onlara kavuşmak isteyen Neslihan Ailesinin desteği ile kardeşlerini aramaya başlar.

   Bu arayışı içerisinde Neslihan aile dramını öğrenecektir. Kardeşlerinin öykülerini teker teker öğrenirken hayata dair birçok ders alacak ve gerçek sevgiyi öğrenecektir.

   Okumanızı tavsiye ettiğim kitaplardan bir tanesi Gülizar....



Gülizar - Elif Güçlüten
Kitabın Adı : Gülizar
Yazar : Elif Güçlüten
Yayınevi : Düz Yazı Yayınevi
Sayfa Sayısı : 218 sf.

  Gülizar, beş çocuğunun anası… Talihsiz, kanı yerde kalmış, yuvası dağılmış, bahçesinde lalesiz kalmış, Gülizar…
   Kömür karası saçları dağılmış sırtüstü yatıyordu yatakta Gülizar. Gözlerini tavana dikmişti. Derme çatma, yıkık dökük kerpiç damdaki o tek noktaya bakışlarını kilitlemişti. Bedeni bu hecin devesi misali iri cüsseli adamın altında yatıyor olsa da, ruhu pek sevdiği arkadaşı Hatice ile pamuk tarlalarında koşup parlak renkli kâğıtlardan yaptıkları uçurtmayı uçuruyordu.
     Pamuk tarlasındaydı artık o. Kucağında da Berkin... Parlak renkli kâğıtlardan yaptığı uçurtmayı uçuruyordu Gülizar… Berkin ise küçük kahkahalar atıyordu…
    İstanbul sokaklarında geçmişlerini ararken, bir yandan da hayatta kalmaya çalışan beş çocuğun acı, ölüm, aşk ve özlem dolu hikâyesi.





                                                            Kozmokitap

1 yorum:

  1. Dram romantik türlerine yeni yeni başladım ama onlarda İngilizce oluyor, bu tarzlararada biraz uzağım ama gerçek olaydan kurgulanması cazip, kitap yorumu ve kritikler iyiydi, tek tek incelemissiniz, ellerinize sağlık 😉

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.