1/29/2018

# Ephesus Yayınları # Kitap Yorumu # Mehtap Fırat

Kutup Yıldızı 1 - Mehtap Fırat

Kutup Yıldızı 1 - Mehtap Fırat


"Evrenin en parlak yıldızı sadece Kutup Yıldızı değil Nisa. Onu gerçekten görebilmek için hissederek bakmalısın. Ancak o zaman gerçek Kutup Yıldızı 'nı keşfeder ve sana kestirme bir yol göstermesini sağlarsın. "



1994 doğumlu genç yazarlarımızdan birisi Mehtap Fırat. Wattpad sitesinde yazılarını yayımlayan yazarın ilk kitabı Kutup Yıldızı.

Kitabı okumaya başlarken bir ergen kitabı belki basit bir kitap yani yaş grubu olarak küçük yaşlara hitap edebilir diye düşündüm. Kapak ve ciltli olması hoşuma gitse de tereddütlerim vardı. Bu tereddütlerimin yok olması için çok beklememe gerek kalmadı . Birinci bölümü bitirmeden kitabı sevdim ve öyle basit bir kitap olmadığını anladım. Yazarın dili ve duyguyu aktarımı , karakter yerleştirmesi ve onların davranışlarını şekillendirmesini çok başarılı buldum. Konu olarak da ilgi çekici ve duygusal bir kitap Kutup Yıldızı.


" Neden Kutup Yıldızı peki?"
" Çünkü her ne kadar yolumu şaşırıp kaybolmak istesem de ben sadece o inatçı, huysuz keçinin gözlerindeki ışıltıya bakmak istiyorum. "
" Romeo şu halini görse, Shakespeare 'e beni yeniden yaz derdi. "


Yetimhanede büyüyen iki kız Nisa ve Senem. Birbirlerine kardeş kadar yakınlardır. Acıların , sevinçlerini , hayallerini paylaşırlar birbirleri ile. On yedi yaşındadır genç kızlar. Bir gün Senem 'i evlat edinmek isteyen bir aile çıkar. Senem , Nisa olmadan gitmek istemez. İki kızı da evlat edinir aile. Bu iki çok yakın kız artık resmen iki kardeş olmuşlardır ...





Yeni aile, yeni ortam ve yeni okul kızların yaşamlarını nasıl etkileyecektir? Arkadaşlıklarını devam ettirebilmek mi yoksa daha da yakınlaşacaklar mıdır?

Kutup Yıldızı


Evlat edinen aileyi çok sevdiğimi söylemeliyim. Kızların hayatlarında olanları okumak çok keyifliydi. 570 sayfalık kitapta sıkıldığım bir bölüm olmadı. Kitabın başlarında yazar biraz uzatmış diye düşünsem de sayfalar ilerledikçe tarzına alıştım ve her duyguyu , olayı ve detayları anlatmasını sevdim. Bu sayede kitabı gözümde canlandırmak daha kolay oldu.

" İyi geceler Kutup Yıldızı. "
Son cümleyi söylediğimde ondan bir karşılık geleceğini beklemiyordum ama beni yine şaşırttı.
" İyi geceler Kedi Yavrusu. "

Serinin ilk kitabı Kutup Yıldızı. İkinci kitap wattpad de yayımlanıyor şu an . Yakın zamanda kitap olarak ellerime alıp okumak isterim. Kitap öyle bir yerde bitiyor ki az çok devamını tahmin etsem de okumak bambaşka olacak .





Kutup Yıldızı 1 - Mehtap Fırat
Kitabın Adı : Kutup Yıldızı
Yazar : Mehtap Fırat
Yayınevi : Ephesus Yayınları
Sayfa Sayısı : 576


Fedakârlık...
Dört hecelik basit bir kelime gibi görünse de, aslında onun hayatında bir dönüm noktasıydı.
Geçmişe dair kırgınlıklarını yetimhanede unutmaya çalışan Nisa, bir gün aynı kaderi paylaştığı arkadaşıyla farklı bir dünyanın kapısını aralar. İki dost, bu kapı aralığından uzatılan sıcacık ellere, kimsesizliğin soğuk rüzgârından korunmak ümidiyle sarılır. Nisa ve Senem sonunda o yetimhane odasının duvarlarına fısıldadıkları hayalleri gerçekleştirme şansı elde ederler.

İki dost, daha önce hiç karşılaşmadıkları sıcaklığın ve zenginliğin onları değiştirmesine izin verecekler mi? Hiç tatmadıkları aşkı yeni hayatlarında bulabilecekler mi?


                                                            Kozmokitap

16 yorum:

  1. Ailenin her iki arkadaşı birden evlat olarak edinmesi takdire şayan.Devam niteliğindeki kitaplar benim de ilgimi çeker hep..

    YanıtlaSil
  2. EVET O ALGI VAR NEDENSE WHATPADD YAZARIYSA BİR DURUYORUM BEN DE .
    Tabii ki okumadan karar vermemek lazım. İçlerinden çok güzeller de çıkıyor.Huzurlu akşamlar canım

    YanıtlaSil
  3. Whatpadd deyince nedense geri duruyorum halen ısınamadım şu işe

    YanıtlaSil
  4. Bu tür kitapların okuyucu kitlesinin neden hep 18 yaş altı olduğunu daha iyi anlamaya başlıyorum:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 13-14 yaş okuyabilir mi

      Sil
    2. Okuyabilir ancak 15 yaş ve üzerine daha fazla hitap eder diye düşünüyorum.

      Sil
  5. Merhabalar blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım.Bana da beklerim...
    https://buyuklutuf.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Önyargılı olmamak gerek bence.Şans vermeli.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Kitap kapağını çok beğenmekle birlikte ikinci altıntıyı instagram sayfanda okumuş çok etkilenmiştim kuzum. Bence kitaba şans verilmeli ki sevmişsin de zaten not aldım kuzum :) Çok sevgiler <3

    YanıtlaSil
  8. Ilgincmis canim not aliyorum 😊

    YanıtlaSil
  9. kitap kapağını ilk önce anlamasam da kitabı okudukça kitap kapağı çok anlamlı gelmeye başlıyor şuan serinin sadece 3 kitabı çıktı ve gerçekten mükemmel bir kitap için deki bütün karakterleri dışarda görebilirsiniz mutlaka okumanız gereken bir seri.

    YanıtlaSil
  10. Bende bu gün aldim bitirince yazıcam

    YanıtlaSil
  11. Kitab in içinde aşk varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz aşk var ancak arkadaşlık daha ön planda. Serinin ilk kitabı olduğu için ilk aşkın kıvılcımları hissediliyor sadece.

      Sil
    2. Ana karakterler arasında geçen bir aşk mı bu bahsedilen ?

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.