12/31/2014

2014 yılına genel bakış...

Aralık 31, 2014 2 Yorum
Bir yıl daha bitiyor derken geçmişe dönüp bu yıl boyunca blogda neler yaptık bir bakalım.

Bir yıl boyunca toplam 148 yayın hazırladım. En fazla yayını Kasım ayında, en az yayın da Şubat ayında hazırlanmış.
kozmokitap



Tabii bu yayınların hepsi okuduğum kitaplar değiller. Bu yıl kaç kitap okuduğuma bakar isek toplam 82 kitap okuduğum görülüyor. Aşağıdaki grafikte ayrıntılı olarak görebilirsiniz:

kozmokitap


2014 te 9 izleyici ile girmiştim. Şu anda 165 takipçim var . Hepinize teşekkür ederim. 100 izleyicim olacağını bile hayal etmemiştim bu yola başladığım zaman. Yazı yazıyorum ancak okuyan var mıdır diye düşündüğüm zamanlar bile oldu. Ve şimdi artık biliyorum ki izleyicilerim, dostlarım hep benimle. Hepinize teşekkür ediyorum ve yeni bir yılda hep daha iyiye gitmeyi umut ediyorum.

Sevgilerle♥♥♥☺
kozmokitap

12/28/2014

Kitap Senaryoları

Aralık 28, 2014 4 Yorum
Kitap Senaryoları


Yine eğlenceli bir mimle buradayım:)) Sevgili Kitap Keyfim beni mimlemiş. Teşekkürler arkadaşım♥ Gelelim sorularımıza:
1. Bütün kitaplarından kurtulman gerekiyor. Sadece belirli türlerden (Fantastik, kurgu olmayan ve senin seçtiğin bir tür) birer tane kitap kalabilir. Hangi kitaplar kalırdı?

Kitaplarımın hiç birisinden vazgeçemem ki...



2. Kitapçıdasın ve senden küçük birinin annesine okumayı sevmediğini söylediğini duyuyorsun. Ama annesi onun bir kitap alması konusunda ısrar ediyor. Yanlarına gidiyorsun ve okumayı fazla sevmeyenler için uygun olduğunu düşündüğün bir kitabı veriyorsun. Bu hangi kitap olurdu?

Bu soru için çok düşündüm. O kadar çok kitap var ki bana göre çocuklara kitapları sevdirecek. Bir isim vermem gerekirse Küçük Kadınlar diyorum. Bence içerisinde bir çok duygu barındıran harika bir kitap:)

3. Kendini iyi hissetmiyorsun ve toparlanmaya ihtiyacın var. İyi bir ruh haline girmek için hangi kitabı okursun?

Kesinlikle romantik bir kitap olurdu. Belli bir yazar ismi veremiyorum çünkü o günkü halime göre bütün kitapları dizer hangisi beni çekerse onu okurum...

4. Küçüklüğüne zaman yolculuğu yapıyorsun. O zaman ki hangi kitaba kendini kaptırırdın?

Bu soruya ben de Gümüş Patenler diyorum.

5. Arkadaşın sana 4 günlük bir tatil sürprizi yapıyor ve bavul hazırlaman için sadece 1 saatin var.  Yolda okumak için hangi kitabı alırdın?
Bir değil en az iki kitap alırdım. Tür olarak da sürükleyici bir macera kitabı olurdu.

6. Evin soyuldu! Endişelenme, her şey yerinde ancak kitaplığın yağmalanmış. En çok hangi kitabının güvende olmasını isterdin?
Hiç bir kitabıma kıyamam ki. Hepsinin ayrı değeri , anısı var benim için:)

7. Arkadaşın kitabını ödünç alıyor ve berbat bir hâlde geri getiriyor. Hangisini yapardın?
a) Fark etmemiş gibi davranırdın.
b) Aynısından sana almasını isterdin.
 c) Gizlice onun bir kitabına da aynısını yapardın.

Aynısını almasını isteyemezdim belki ama kesinlikle fark ettiğimi belli eder ve ona bir daha kitap vermezdim.

          Ben de bu mimi yapmak isteyen herkesi davet ediyorum....
       

Kozmokitap

12/27/2014

Yılbaşı Hediyeleşme Etkinliği

Aralık 27, 2014 4 Yorum
      Herkese merhaba...
     Bugünlerde üst üste gelen kargolar beni çok mutlu ediyorlar. Her birini açmak inanılmaz heyecan verici. Bir de kargo şirketleri ben evde iken gelseler:( Bazen düşünüyorum beni gözetliyorlar mı diye ! Ben evden çıkıyorum 5 dakika sonra kargo geliyor. Sonra işin yoksa kargo bürosuna gir kargonu al.... Çok can sıkıcı. Dün yine evden çıktım iki kargo birden gelmiş. Allah'tan birisi komşuya bıraktı da alabildim. Diğeri PTT kargo pazartesiye kadar bekleyecek . Bildiğim kadarı ile cumartesileri çalışmıyor. Ben yine de gidip bir dolaşacağım belki şansıma açık olur:)

12/25/2014

Aralık ayında okuduğum kitaplar....

Aralık 25, 2014 7 Yorum

kozmokitap


Aralık ayı nasıl geçti anlamadım. Bu ay düşündüğümden az kitap okuyabildim. Çocukların tam sınav zamanına denk geldiği için onlara ders çalıştırmak ve onlar için endişelenmekten kendime fazla vakit ayıramadım. Yine de bu duruma göre okuduğum kitaplar içerik bakımından oldukça tatmin ediciydiler.Gelelim kitaplarımızı hatırlamaya:

12/24/2014

Yine kitap kazandım:))) (Kitap Mevsimi sayfasından)

Aralık 24, 2014 4 Yorum
   
Kozmokitap


 Sene sonuna yaklaşırken bu yılın en şanslı zamanında olduğuma inanmaya başladım. Sene boyunca yüzüme gülmeyen şans son birkaç haftadır beni mutlu ediyor. İnşallah devamı gelir:))

   İlginç kapak görseliyle dikkatimi çeken Kış Ağrısı okumak istediğim kitapların arasında idi. Ne mutlu bana ki yazarı tarafından imzalanmış bir kitabı okumak nasip olacak.

12/23/2014

Salçalı Ekmek - Serkan Koktay

Aralık 23, 2014 0 Yorum
   
Kozmokitap

    Uzun süredir kitaplığımın konuğu olan kitaba nihayet sıra geldi. Yazarın daha önce Valizimde Gölgeler kitabını okumuştum. ( Valizimde Gölgeler yazımı okumak için tık tık...) Anlatım tarzını sevdiğim yazarın bu kitabını isminden dolayı aldım. " Salçalı Ekmek"   Muhtemelen salçalı ekmek sevmeyen çocuk ya da çocukluğunda salçalı ekmek yememiş olan yoktur. Arada 1-2 istisna olabilir:) Bu kitabı alırken çocuklarla birlikteydim ve ismi benden çok onlara cazip geldi. Kitabı benden önce kızım okudu ve kitabın başlarını fena bulmadığını fakat sonunu sevmediğini söyledi. Ben ise kitabı sevdim. Kitapta daha çok bizim 80'li yıllar

12/21/2014

Transcendence ( Evrim ) - Haftasonu Film Keyfim

Aralık 21, 2014 0 Yorum
 
kozmokitap
 
    Günümüz koşturmaca toplumunda haftasonu  ailenin tüm gün beraber olabildiği belki de tek zaman. Özel sektörde olup da cumartesi çalışanlar, nöbetçi olanlar , dershanelere gidenler, çeşitli kurslar yüzünden haftasonları da oradan oraya savrulanlar ..... Bazen haftasonu bile tam anlamıyla ailece beraber zaman geçiremiyoruz. Beraber olduğumuz kısıtlı zamanlarda da doya doya hepimizin seveceği aktivitelere zaman ayırmaya çalışıyoruz. Genellikle dışarıda vakit geçirildiği için bu kısıtlı zamanlarda da evin sıcak ortamında beraber olmak bizi daha çok mutlu ediyor.

12/19/2014

Facebook'ta birkaç siteden kazandıklarım...

Aralık 19, 2014 2 Yorum
 

    Bu ay benim için şanslı geçiyor, facebooktan tam üç tane kitap kazandım. İlk olarak Kitapların Müptelası sitesinden "Şahmelek" isimli kitabı kazandım. 28 Kasımda kazandım kitabı ancak henüz elime geçmedi. Kitap matbaadan çıkmamış ve listede birçok isim varmış. Umarım bu da gelmeyen kitaplarımdan birisi olmaz.Sitenin admini çok yardımcı oldu, yarışmaya sponsor olan Penguen kitap'tan haber bekleyeceğim bakalım:))

     İkinci kitap Kitapların Sesi sayfasından kazandığım "Aşk Güzergahının Gizemi". Kent Kitap sponsorluğunda yapılan yarışmadan kazandığım kitabım çok çabuk geldi. Yayınevine ve kitapların sesi sayfasına teşekkür ediyorum.

12/17/2014

Kemal " Hadi gel , bi kahve içelim... " - Gül Sunal

Aralık 17, 2014 6 Yorum
 
Kozmokitap

Çocukluğum belki de bir çoğumuzun çocukluğu onun filmlerini izlemekle geçti. İlk ne zaman O'nun filmleriyle tanıştım hatırlamıyorum bile . Çocukluğumuz , gençliğimiz , tek kanallı dönem çok kanallı dönem .... Hep onun filmleri oldu hayatımızda. Televizyona çıkınca konuşmasa bile içimizden gülümsemek gelirdi. O içimizden birisiydi, hepimizin sevgili İnek Şabanı'ydı.

12/15/2014

Evde sinema keyfi..... LUCY

Aralık 15, 2014 1 Yorum

Kozmokitap

     Ev, okul , sınavlar arasında sıkışıp kalmış olan çocuklar sinemaya gitmek istiyorlardı. Ben de sinemayı, dev ekranda film seyretmeyi seviyorum. Gel gelelim son birkaç sefer sinemaya gittiğimizde resmen soğudum o ortamdan. Neden diye sorarsanız insanımızın seviyesinin iyice düştüğünü , ben merkezli olup çevresine hiç saygı duymadığını söyleyebilirim. Filmde yüksek sesle konuşup kahkaha atıyorlar. Ne uyarılara ne de ters bakışlara aldırış ettikleri yok.

12/13/2014

Bir mim daha....

Aralık 13, 2014 2 Yorum




Blogunu severek takip ettiğim sevgili Kitap Keyfimm beni mimlemiş. Teşekkür ediyorum ve vakit geçirmeden sorulara geçiyorum:))

1. Türkiye içinde bir yarışmaya katılma zorunluluğun olsa hangi yarışmaya katılırdın?

Şu anda Türkiye'de yapılan yarışmalardan hiçbirisi ilgimi çekmiyor. Formatları nasıldır onu da bilmiyorum , çünkü hiç seyretmedim. Zorunluluk sonucu cezam neyse katlanır yarışmalara katılmazdım:))


2.Dünya kütüphanesindesin ve sadece bir tane kitap okuma şansın var.Sonra tüm kütüphane yanacak ve başka kitaplara ulaşman 5 yılını bulacak. Hangi kitabı kurtarırsın?

 Çok ilginç bir soru oldu. Hangi kitabı kurtaracağıma karar vermeye çalışırken benim de yanma ihtimalim oldukça yüksek gözüküyor:)) 5 yıl hiçbir kitaba ulaşamama gibi bir durum söz konusu ise Kur'an-ı Kerim'i kurtarırdım. 

3.Büyük ikramiye sana çıktı. Ne yaptın seen!?

Bende bu şans varken bana çıkan büyük ikramiye de elime ulaşmaz. Aynı çekilişte çıkan ama gelmeyen kitaplar gibi:(  Elime ulaştığını varsayarsak çocuklarımın geleceğini garantileyecek kadarını ayırdıktan sonra dünya turuna çıkardım.

4.Sevgiline yaptığın en büyük jest nedir peki ya annene olan en büyük jest?

Yaptığım en büyük jest onları sevemem desem megalomanyak mı olurum:))))

5 Var say ki cennettesin. Cennetinde ne var? 3 şey söyle cennetinde kesin olan.

Ailem, kitaplarım , kedilerim ...

6. Sence en kötü hastalık ne?  Ne olmaktan korkarsın?

Hastalıkların hepsi birbirinden kötü, sıkıntısını çeken bilir. En kötüsü kanser bana göre. Hastalığın kendisi değil belki ama tedavi süreci ve tekrarlama korkusu insanı mahvediyor.

7. Aşkın en temel hissettirdiği ne?

Heyecan ve tutku.

Ben de sevgili Kitaptan Bayan, Resim Defterim, Beyaz Begonvil sizi mimledim:))


                                                     

12/12/2014

Doğu Edebiyatı Mı, Batı Edebiyatı Mı?

Aralık 12, 2014 6 Yorum



   Sabah kitaplığımın önünde durmuş kitapların tozlarını almam ve yeniden düzenlemem gerektiğini düşünürken gözüm kitaplardaki farklara takıldı. Kapak tasarımı, yayınevi ya da sayfa  sayısından bahsetmiyorum. Konudan , yazarların yaşadığı kültür ve ortamdan , bu kitaplardan aldığım lezzetten bahsediyorum...

 

12/11/2014

Aranmayan Özellikler - Selçuk Orhan

Aralık 11, 2014 0 Yorum
Kozmokitap



   Kendi işinde çalışan deneyimli finans danışmanı olan Faruk,  bir arkadaşı aracılığı ile global bir şirket için gizli bir iş alır. Şirket içinde bazı yolsuzlukların yapıldığından kuşkulanılmaktadır. Şirketin eski insan kaynakları müdürünün sahte işe alımlar yaptığı ve şirketi yüklü bir miktarda dolandırdığı düşünülmektedir. Birleşme aşamasında olan şirket ismine leke gelmeden el altından araştırma yapması için tutulmuştur Faruk.

12/09/2014

12/08/2014

Çekiliş Sonucu...

Aralık 08, 2014 3 Yorum
Kozmokitap



          Blogumun birinci yılını doldurmaktan dolayı çok mutluyum. Bu bir yıllık süreçte beni yalnız bırakmayan dostlarıma ve siz sevgili okuyucularıma teşekkür ederim. Acısıyla tatlısıyla bir yıl bitti. Geçen yıl bu sıralar blogumun izleyici sayısının yüzün üzerine bile çıkabileceğini düşünmemiştim. Bu nedenle takipçilerime tekrar teşekkür ediyorum beni yalnız bırakmadıkları için.

     Gelelim çekiliş sonuçlarına... Çekilişe toplam 34 kişi katıldı.  20 kişi Saplantı kitabı için , 14 kişi de Romanov Komplosu için çekilişe katıldılar.

Saplantı için katılan 20 kişinin toplam geçerli hak sayısı 137 oldu. Veeee saplantı kitabımızı kazanan şanslı takipçim " Nevin Yavaş " oldu. Kendisini tebrik ediyorum. 2 gün içerisinde iletişim bilgilerini mail adresime bekliyorum.






Romanov Komplosu  için katılan 14 kişinin toplam geçerli hak sayısı 85 oldu. Veeee Romanov Komplosu kitabımızı kazanan şanslı takipçim " evde yazar " oldu. Kendisini tebrik ediyorum. 2 gün içerisinde iletişim bilgilerini mail adresime bekliyorum.

  

Yeni bir çekilişte görüşmek üzere:) Bir sonraki çekilişte bu kadar ek hak vermeyi düşünmüyorum. Hem kontrolleri çok vakit alıyor hem de takibe aldığını söyleyip almayanlar var ya da ek hak için takibe başlayıp çekiliş sonlandığı gün takibi bırakanlar var. Bunların fark edilmediğini zannetmeyin arkadaşlar , her şey kayıt altında olduğu için fark ediliyor. Kendinizi uyanık zannetmeyin:) Bu tarz davranan arkadaşları bir sonraki çekilişlerde diğer katılımcılara haksızlık olmaması için çekilişlere dahil edilmeyeceklerdir.

   Sevgiler♥♥♥ 


12/06/2014

Rumi'nin bildiği Aşk - Serdar Özkan

Aralık 06, 2014 0 Yorum
Kozmokitap


" Adım Fabio. Sonbahar ve kışları İstanbul'da , bahar ve yazları Paros'ta geçiren bir ressamım. Paros'taki o küçük dükkanda , ortasında aynadan bir kalp olan deniz resmi bana ait. Bunlar benim hakkımda ilk öğrendiklerindi, sevgili dostum. " Bu sözler kitabımızın ilk cümleleri olması dışında anlatıcımızın Mathias'a yazdığı mektubun da ilk cümleleri. Fabio , Mathias'a söylemeyi düşündüklerini bir kitap haline getiriyor. Fabio Hristiyan  aileye mensup bir İtalyandır.  Kendisi kanser hastasıdır ve kanser metastaz yapmıştır. Arkadaşını tekrar görmeye ömrünün yetmeyeceğini düşündüğü için bu kitabı yazmaya başlamıştır.

12/05/2014

Yılbaşı Hediye Etkinliği...

Aralık 05, 2014 2 Yorum
    Blogda şimdiye kadar hiç etkinlik yapmadım. Tam hediyeleşme etkinliği yapmayı düşünürken Ebruli1907'nin çok güzel bir etkinlik düzenlediğini gördüm. Benim etkinliğime hazırlık olsun, tecrübem olsun diye etkinliğe katılıyorum. Bu konuda çok heyecanlıyım. Sonuçları, gelen hediyelerimi sizlerle de paylaşacağım.

                                        Etkinliğe katılmak isterseniz tık tık...


Sevgiler♥♥♥

12/03/2014

Bilinmeyen Adanın Öyküsü - Jose Saramago

Aralık 03, 2014 3 Yorum

Bilinmeyen Adanın Öyküsü



      Jose Saramago.... Edebiyatla ilgisi olup bu ismi duymamış olan yoktur sanırım. Yazdığı kitaplarla, anlatım tarzı ile okuyucuların gönlünde taht kurmuş bir yazar. Bu yazarla daha önce tanışmamış olanlar için kısaca bahsedelim yazardan. 1922 Portekiz doğumlu olan yazar , yoksul bir ailedendir. Makinistlik eğitimi alan yazar , teknik ressamlıktan redaktörlüğe, editörlükten çevirmenliğe kadar birçok işte çalışmıştır. Kitaplarının satış rakamı sadece Portekiz'de iki milyonu geçmiştir.Kitapları 25 dile çevrilen yazar ,din konusundaki görüşleri nedeni ile Portekiz Hükümeti tarafından sansürlenince Kanarya Adaları'nda Lanzarote'ye yerleşmiş ve ölünceye kadar burada yaşamıştır.1998 yılında Nobel Edebiyet ödülü almıştır.  2010 yılında kaybettiğimiz yazar yazılarında nokta ve virgülden başka noktalama işareti kullanmaz ve okuyucusuyla arasında sarsılmaz bir bağ vardır.

    " Bir adam kralın kapısını çalmış ve ona demiş ki, Bana bir tekne ver...." diye başlıyor kitap.Kitap hangi ülkede geçer ya da adamın , kralın isimleri nedir belli değil. İsmi olmayan bir ülkede ismi olmayan insanlar arasında geçer olay. Bilinmeyen bir adayı keşfetmek ister adam. Kral ise bilinmeyen bir adanın kalmadığını , bütün adaların bilindiğini söylese de adam ısrar eder. Adı üstünde bilinmeyen adadır. Bilen olsa zaten bilinmeyen olmazdı değil mi? Her yaşta okuyucunun zevkle okuyacağı kitap adeta bir masal tadında. Küçük yaştakiler masal olarak okurken daha büyük okuyucular her cümlede yer alan gizli anlamları, yazarın muzipçe anlatmak istediklerini fark edebilirler. Çok kısa bir kitap olduğu için bir saatten az bir zamanda okumayı bitirebiliriz , fakat anlatmaya çalıştıkları ile kitabın boyutunun üzerine çıkmış yazar.Kitabın içerisindeki Birol Bayram'a ait olan çizimler de oldukça başarılı.

   Kitabı severek okudum ve yine beni hayal kırıklığına uğratmayan bir Saramago yapıtıydı. Tüm kitap severlere tavsiye ederim.


Bilinmeyen Adanın Öyküsü





Bilinmeyen Adanın Öyküsü

Kitabın Adı: Bilinmeyen Adanın Öyküsü 
Yazarı: Jose Saramago 
Orjinal Adı: O Conto da Ilha Desconhecida 
Yayınevi: Kırmızı Kedi Yayınevi 
Çeviren: Emrah İmre 

Bir adam kralın kapısını çalmış ve ona demiş ki, Bana bir tekne ver.”
Bilinmeyen adaların kalmadığına inanılan bir dönemde bilinmeyen ada arama cesaretine sahip bir adamla böyle bir cesareti görüp hayatını değiştirebileceğine inanan bir kadının büyük usta Saramago’nun eşsiz anlatısında edebiyat tarihine geçen yolculukları böyle başlar. Emrah İmre’nin Portekizceden çevirisi ve Birol Bayram’ın desenleriyle okurun minör başyapıtlarından olacaktır Bilinmeyen Adanın Öyküsü.

“(...) ben bilinmeyen adayı bulmak istiyorum, o adaya ayak bastığımda kim olduğumu öğrenmek istiyorum, Bilmiyor musun ki, Kendinden dışarı çıkıp kendine bakmadıkça kim olduğunu asla bilemezsin, (...)”


“Saramago görünüşte sade bir öyküyü basit bir dille ve masum karakterlerle aktarıyor; okurlar, hayalperestler ve âşıklar psikolojik, romantik ve toplumsal altmetinleri fark edecektir.”

- Publishers Weekly -


Jose Saramago Kimdir?
   
Jose Saramago
   Nobel Edebiyat Ödülü sahibi Portekizli yazardır.


 Lizbon kentinin kuzeyindeki küçük bir köy olan Azinhaga'da (Ribatejo) doğdu. Yoksul bir köylü ailenin oğlu olarak büyüdü. Ailesiyle birlikte taşındığı Lizbon'da öğrenim gördü. Öğrenimi sırasında kırsal kesimde çalıştı. Ekonomik sorunları nedeniyle okulu bıraktı. Makinistlik eğitimi aldı. Teknik ressamlıktan redaktörlüğe, editörlüğe ve çevirmenliğe kadar birçok işte çalıştı.

Bir yayınevinde, yayın hazırlığı ve üretim departmanında görev yaptı. Diario ve Lisboa gazetelerinde kültür editörü olarak çalıştı. Siyasi yorumlar yazdı. Portekiz Yazarlar Birliği'nin yönetim kurulunda görev üstlendi. 1976'dan sonra kendini tümüyle kitaplarına verdi.

1993'te Kanarya Adaları'nda Lanzarote'ye yerleşti. Pilar del Rio ile evlendi. İlk romanı Günah Ülkesi (Terra do Pecado) 1947'de yayınlandı.

Yazarın romanları ve denemelerinin yanı sıra iki şiir kitabı ve oyun kitapları da vardır. Saramago, 1998 Nobel Edebiyat Ödülü'ü kazandı.

Yazarın biçemi gayet dikkate değerdir. Düz yazılarında, noktalama işareti olarak nokta ve virgülden başkasını kullanmaz. Anlatım dili de oldukça muzipçedir; bu da, okuyucuyu yazara bağlayan bir diğer etkendir.Ünlü yazar 87 yaşında hayatını kaybetmiştir.


Jose Saramago'nun Okuduğum Diğer Kitapları:





                                                                  

12/02/2014

1 Rüya 2 Yanlış - Peter Rosch

Aralık 02, 2014 4 Yorum
 
1 Rüya 2 Yanlış

    Ödüllü bir yazar olmasının yanı sıra reklam filmi yönetmenliği de yapan Peter Rosch'un ilk kitabı 1 Rüya 2 Yanlış. Alkol problemi olan yazar bu bağımlılığından kurtulma sürecini ve yazılarını level9paranoia.com blogunda paylaşmaktadır.  Yazar 2014 yılında " But I Love You " isminde bir roman daha yazmıştır ve bu roman bildiğim kadarı ile henüz Türkçeye çevrilmemiştir.

     Her insan hatırlasın veya hatırlamasın uyurken rüya görür. Rüyaların tam anlamı günümüzde bile hala çözülemediği için gizemlerini korumaktadırlar. Bazıları rüyalarımızın yaşadıklarımızın ve tecrübelerimizin yansıması olduğunu savunuyorlar. Bazı rüyaların gelecekten ipucu olabileceği de düşünülmektedir. Bazen ise bir olay ya da durum karşısında ben bunu daha önce rüyamda görmüştüm diye düşünürüz. Bu sebeple rüyalar her zaman ilgi konusu olmuştur, en çok satılan kitaplardan bir tanesi de bu sebeple rüya tabirleridir.

     Yazar da bu ilginç konuyu baz alarak hareket etmiş kitabında. Alkol sorunu olan Max, bu sorunundan kurtulmak için Adsız Alkolikler toplantılarına katılmaktadır. Max 'ın tekrarlayan bir rüyası vardır . Bu rüyasında bir kadın kaçırılmaktadır ve Max onun öldürüldüğünü bilmektedir. Rüyasının sürekli tekrarlanması sonucu Max böyle bir kadın olup olmadığını düşünmeye başlar ve bir gün tesadüfen yolda bu kadını görür , Sarah... Önceleri bu kadını takip eden Max , sonra tesadüfen karşılaşmış gibi yaparak onunla tanışmaya karar verir. Tanışmalarının ardından Max rüyasını anlatmaya karar verse de bir türlü anlatamaz. Sarah ise Max'a aşık olmuştur. Max'ın evli olduğunu bilmesi aşık olmasını etkilemez. Max rüyalarını polise anlatmaya karar verir ve kayıtlara geçmesinde ısrar ederek polise anlatır. Polis ise Max'a bir suçlu gözü ile bakmaktadırlar. Sarah ortada yoktur ve o ortadan kaybolmadan önce birisi gelip onun kaçırılacağını rüyasında gördüğünde ısrar etmiştir. Polis bunun bir çeşit plan olduğunu ve Max'ın kendileri ile dalga geçtiğini düşünür.

   Sarah da problemli bir insandır. Annesinin kendisini hiç sevmediğini düşünür. Sürekli intihar etmeyi düşündüğünü çevresindekilere söyler. Psikoloğu ile her hafta görüşmektedir ve yalan söylemek onda bir alışkanlık haline gelmiştir.

    İki kişinin yani Max ve Sarah'ın ağzından yazılan kitap değişik konusu ile elimizden bırakamayacağımız bir kitap olacaktır. Karakterlerin anlatımı olayların yanı sıra bize psikolojik profilleri halkkında da bilgi vermektedir. Orjinal adı My Dead Friend Sarah olan kitabı ilgiyle ,  merakla  ve zevkle okudum, olay bir alkoliğin zihin oyunu olabilir mi diye de düşündüm.  Kitabı sizlere de tavsiye ederim ve zihniniz farklı alternatiflere açık olsun diyorum.


1 Rüya 2 Yanlış
Kitabın Adı :1 Rüya 2 Yanlış
Yazar :Peter Rosch
Yayınevi :Sayfa 6
Orjinal adı :My Dead Friend Sarah
Çevirmen :Murat Sağlam
Sayfa Sayısı : 230

Ya sizde her gece aynı rüyayı görseydiniz...Her seferinde tanımadığınız bir kadın zorla bir arabaya bindirilip kaçırılıyor ve muhtemelen öldürülüyor… Max her gece aynı rüyayı gören eski bir alkoliktir. Alkolü bıraktığından beri gerçek ile hayal arasındaki çizgiyi görmekte zorlanan Max, bu rüyanın anlamını çözmek için rüyasındaki kadını bulmalıdır. Herkes rüyalarının gerçekleşmesini ister, ama Max rüyası gerçekleştiğinde tek bir şey dileyecektir: "Tüm bunlar keşke bir rüya olsa…"


                                                     

12/01/2014

Aralık ayında vizyona girecek filmler...

Aralık 01, 2014 3 Yorum


    Merhaba, yeni bir aya daha girdik. Kışın ilk ayı olmasına rağmen sonbahar havası var dışarıda. Küresel ısınmanın mı etkisi yoksa son zamanlarda yapılan göletler ve ağaçlandırmanın mı etkisi oldu kesin olarak söyleyemesem de Eskişehir'de iklim değişmeye başladı. Artık İç Anadolu değil de sanki Marmara iklimini yaşıyoruz. Aralık ayında vizyona hangi filmler girecek diye araştırırken bunu sizlerle de paylaşmaya karar verdim.

11/29/2014

Kasım Ayında Okuduğum Kitaplar...

Kasım 29, 2014 0 Yorum
kozmokitap


   Bir ayın daha sonuna geldik. Eğrisiyle doğrusuyla geçti zaman. Havalar soğumaya başladığından beri daha çok kitap okumaya başladım. Bu durumda çocukların okula gitmesinin de payı var. Kendime daha fazla vakit ayırabiliyorum. Bu ay okuduğum kitap sayısının fazla olmasında kitapların akıcı olmasının da payı var,  kitapların nasıl bittiğini anlayamadım. Çok hoşuma giden bir kitapsa bitince hemen yeni kitaba başlayamıyorum. Kitabın etkisinden kurtulmak biraz zaman alıyor.
   Aşağıda okudum kitapları puanlarımla birlikte veriyorum:


11/27/2014

Hasat - Tess Gerritsen

Kasım 27, 2014 0 Yorum
Kozmokitap

    Woow, muhteşem bir kitap daha bitti, hele Tess olunca tadına doyum olmaz oluyor. Kitap hemen bitmesin diye yavaş yavaş okudum. Ne kadar ağırdan alsam da sonunda bitiyor maalesef. Tess Gerritsen'in adını tüm dünyaya duyuran roman Hasat'tır. Bu kitap ile tıbbi-gerilim romanları yazmaya başlamıştır yazar.

    Abby , Bayside hastanesinde cerrahi asistanıdır. Asistanlığının ikinci yılındadır ve çok yoğun çalışmaktadır. Aynı hastanede çalışan göğüs cerrahı Mark ile birlikte yaşamaktadırlar ve şimdiden organ nakil ekibinden bir iş teklifi almıştır. Abby'nin trafik kazası geçirmiş bir hastasının beyin ölümü gerçekleşir ve hastanın eşini organ

11/26/2014

Sır Oyunları / Sosyete Dedektifi #2 - Susan McBride

Kasım 26, 2014 0 Yorum
Kozmokitap


     Kitapla ilgili bilgi vermeden önce kapağına bayıldığımı söylemeliyim. İştahımı açıyor ve kaç kalori olduğunu düşünmeden de yapamıyorum:)) Sizce de muhteşem değil mi?

    Kitabı kısa sürede okuyup bitirdim.Okurken televizyonda seyrettiğim ismini şu an hatırlayamadığım bir filmi hatırlattı bana.Kitabı okurken o filmi seyrediyormuş gibi hissettim.Konu olarak değil fakat olayların geçtiği yerler , özellikle kitabın baş karakterinin ağzından olayların anlatılması bende bu hissi oluşturdu.

11/25/2014

Annemden Kalan - Nan Rossiter

Kasım 25, 2014 2 Yorum
 
Kozmokitap

    1964 New York doğumlu olan yazar kitapları sevmeye ilkokulda başlar ve yanından defterini hiç ayırmaz. O günden bugüne 4 roman ve 4 de çocuk kitabı yazar. Bildiğin kadarı ile ( yanlışım varsa lütfen düzeltin) Türkiye'deki basılmış tek kitabı Annemden Kalan.

    Kitabın kapağını çok sevdim sade ve renkler iç açıcı. Böyle olunca da okumak ayrı bir zevk oluyor.

   Mia 26 yaşında ve 3. çocuğuna hamiledir. Kocası ile gittiği evlilik yıldönümü yemeği dönüşü kaza yaparlar ve Mia bu kazada kocasını kaybeder....

11/21/2014

Kitap alışverişim.... (Babil.com'dan ) #2

Kasım 21, 2014 0 Yorum

         Tüyap kitap fuarı bitti ve benim elimden  de sosyal medyada takip etmekten başka bir şey gelmedi. İstanbul'da olanlar ya da fuara gidebilenler çok uygun fiyatlarla üstelik de imzalı olarak kitap aldılar. Peki benim gibi gidemeyenler ne yapacaklar? İşte internet burada devreye giriyor. Online satış yapan birçok sitede çok güzel indirimler ve kampanyalar var. Ben alışveriş için Babil.com sitesini tercih ettim. Bu siteden ilk kez alışveriş yapıyorum. Tercih sebebim kargo yılbaşına kadar bedava olması  ve paypal ile alışveriş yapabiliyor olmak. Kredi kartı kullanmayı sevmiyorum ve paypal benim için büyük kolaylık oluyor. Babil.com 'a hem uygun fiyatları , hem de hızı için teşekkür ediyorum.

   Bu alışverişimde sadece iki kitap alabildim, çümkü paypaldaki param ikisine yetti:)) Hasat çok istediğim bir kitaptı ve çok uygun bir fiyata aldım.Tess Gerritsen bu kitabı ile tıbbi gerilim romanları yazmaya başlamıştır. Bu kitap olmaz ise Tess kolleksiyonum eksik kalmış olurdu.

Dizlerini karnına çekip, kollarını kendine dolayarak oturdu.Tuhaf bir titreme sarmıştı vücudunu, uğraşsa da engel olamıyordu. Soğuktan değil, ruhunun ta derinliklerinden gelen sarsılmalarla dişleri takırdıyordu. Gözlerini kapattığında o gece gördükleri canlandı zihninde. Nadiya bir ışık bulutunun üstünde adeta yüzerek güverteyi geçti. Helikopter, kapısı açık onu bekledi. Nadiya eğildi, uzanarak pilota birşey verdi.
Bir Kutu
Yakov iyice büzüştü ama titremeleri durmadı. İnleyerek başparmağını ağzına götürdü ve emmeye başladı.

Jose Saramago çok sevdiğim bir yazardır. Masalsı bir kitap olduğunu duyduğum Bilinmeyen Adanın Öyküsü kitabını görünce dayanamadım aldım:) 1998 Nobel Edebiyat Ödülü alan bu kitabı da okumak için sabırsızlanıyorum.

...Ben bilinmeyen bir adayı bulmak istiyorum, o adaya ayak bastığımda kim olduğumu öğrenmek istiyorum, Bilmiyor musun ki, Kendinden dışarı çıkıp kendine bakmadıkça kim olduğunu asla bilemezsin... 

Sevgilerle♥♥♥

11/20/2014

Çekiliş var..... ( 1. yaş çekilişi)

Kasım 20, 2014 6 Yorum
Çekiliş

    Merhaba yine bir çekilişle bir aradayız. Bu seferki çekiliş çok özel, çünkü blogum 1. yılını dolduruyor. Yavaş yavaş emeklerken yürümeye başladım nihayet. Şöyle bir geçmişe dönüp bakarsak ilk zamanlarda yazı yazarken utanıyordum, sıkılıyordum. Beni kimler okur, çok eleştiren olur mu, beğenirler mi, yok canım insanların işi yok da beni mi okurlar gibi çok fazla soru vardı kafamda. Zamanla bu korkularım geride kaldı, blog sayesinde bire bir olmasa da sosyal medya aracılığı ile bir çok güzel insanla tanıştım.  Blogu açtığım için hiç pişman olmadım aksine iyi ki buradayım diyorum. Blog yazarlığı yapmayı boş iş olarak görenler de var, bana yine blogunla mı uğraşıyorsun faydalı işler yapsana diyenler de oldu. Fakat ben bunu seviyorum. Bazen mesleğimi soranlara bloggerım diyorum. 1. yıldönümümüzü sizlerle , sevgili dostlarım ve okuyucularımla geçirmeye karar verdim.  Çekilişle 2 kişiye kendi kitaplığımdan iki kitap vermek istiyorum. Kitaplar benim okuduğum, resimde görülen kitaplardır.

 * Yalnızca yurtiçine gönderim yapılacaktır.
 *18 yaşından küçüklerin katılması için ailelerinden izin almaları gerekmektedir. 
 *Katılım şartlarını yerine getirmeyenler diskalifiye edilecektir. 
 * Gfc den takip ederken genel olarak izlediğinizden emin olun. Özel olarak izlediğiniz zaman ben göremiyorum ve bu durum diskalifiye olmanıza sebep olabilir.
*Zorunlu şartlar Gfc den takip etmek , hangi kitabı istediğinizi ve  mail adresinizi yazmaktır. Diğer seçenekler ise isteğe bağlı şartlardır.

Not: Farklı tarayıcılardan bağlanıp aşağıdaki formu göremeyen arkadaşlar zorunlu şartları yerine getirdikten sonra yorum bölümüne bilgilerini yazabilirler. Ekstra haklar için ise twitter, facebook, instagram ve g+ dan beni takip ederek ve paylaşım linlerinizi yazarak faydalanabilirsiniz. 

 Çekiliş 7 Aralık saat 10:00 da sonlanacaktır. En kısa zamanda sonucu açıklamaya çalışacağım. Sonuç açıklandıktan sonra 2 gün içerisinde kazananlar iletişim bilgilerini göndermezlerse çekiliş yenilenecektir.
 Herkese bol şans ♥♥♥













11/19/2014

Hediyem... (Sayfa 6 yayınları twitter yarışmasından...)

Kasım 19, 2014 0 Yorum

Aynı gün içerisinde ikinci mutlu haberi sizlerle paylaşıyorum:) 5 Kasımda Sayfa 6 yayınlarının twitter sayfalarında yapmış oldukları yarışmada kazanan olmuştum. O günden bu güne sabırsızlıkla beklediğim kitabım sonunda geldi. Teşekkür ederim Sayfa 6 ekibi.... Eee ben bu kadar sevindikten sonra yarın da sizleri sevindirecek bir haber vermeyi planlıyorum. Planlarda değişiklik olmaz ise yarın yeni postta görüşmek üzere....

   Ya siz de her gece aynı rüyayı görseydiniz...
Her seferinde tanımadığınız bir kadın zorla bir arabaya
bindirilip kaçırılıyor ve muhtemelen öldürülüyor...
Max her gece aynı rüyayı gören eski bir alkoliktir. Alkolü
bıraktığından beri gerçek ile hayal arasındaki çizgiyi görmekte
zorlanan Max, Bu rüyanın anlamını çözmek için
rüyasındaki kadını bulmalıdır.
Herkes rüyalarının gerçekleşmesini ister, ama Max
rüyası gerçekleştiğinde tek bir şey dileyecektir:
"Tüm bunlar keşke bir rüya olsa..."

Hediyem... (Radikal Kitap'tan)

Kasım 19, 2014 0 Yorum
Hediyem diyorum da hediye değil aslında. Radikal gazetesinin internet sitesinde kitap bölümünde her hafta yarışma yapılıyor. Soru soruyorlar ve cevabını bilenler arasında 20 kişiye o hafta belirlenen kitabı veriyorlar. Ben de her hafta şansımı deniyorum. Bu hafta kazananlar arasında oldum:)) Gül Sunal'ın eşi için yazdığı Kemal-Hadi gel, bi kahve içelim.... kitabını kazandım. Kazandım diye yarışmaları bırakmak yok, katılmaya devam...


               "Hadi gel , bi kahve içelim..."
                   Aslında ikimiz de kahve sevmezdik.
                     Söyleyemediklerimizin yerine geçerdi.
                       Araya giren duygusal ayrılıkların son 
                           bulması dileğiydi. Vazgeçememek,
                            kıyamamak, pişman olmak,
                                KAVUŞMAK demekti.
                                 Evimizdeki sıcaklığı korumak demekti...
                                  Sonuçta BİZİ hep korudu bu sihirli cümle...

                   " Hadi gel, bi kahve içelim..."






Sevgilerle.....

11/17/2014

Amok Koşucusu & Sahaf Mendel - Stefan Zweig

Kasım 17, 2014 0 Yorum

Kozmokitap

   Tasvirlerindeki muhteşem detaylar ve psikolojik tahlillerindeki başarılar nedeni ile okumaktan çok zevk aldığım yazar Stefan Zweig yazdığı bütün eserlerinde başarılı olmuştur. Yazdığı eserlerde aldığı edebi eğitimin izlerine ve kendi psikolojisinin yankılarına rastlanmaktadır. Amok Koşucusu ve Sahaf Mendel novella tarzında yazılmış eserlerdir.

11/14/2014

Bülbülü Öldürmek - Harper Lee

Kasım 14, 2014 4 Yorum
Kozmokitap


     1961 Pulitzer ödülü , 1962 Altın Küre ve 3 oscar ödülü alan Bülbülü Öldürmek, Harper Lee'nin ilk ve tek romanı. Bülbülü Öldürmek için 20 yüzyılın romanı olarak bahsedilir. Çünkü yayınlandığı günden bu güne baskısı hiç tükenmemiştir. Amerika'da bazı okullarda ders kitabı olarak okutulmuş. Bizde de liselerde Türk edebiyatı dersinde öğrencilere okuması tavsiye edilen ve özet çıkarması istenen kitaplar arasındadır. Kitap 40 dile çevrilmiştir. Bu kadar başarılı bir kitap yazan yararın başka roman yazmamış olması okuyucu açısından büyük bir kayıptır. Yazar kendi tanık olduğu bir olaydan esinlenerek kitabı yazmıştır.

11/13/2014

9 - Elçin Demiröz

Kasım 13, 2014 0 Yorum
 
Kozmokitap

     İnce bir kitap olmasına aldırmayın. Kitabı bir kaç saatte bitiririm diye düşünerek aldım okumaya. İlk sayfayı okuyunca kitabın içerisine bir türlü giremedim. Kitabı bir kenara bırakıp farklı bir kitabı okuyup bitirdim. Aklım hep bundaydı , niye okuyamadım diye. Diğer kitap bitince bir gün ara verdim, derin bir nefes alıp başladım okumaya. İlk cümlede kitap bana hoş geldin dercesine sardı sarmaladı. Ben miydim bu kitabı okuyamayan. Demek ki doğru zaman değilmiş başlamak için ya da kitap kendisini bana açmaya hazır değilmiş.

11/11/2014

Tuhaf Alışkanlıklar Kitabı - Kadir Aydemir

Kasım 11, 2014 2 Yorum
 
Kozmokitap

      Çok güzel bir kitap daha okundu. İlginç bir kitaptı ve nasıl bittiğini anlamadım. Yeri geldiğinde gülerek , yeri geldiğinde " bu bana göre tuhaf değil " diyerek, bazen de iyi ki benim böyle bir alışkanlığım yok diyerek okudum.

    Kitap okuyucuyu düşünmeye sevk ediyor " Acaba benim de tuhaf alışkanlıklarım var mı" diye.  Ben düşünmedim dersem yalan olur:) Kitapta benim en ilginç bulduğum alışkanlık bir dolmada biberin içerisindeki

11/10/2014

11/08/2014

Eksik Parça Kitap Kulübü facebook sayfasından kazandığım kitaplarım....

Kasım 08, 2014 0 Yorum
Kozmokitap


     Eksik Parça Yayınlarının facebook sayfasında Eksik Parça Kitap Kulübü diye bir bölüm var. Size bir kitapları ile alakalı üç soru soruyorlar. Ben de " Öp Beni " kitabı ile alakalı  sorulara yanıt verdim ve Kulübün ilk yarışmasının kazananı  oldum:)) Cuma günü sonuçlar açıklandı ve cumartesi sabah saat 10 da yani bugün kitaplar elimdeydi. Teşekkürler Eksik Parça Yayınları.

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.