11/25/2014

# Eksik Parça Yayınları # Kitap Yorumu # Nan Rossiter

Annemden Kalan - Nan Rossiter

 
Kozmokitap

    1964 New York doğumlu olan yazar kitapları sevmeye ilkokulda başlar ve yanından defterini hiç ayırmaz. O günden bugüne 4 roman ve 4 de çocuk kitabı yazar. Bildiğin kadarı ile ( yanlışım varsa lütfen düzeltin) Türkiye'deki basılmış tek kitabı Annemden Kalan.

    Kitabın kapağını çok sevdim sade ve renkler iç açıcı. Böyle olunca da okumak ayrı bir zevk oluyor.

   Mia 26 yaşında ve 3. çocuğuna hamiledir. Kocası ile gittiği evlilik yıldönümü yemeği dönüşü kaza yaparlar ve Mia bu kazada kocasını kaybeder....



     Beryl annesinin son zamanlarında yanında olan tek çocuğudur. Ablaları gelesiye kadar annesi dayanamamıştır  ve kardeşler cenaze , annelerinin eşyaları ve evi boşaltmak için bir araya gelmişlerdir. Beryl Bir yazar olmak istemiş fakat hayatın gidişatından buna fırsat bulamamıştır. Şimdi 45 yaşında ve bekardır. En büyükleri Isak 2 çocuk sahibi, iyi bir kocası olan ve maddi durumu oldukça iyi olan bir bayandır. 2. kardeş Rumer 10 yaşında bir erkek çocuk sahibi , kocası ile bir süredir ayrı yaşayan ve maddi durumu pek parlak olmayan bir bayandır. 3 kardeş bir araya gelince hasret giderirken bir taraftan da annelerinin eşyalarını elden geçirmeye başlarlar . Annelerinin kendilerinin bilmediği bir hayatı daha olduğunu öğrenirler. Anneleri bir mektup ile kızlarına geçmişini, yaşadıklarını ve hislerini paylaşmıştır. Bu durum kızlar için büyük bir sürpriz olur. Bu mektup ile annelerini yeniden tanımaya başlarken bir taraftan da hayran olurlar. Annesi ölümden sonra bile kızlarını bırakmamış okudukça ne mucizeler yarattığını beraberce görelim....

   Yazarın anlatım tarzı ve dilini sade ve akıcı buldum. Sıkılmadan özellikle annenin mektubunda yazdıklarını "sonra ne oldu" diye heyecanla bekleyerek okudum. Kitabın nasıl bittiğini anlayamadım. Sonunda  biraz eksiklik hissettim, sanki bir şeyler yarım bırakılmış gibi.

    Kitabın sonunda yazar 2 tatlı tarifi vermiş ve kitapta adı geçen tarifleri  sitesinde bulabileceğimizi söylüyor. Ben "Annemin Kahve Keki" diye adlandırılan tarifi denedim. Keke 500 gr tereyağ katıldığı yazıyordu , ben fazla olduğu için 1 su bardağı zeytinyağı koydum. Kek fena olmadı ancak bana göre bizim kek tariflerimiz daha güzel...

Sevgilerle....


Annemden Kalan
Nan Rossiter
More Than You Know
Eksik Parça Yayınları
Çeviri: Aytül Vatansever
367 sf

2 yorum:

  1. Kadın hikayeleri, özellikle anne-kız, kızkardeşler , yakın arkadaşlar arasındakiler. Çünkü çok fazla duygu var bu hikayelerde. O yüzden bu kitabıda okunacaklar listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadın hikayeleri dediğiniz gibi duygu yüklü oluyor. Bu kitapta aşırı bir duygusallık olmasa da yine de güzel bir kitap:)

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.