6/16/2020

# Kitap Yorumu # Sarah Pinborough # Yabancı Yayınları

Gözlerinin Ardında - Sarah Pinborough

  Gözlerinin Ardında - Sarah Pinborough

   Gözlerinin Ardında kitabı çıktığı zaman herkes çok beğendiğini mutlaka okunması gerektiğini söylemişlerdi . Böyle söylenmesine rağmen almakta tereddüt etmiştim. İlk olarak herkesin zevki farklı bana uymayabilirdi .İkinci olarak ise bir reklam stratejisi olabilirdi ve böyleyse alınca hüsrana uğrardım. Neyse kitabı indirimde görünce neden olmasın deyip aldım. İndirimde olmasa uzun bir süre daha beklerdim.

  Louise bekar bir annedir . Bir akşam barda bir adamla tanışır ve onu çok beğenir. Bu adamla sadece öpüşmelerine rağmen onda iz bırakmıştır . Ertesi gün işte yeni patronunu ve eşini görür. Bardaki adam yeni patronudur...

  Hoşlandığı adam yeni patronu ve bir de evli olunca duygularını bastırmaya çalışır Louise . Ancak bir süre sonra bu çiftin evliliklerinde bir tuhaflık hissetmeye başlar . Adamın karısı onun arkadaşı olmuştur ve adamdan da hala hoşlanmaktadır.

Buraya kadar her şey faklı romanlarda da karşımıza çıkan kurgulara benzemektedir. Ben de zira bu şekilde düşündüm. Benzerlerini çok okudum . Övülen kitap bu mu , benzerlerini daha yeni okudum diye de düşündüm. Ancak her şeye rağmen okumaya devam ettim. Kitabın bazı yerleri yavaş aksa da yazar okutuyor kitabı . Sıkılmıyorsunuz ancak farklı ne olabilir diye de düşünüyorsunuz kitabı okurken .

Eşin intikamı , baskıcı ve sosyopat koca , psikopat kadın ,... gibi birçok teori ürettim. Bu teoriler ne derece doğru çıkacak diye de ilgiyle okudum kitabı . Bir noktada iste ben de bunu kastetmiştim diyordum ki sonunda beni şoke etti. Hakikaten kitap o sonu ile övgüyü hak ediyor.... Böyle bir şeyi kesinlikle beklemiyordum. Hayal gücü harika olduğu gibi okuduğuma da kesinlikle değdi. Ben çok beğendim kitabı .

   Gözlerinin Ardında ,  Netflix'te mini dizi haline geliyormuş. Yayın tarihi kesin ne zaman bilmiyorum ancak yayına girdiğinde izlemek isterim.




" Gözlerinin Ardında " Hakkında Övgüler:

“Dâhice bir kurgu.”

                                                                                                                     –STEPHEN KING-

“Hitchcock’u andıran ustaca yazılmış bir gerilim... Hayatınızı ele geçirecek türden bir roman.”

                                                                        –JOE HILL, İtfaiyeci romanının çoksatan yazarı-

“Aklınızı karıştıracak o kadar ters köşe var ki… Madalyonun iki yüzü olduğunu gösteren ve okurun duygularıyla oynayan bir şaheser. Hele o son… Pinborough her şeyi sorgulamama sebep oluyor. Cevaplar ise beni bilinmezlikten daha çok korkutuyor.”

                                                            –JOSH MALERMAN, Kafes romanının çoksatan yazarı-

“Pinborough kimin kimi manipüle ettiğini anlamayacağımız bir kurgu ile karşımıza çıkıyor ve ürkütücü, tahmin edilemez bir sonla bizi sarsıyor.”

                                                                                           –The New York Times Book Review-





Gözlerinin Ardında Kitabın Adı :Gözlerinin Ardında
Yazar : Sarah Pinborough
Yayınevi :Yabancı Yayınları
Orjinal adı :Behind Her Eyes
Çevirmen :Aslıhan Kuzucan
Sayfa Sayısı :386

Üç kişi sır tutabilir... eğer ikisi ölüyse.

Louise modern dünyanın tekdüzeliğine sıkışmış bekâr bir anne ve sekreterdi. Bir akşam tesadüf eseri dışarı çıktığında barda bir adamla tanışmıştı. Öpüştükten sonra adam gitse de Louise nihayet biriyle anlaşabildiği için mutlu olmuştu.

Ancak pazartesi günü Louise işe gittiğinde yeni patronu David’le tanıştı. Bardaki adamdı. Bardaki evli adamdı. Öpüşmüş olmalarının büyük bir hata olduğunu söylüyor ama gözlerini Louise’den alamıyordu.

Bu sırada Louise şehre yeni gelmiş ve bir arkadaşa ihtiyacı olan Adele ile de tanışmıştı. Tesadüf oydu ki Adele, David’in karısıydı. Fakat hikâyenin gidişatını şimdiden tahmin ettiğinizi düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz.

David ile Adele mükemmel bir çift gibiydiler. O halde David neden bu kadar kontrolcüydü? Adele neden eşinden korkuyordu? Louise bu çiftin yörüngesine kapıldıkça cevaplaması imkânsızlaşan sorularla karşılaşıyordu. Tek bildiği, bir şeylerin korkunç derecede yanlış gittiğiydi ama Louise durumun ne kadar kötü olduğunu ve bir insanın evliliğinin sırlarını korumak için neleri göze alacağını asla tahmin edemeyecekti.







Sarah Pinborough Kimdir?

Yazar Sarah Pinborough, 1972 yılında Milton Keynes, Birleşik Krallıkta dünyaya gelmiştir. Kariyeri boyunca yirmiden fazla roman yayımlamış ve BBC için yazmıştır.

Yazarın son romanları arasında, distopik aşk hikayesi The Death House ve Netflix tarafından Josh Schwartz'ın uyarladığı 13 dakikalık bir genç gerilim filmi yer almaktadır.

British Fantasy Award for Best Short Fiction ödüllü Sarah Pinborough, genç ve yetişkin gerilim filmi, fantazi ve türler arası roman yazarı ve senaristtir.

                                                     

1 yorum:

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.