7/02/2020

# Feniks Kitap # Kitap Yorumu # Solmaz Şahin

Derin Yol - Solmaz Şahin

Derin Yol

  "İnsan sonsuz bir varlık olduğunun farkına varsa , yani gerçekten ne kadar büyük bir kapasitesi olduğunu anlasa zamanın oyuncağı olmaya devam eder miydi?" 

  Son zamanlarda çok şanslı olduğumu hissediyorum kitaplar yönünden . Başladığım tüm kitaplar beni şaşırtıyor bu sıralar ve bu da beni mutlu hissettiriyor.

   Derin Yol adı ve kapağı ile benim dikkatimi çeken bir kitap oldu . Yazarın araştırınca  son zamanlarda hızla çoğalan kimisi güzel kimisi ise kendisinden önce gelenlerin tekrarı gibi olan kişisel gelişim kitaplardan birisi diye düşündüm. Ancak ilk sayfaları okuyunca çok daha farklı bir kitap olduğunu anladım.

Kitabı üç bölümde ele alabiliriz.

 İlk bölümde Sevgi'yi tanıyoruz . 40 yaşına girmesine birkaç gün kalan Sevgi yalnız bir kadındır , aynı zamanda da iflasın eşiğindedir . Evinde doğum gününe adım adım ilerlerken geçmişi ile hesaplaşır bir bakıma . Ufak bir kıvılcım onda geçmişe doğru açılan bir kapı olur ve o bu kapıdan geri dönünceye kadar onunla birlikte geçmişine biz de süzülüyoruz ve onun neden bu kadar yalnız hissettiğini onun bakış açısından izleme fırsatına sahip oluyoruz. Sevgi yalnız hissetmektedir. Yaşadıklarını / anılarını okuyunca hislerinde haklı olduğunu da düşündüm. Onun geçmişine yolculuğu okuyucu olarak beni de kendi geçmişime yolculuğa çıkardı . Sevgi'nin katıksız ve doğal , içten anlatımı ister istemez insanın kendi geçmişini düşünmeye sevk ediyor. Onun çocukluğunu okurken anne ve babasına ne kadar kızdım anlatamam . Aslında iki gün gibi kısa bir süreyi anlatıyor ilk bölüm ancak bu iki gün içerisine Sevgi'nin 40 yılı sığıyor.

Derin Yol


"Karanlıkta aradığın hiçbir şeyi bulamazsın."
"Ben bir şey aramıyorum..."
"Artık arıyorsun."
"Ne arıyorum?"
" Kendini... Bir yolculuğun içindesin artık ve yolculuk arayışla başlar..."

 İkinci bölümde Sevgi , Derin ile tanışıyor ve onunla kendi içine doğru bir yolculuğa çıkıyor . Bu bölüm kişisel gelişim tarzında diyebiliriz. Bu bölümde Sevgi'nin kendini daha iyi tanıması ve geçmişi ile barışması için Derin farklı taktikler uyguluyor . Bu bölümü de büyük bir dikkatle okudum. Bazı taktikler bizde de işe yarayabilir...

 Üçüncü bölüm olarak nitelendirdiğim son bölümde ise yazar beni gerçekten çok şaşırttı. Bazı tuhaflıkları fark etsem de böyle bir sonu beklemiyordum. Her şeyin açığa çıktığı bu bölümle yazar harika bir son yaratmış  .

  Kişisel gelişim ve kurgunun harmanlanmış hali olan Derin Yol'u ben çok sevdim. Yazar Solmaz Şahin'in kalemine sağlık:)

Derin Yol Kitabından Alıntılar:

"Varoluş denge yasasıyla işler . Alma verme dengesinin ihlali olduğunda duruma el koymak zorunda kalır bazen ."

"Fazla fedakarlık kişinin kendi kul hakkına girmesidir..."

" Bilinçaltı düşüncelerinle olduğa kadar , senin ağzından çıkan sözcüklerle de senin realiteni yaratır. Önemli olduğu için tekrarlıyorum; ağzından çıkan  her negatif ve her pozitif sözcüğün içeriğini mutlaka senin önüne çıkarır . Aslında o senin emir erin gibidir , düşüncelerini ve kelimelerini komut olarak kabul eder. "






Derin Yol
Kitabın Adı : Derin Yol
Yazar : Solmaz Şahin
Yayınevi : Feniks Yayınları
Sayfa Sayısı :336

Ya bu kitap kendini bulma yolculuğun için bir davetse?..

Derin Yol'da sizi peşinden sürükleyecek güçlü karakterlerle tanışacaksınız ama o salt bir roman değil. Derin Yol'da sizin gerçek potansiyelinizi ve mutluluğunuzu sınırlayan blokajlardan özgürleşmenizi sağlayacak ve daha güzel bir realitede daha huzurlu, daha keyifli, daha tatminkâr ve ‘an'da yaşamanızı hedefleyen bilgiler hatta içine serpişt"irilmiş teknikler bulacaksınız ama o bir kişisel gelişim kitabı da değil. Bu kitabı okurken kendinizden sakladığınız parçalarla yüzleşebilecek, yüzleştikçe de içsel hesaplaşmalarınızın dosyalarını tek tek kapatma imkânı bulabileceksiniz ama bu bir psikolojik kitap da değil. Derin Yol için, ‘hayatın tüm pencerelerinden dünyayı pozitif bir persfektiften görmenizi sağlayacak, bilinç kapasitelerinizi kodlayıcı, hazırlayıcı, açıcı ve uyandırıcı bir fonksiyonu vardır' demek daha net bir tanım...

Ya bu kitap hapsettiğin, kafese soktuğun hayatın ve kendin için bir özgürleşme rehberi olacaksa?..

"Romanımın baş kahramanı Derin, kitabımdaki başköşedeki yerini almadan hayli zaman önce, yine kendimi yapayalnız, yaşam içinde sıkışıp kalmış ve mutsuz hissettiğim bir anımda usulca yanıma gelmiş ve ben acılarımla boğuşurken kulağıma o kadifemsi ses tonuyla şöyle demişti:
‘Öyle bir an gelir ki, tüm çıkışların kapandığını, tüm renklerin siyaha boyandığını, tüm hayallerinin dipsiz bir kuyunun içinde kaybolduğunu zannedersin. Öyle değil işte... O nokta; senin, derinliğinde seni bekleyen o yolda o yolculuğa çıkman için start verdiğin zamandır. O nokta, kaybettiğin seni bulacağın yolun başlangıç noktasıdır.'

O olmasaydı ben bu kitabı yazamazdım. Meğer ben onunla Derin Yol'da yürümeye mecburmuşum. Derin kim mi? Aslında okuyunca anlayacaksınız ki o soruyu zaman zaman ben de çok sordum. ‘Sonunda cevabı buldum mu?' ‘Evet, buldum.'

Bu kitap şu anda elinde ise seni ışığa çıkaracak kendi derinliklerindeki bir Derin ile sen de buluşacaksın demektir...





Solmaz Şahin Kimdir?

Bandırma’da asker bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Liseyi Bandırma Şehit Mehmet Gönenç Lisesi’nde okudu. MSGSÜ özel yetenek sınavıyla 1990’da Tekstil bölümünü kazandı. Profesyonel iş hayatına 1993’de Hasteks Şirketler Grubu’na girerek başladı. Daha sonra Günteks ve Moya Tekstil’de tasarımcı (stylist) olarak çalıştı. 1994’de The Marmara Oteli’nde kendi tasarımlarıyla yaptığı defilesiyle, bu sektördeki ilk hayalini gerçekleştirdi. Avrupa’da Otto gibi moda dergileri tasarımlarına yer verdi. 1995’de ilk atölyesini kurdu kendi etiketiyle ihracat yaptı. A.Ü. ‘’Halkla İlişkiler’’ bölümünden 2004’de mezun oldu. 2004-2007 yılları arasında Ziebart’da yönetici olarak çalıştı. 2009’da Türvak’ın Drama Bölümü’nden mezun oldu. Sinema ve dizi sektöründe Sanat Yönetmenliği, Yapım Koordinatörlüğü ve sektörel kanallara iş dünyasının farklı alanlarıyla ilgili çeşitli program format çalışmaları ve yapımcılık yaptı. 2016’da Business Channel Türk TV’de ‘Solmaz Şahin’le Değişim Atölyesi’ adlı programın yapımcılığını ve sunuculuğunu yaptı. Halen televizyoncu kimliğini de kişisel gelişimle ilgili konuları programlarında konu alarak çalışmalarını devam ettirmekte. Çalışma hayatındaki yelpaze genişliğinin ona kattığı farklı deneyimler, dünyadaki birçok ülkeye yaptığı seyahatlerde tanıdığı farklı kültür ve yaşam tarzlarına sahip insanlar, hayatı ve insanı keşif yolculuğunda ona rehber oldu. Kişisel Gelişim alanına giren birçok dalda yurt dışında ve yurt içinde eğitim ve seminerlere katıldı. Profesyonel Yaşam Koçu, Bilinçaltı Dönüşüm Terapisti, NLP Master, Reiki Master, Access Bars Eğitmen ve Uygulayıcı, ThetaHealing® Uygulayıcı, EFT terapisti olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Eğitmenliğinin yanı sıra bireysel seanslar da vermektedir. (http://www.solmazsahin.com.tr/ sitesinden alınmıştır )


                                                     

1 yorum:

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.