10/30/2014

# Barbara Cartland # diğer # nostalji

Biraz da nostalji....

kozmokitap

    Kitaplarımı düzenlerken elime lisede okuduğum kitaplarım geçti. Bu kitaplara baktıkça okuduğum okulu, arkadaşlarımı hatırladım. Ben lisede yatılı okulda okudum. Haftada beş gün 7/24 bir arada idik arkadaşlarımla. Lise yılları  cıvıl cıvıl bir dönemdi. Ben en yakın arkadaşımla kütüphane kolu idim - kitap kurtlarından başka ne beklenir ki:) - O dönemlerde pembe dizi kitapları çok severdik, bize romantik gelirdi. Öğrenci bütçesi de belli tabii! Biz de sahaftan kitaplar alırdık, o zaman çok fazla sahaf alternatifimiz yoktu.
Özellikler Barbara Cartland kitaplarına bayılırdık. O zaman paradan 6 sıfır atılmadığı için kitapların tanesini 1.000.000 TL ye alıyorduk. Benim elinde şimdi iki tane kaldı bu kitaplardan. Birisi benim , birisi de en yakın arkadaşımındı. Onu geri veremedim maalesef. Bir yönden de bana devamlı arkadaşımı hatırlatan bir hatıra oldu. Bu yazıyı okursa "Ferihan canım seni çok öpüyorum:)"

   Nerden nereye geldi konu. Aslında size Barbara Cartland kitaplarını anlatmak için başlamıştım yazıya. Yazdıkça geçmişe gittim.

      Barbara Cartland 1901 yılnda Edgbaston'da doğmuş ve 723 kitap yazmıştır. 21 Mayıs 2000 yılında 98 yaşında ölmüştür.Aşk romanlarının kraliçesi olarak bilinir Barbara Cartland. Kitapları genelikle orta çağ İngiltere'sinde geçer. Kabarık etekli genç bayanlar, boyun bağı takan , yakışıklı centilmenler. Dönemin şatoları, atlarla yapılan gezintiler ... Efsanevi aşkları anlatır yazar. Türlü tehlikeler atlatır aşıklar ya da birbirlerine aşık olduklarını itiraf etmeleri uzun sürer. Genelde erkekler Kont ya da Lord  ünvanlarına sahiptirler. Sevdikleri için her türlü zorluğa göğüs gererler. Bayanlar çok kibardırlar ve nedense hep minicik ayakları vardır. Ben 38 numara ayakkabı giyen birisi olarak herhalde o dönemde yaşasam evde kalırdım:))
Pembe bir dünya ve pembe hayaller veren bu kitaplar bir dönemin bayılarak okuduğum kitaplarıydı. Her şey zamanında güzelmiş. Şu anda bu kitaplardan lise dönemlerindeki kadar keyif aldığımı söyleyemeyeceğim.   Yaşla ilgi alanları ve zevkler değişse de bu kitapların kendisi değil fakat hatırlattıkları benim için çok değerli.
     Sizlerin de vazgeçemeyeceğiniz , hatıra yüklü kitaplarınız var mı? Var ise benimle paylaşırsanız sevinirim:)
   Sevgiler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.