10/02/2014

Yitik Oğlan Yitik Kız - Peter Straub

 
Peter Straub

    Hep aynı tarz kitapları üst üste okumamaya gayet ediyorum. Hep aynı tarz okuyunca keyfine pek varamıyorum. Biraz çeşniyi, baharatı seviyorum sanırım:) Günebakan'ı okuyup duygulanınca biraz da polisiye- gerilim okuyalım dedim ve Peter Straub'un Yitik Oğlan Yitik Kız kitabını aldım elime. Bu kitap bitince devamı niteliğindeki Gece Odasında kitabını okuyacağım. İkisi de elimdeyken okuyayım, bu sefer çeşni olamayacak maalesef.



      Daha önce Peter Straub okudunuz mu bilemiyorum. Stephan King bu kitap için " Straub'un bugüne kadar yazmış olduğu en iyi kitap " demiş. Ben Stephan King'in romanlarını daha çok sevdim açıkçası... Kitaba başlayınca konu biraz ağır ilerliyor. İlk bölümlerde bu yüzden sıkılabilirsiniz. Çok aşırı bir aksiyon yok kitapta, fakat belirsizlik, ne oldu sorusu , gizemli ve fantastik öğeler kitabı ilgi çekici kılıyor.

   Korku kitapları yazarı olan Tim ağabeyi Philip'in eşi Nancy'nın bilinmeyen bir nedenden intiharını duyunca şok olur. İntiharın nedenini kimse bilmemektedir. Bu normal bir intihar da değildir. -Ben bu bölümde çok güldüm. - Nancy sıcak küveti doldurmuş  , yirmi adet uyku ilacı içmiş, küvete girmiş, başına naylon poşet geçirip bağlamış ve bileklerini dikey olarak kesmiştir. İşini sağlama almış. Nancy'nin ölümünden bir hafta sonra Tim'in yeğeni on beş yaşındaki Mark ortadan kaybolur. Bunun üzerine Tim yeğenini bulmak için araştırmaya başlar ve bu sayede biz de adım adım Mark'ın yaptıklarını öğreniyoruz. Kasabalarında başka çocuklar da kaybolmuş ve ölü olarak bulunanlar olmuştur. Mark da mı bu caninin elindedir yoksa başına esrarengiz bir olay mı gelmiştir? Araştırmalardan Mark'ın arka sokaktaki boş evi saplantı haline getirip , o evi araştırdığını öğrenirler. O evin de gizemli ve ürkütücü bir geçmişi vardır....

    Yazar hakkında da kısaca bilgi verecek olursak 1943 , Amerika doğumlu. 1972 yılında ilk şiir kitabını yazan yazarın yirmiden fazla dile çevrilmiş on yedi romanı vardır. Yitik Oğlan Yitik Kız kitabı ile 2003 ve Gece Odasında kitabı ile 2004 yılında Bram Stoker Ödülü'nü almıştır.

   Başlarda sıkılmış olsam da konu ilerledikçe kitabı elimden bırakamaz oldum. İlginç bir konusu olan kitapta yazar her konuyu en ince detaylara kadar  anlatmış. Sonuç olarak kitap aman aman olmasa da sevilmiştir.

Sevgilerle...
                              

Yitik Oğlan Yitik Kız 
Lost Boy Lost Girl
Peter Straub
İthaki Yayınları
351 sf



0 yorum:

Yorum Gönder

Scroll To Top