10/08/2014

Gece Odasında - Peter Straub

Peter Straub


     Okundu , bitti ve tek kelime ile muhteşemdi. Beklentilerimin ötesinde bir kitap Gece Odasında. Yitik Oğlan Yitik Kız kitabını okuduktan sonra devamı olduğu için bu kitap da ortanın biraz üzeri olur diye düşünmüştüm. Çok bir beklentim olmadan okuduğum kitap beni utandırdı. İlk kitaptan üç kat daha fazla sevdiğimi söylemeliyim. (Yitik Oğlan Yitik Kız yazımı buradan okuyabilirsiniz.) Bu kitap güzel dedim , fakat
tek başına okunduğu zaman konu tam kavranmayabilir . Bu nedenle Yitik Oğlan Yitik Kız'ı okuduktan sonra bu kitabı okursanız konuyu daha iyi kavrarsınız. Bu kitap bazı yönlerden her ne kadar türleri ayrı olsa da okurken bana Sofi'nin Dünyası 'nı ve isimlerini şu an hatırlamadığım bazı filmleri hatırlattı.



    Bir önceki kitaptan hatırladığımız korku romanları yazarı Tim bu kitapta da baş rolde. Gece odası kitabında Peter Straub okuyucuya bir sürpriz yapıyor ve Yitik Oğlan Yitik Kız kitabını aslında Tim Underhill'in yazmış olduğunu öğreniyoruz.  Tim yeğeni Mark'ın kaybolmasını kabullenmeyerek ona kendi çapında iyi bir son vermek için bu kitabı yazmış Tim tuhaf e-postalar almaya başlamıştır. Bu postaları gönderenleri araştırdığında ölmüş arkadaşlarından olduğunu öğrenir. ( Tüyler ürpertici.) E-postalar aracılığı ile bir anlamda öteki taraf ile iletişime geçmiştir ve öteden bir rehberi vardır şimdi. Yazdığı kitaptaki kötü karakter öteki tarafta hakkında yazılanlara kızmış ve şimdi intikam için gelmektedir.

     Willy kocasını ve kızını kaybetmiştir. Şimdi kendisinden yaşça büyük Mitchell ile evlenmek üzeredir. Willy'nin hayatı Mitchell'in odasında gördüğü bazı resimlerden sonra alt-üst olur ve Willy kaçmaya başlar. Willy ve Tim'in yolları Tim'in kitap okuma seanslarından birisinde kesişir ve ikisi gizleri aydınlatmak ve sorunları çözmek için birlikte haraket etmeye başlarlar. Üstelik kitabı okuyunca Willy'nin kim olduğuna inanamayacaksınız.

  Sonuç itibari ile sürükleyici, farklı bir konuya sahip, okuyucuyu şaşırtmayı başaran bir kitap. Gece Odası sevdiğim kitapların arasında yerini aldı ve tavsiye edilir:)

   Sevgiler....


Gece Odasında
In The Night Room
Peter Straub
İthaki yayınları
Çeviri:Sönmez Güven
396sf.

2 yorum:

  1. İlginç gibi görünüyor. Ama ben kitap detoksundayım ühü :( alıp da okuyamadığım kitaplar ühü :( onlarca var ühü :( beklemek zorunda ühüü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de elimde okunmamış çok fazla kitap olduğu için yenilerini ne kadar istesem de alamıyorum:( Neler hissettiğini çok iyi anlıyorum...

      Sil

Scroll To Top