4/17/2015

# Bahar Sarhoşluğu # Cahit Sıtkı Tarancı # Cuma # diğer

Şiirsel Cuma... #1

Kozmokitap

  Sonunda havalar ısındı... Bir kaç senedir kışlar hafif geçince soğuk havanın ne demek olduğunu unutmuşum. Bu sene kış uzun sürüp bir türlü bahar gelmeyince ruhsak durumumuz da etkilendi. İki gündür nihayet baharın geldiğini hissettim. Bugün uzun kollu giysileri atmak beni müthiş rahatlattı. Hava sıcak , güneş pırıl pırıl, kuşlar cıvıldıyor, dışarıda mis gibi çiçek kokuları... Bütün kış mevsimi boyunca beklediğim manzara. Evde tadilat ve
işler devam ettiği için dışarıya çok çıkamıyorum. Bu nedenle kitap okuma hızım ve okumaya ayırdığım zaman da bir hayli azaldı. Kitap paylaşım ve yorumlarımı da bu sıralar aksattığımın farkındayım. Bu nedenle bu güzel güne uygun bir şiiri sizlerle paylaşmak be blogumu boşlamadığımı göstermek istedim.

Şiirimiz Cahit Sıtkı Tarancı'dan Bahar Sarhoşluğu:

İlk sevgilinin gülüşüne benzer
Bir Nisan havası değil mi esen?
Zincirlere kelepçelere inat,
Kanatlarımı açmak zamanıdır;
Allah'a ısmarladık kaldırımlar.
Giyenler düşünsün dar elbiseyi,
Ölçülü sözü, hesaplı adımı
Ben kurtuldum kafeste kuş olmaktan;
Saltanat sürer gibi uçuyorum,
Erik ağacı gelin olduğu gün.
Hayranım bu şehrin bacalarına
İrili ufaklı hep bir ağızdan.
Nasıl derinden bu gökyüzüne doğru
Bir türkü söylüyorlar öyle sessiz!
Dumanın daim olsun güzel baca!
Yuvası saçakta kalan kırlangıç,
Yavrusu dallara emanet serçe,
Derken camiler üstünde güvercin
Minareler katından geçiyorum
Gökyüzü mahallesi İstanbul'un
Süt beyaz bir martıyım açıklarda
Gemilere ben yol gösteriyorum,
Buğday ve ilaç yüklü gemilere
Bir kanat vuruşta bulutlardayım;
Bir süzülüşte vatanım dalgalar!

2 yorum:

  1. Harika bir şiir. Size kolay gelsin. Evde tadilat olunca, bayanların işi hiç bitmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet , bayanların işi daha zor:( Hem yardımcı hem de iş sonrası temizleyen pozisyonunda olunca iki misli yoruluyoruz....)

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.