4/28/2018

# Hyun-kyung Sohn # Kitap Yorumu # My Princess # Olimpos Yayınları

Ünlü Kore Dramasının Romanı "Prensesim "

Prensesim


" Yirmi yıl oldu. Ben bu mezarda yatanın kim olduğunu bile bilmeden bu kadar zaman diz çöküp baş eğdim. Sayende artık öğrenmiş oldum. Teşekkür etmeliyim sanırım . "
  " Ne... Ne dediniz? Teşekkür mü? Mezarda yatan sizin babanız değil de benim babam diye teşekkür mü ediyorsunuz? ... " 

  Kore filmlerini oldum olası seyretmeyi çok sevdim. Komikler , ilginçler ve seviyeliler. Ailece oturup seyredebiliyoruz filmlerini. Kitap olarak ise ilk olarak Alice Cheongdamdong'da kitabını okudum , Kore dramasından uyarlama olarak. Kitabı çok eğlenceli buldum hatta devam kitabını sabırsızlıkla bekliyorum . Tabii kitaplar benim değil kızımın kitaplığına gidiyor. Çünkü o uzak doğu kültürünü ve kitaplarını çok seviyor. İkinci olarak ise Prensesim kitabını okudum. Prensesim de Dünyaca ünlü Kore draması My Princess'in romanı.

  Kitapları okumak filmlerini izlemekten çok farklı. Çünkü isimleri bizim isimlere göre çok farklı ve okuması , telaffuzu başlarda zor geliyor. Alice 'i okurken bayağı zorlamıştı beni isimler. Prensesim'i okumaya başlayınca tecrübeli olmak işime yaradı  . Fazla zorlanmadan adapte oldum. Kitabı okumak isteyen arkadaşlara da bu durumu belirtmiş olayım.

Küçükken çoğu genç kız prenses olduğunu hayal etmiştir. Bunun hayal olduğunu bilir yine de hoşumuza giderdi. gerçekleşmeyecek bir hayal . PEKİ BU HAYALİNİZ GÜNÜN BİRİNDE GERÇEĞE DÖNÜŞÜRSE...  İşte Seol'un başına da böyle bir olay gelir.

  Seol küçükken yetimhaneye bırakılmış sonra da bir aile tarafında evlat edinilmiştir. Onu ve yanında Dan'ı da evlat edinen aile iki kıza da öz kızları gibi bakmış , onları çok sevmişlerdir. Bu iki kız aynı ortamda büyüse de karakterleri tamamen farklıdır.


   Üniversitede okuyup  yarı zamanlı işlerde çalışan Seol , kendisinin yıkılan Kore Hanedanlığının son üyesi olduğunu öğrenir ve kendisini sarayda bulur...

 Bu farklı ortama adapte olmak bir kenara sürekli karşısına çıkıp duran Hae Young vardır. İkili arasındaki ilişki trajikomik olarak ilerlemektedir. Hae Young gerçekten Seol'ü bir prenses gibi eğitecek mi yoksa prenses olmasın diye uğraşmaya devam mı edecek? İki arasındaki tuhaf çekim aşka dönüşecek mi? Peki her filmde olan kötü karakterler bu kitapta da var mı??? Bu soruların cevabı da eğlenceli bir biçimde kitapta veriliyor....

  Seol'ün tavırları  , ikilinin diyalogları ve olan olaylar kitabı hızla okumamı sağladı. Bazen sesli kahkaha attım kitabı okurken. Eğlenceli , sıkmadan ilerleyen ve komik bir kitap Prensesim. Özellikle genç-yetişkinler kitabı çok seveceklerdir diye düşünüyorum.

  Kitabın konusunun yanında  kapağını  , ayracını ve içinden çıkan posteri de çok sevdim. Ciltli kitaplara karşı ayrı bir zaafım var :)) Eğlenceli ve farklı bir kitap arayanlar kitaba bakabilirler....









Prensesim
Kitabın Adı : Prensesim
Yazar : Hyun-kyung Sohn
Yayınevi :Olimpos Yayınları
Orjinal adı :My Princess
Çevirmen :Ülker Memmedova
Sayfa Sayısı : 320


Dünyaca ünlü Kore draması My Princess'in romanı şimdi Türkiye'de!

İmparatorluk hanedanında tatlı, eşsiz bir aşk!

Seol hiçbir zaman Kore Krallığı’nın bir prensesi olmayı dilememişti. Aslında birçok part-time işte çalışan bir öğrenciden başka bir şey değildi. Kaderin cilvesiyle Seol, kendisini sarayda bulur ve prenses olma etiği üzerine ders almaya başlar. Sürpriz bir şekilde bu dersleri kendisine veren kişi de daha önce Seol’un başını derde sokan diplomat Hae Young olur.

Görünüşe göre, Hae Young da Seol’a ders verme konusunda çok masum değildir. Kraliyet hazinesine ulaşabilmek adına, Seol’u saraydan atmak için elinden geleni ardına koymayacaktır. Fakat farkında olmadan gün geçtikçe birbirlerine daha yakınlaşır ve bağlanırlar. Acaba Hae Young kraliyet hazinesinin peşinden koşmayı bırakıp Seol’u tercih edecek midir?

Prensesim, hem Güney Kore hem de uluslararası boyutta izleyicileri tarafından çok sevilen tatlı ve unutulmaz bir romantik komedi dizisidir.


                                                            Kozmokitap

2 yorum:

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.