4/16/2018

# Dorlion Yayınları # Gonca Çiftçioğulları # Kitap Yorumu

Yüzleşme Serisi - Gonca Çiftçioğulları || Kitap Yorumu

Yüzleşme Serisi - Gonca Çiftçioğulları

  Merhaba , bir süredir blogumda istediğim kadar aktif olamadım ve bazı kitapların yorumunu da doğal olarak zamanında bloga giremedim. Hayatın dikenleri arasında yolumu bulmaya çalışırken bazen bilgisayarı açıp yazı yazmak bile imkansız oluyor. İnstagram bazen daha kolay geliyor ve hiç yorum girmemektense orada bir resim ve biraz yazı ile yorumlarımı girdim. Oradan beni takip edenler okuduğum tüm kitaplara ulaşabilirler.

  Yüzleşme Serisini de şubat ayından itibaren her ay bir kitabını olmak üzere bütün seriyi bitirdim. Kİtap bittikçe instagramda paylaşsan de blogumda hiç bahsetmediğimi fark ettim ve seriyi toplu olarak burada paylaşmayı uygun gördüm.

   Yüzleşme Serisi Dorlion Yayınları tarafından yayımlandı . Eskişehir'de olanlar İnsancıl sahaf ve İnsancı Kitap'ı bilirler. İşte Dorlion Yayınları da İnsancıl Sahafa ait yeni bir yayınevi.


Güneşin Kızı


  Serinin ilk kitabı Güneşin Kızı . Baş karakter olan Leyla başarılı bir polis , cinayet masası şube şefidir. Tam bir işkolik olan Leyla birçok başarılı operasyona imza atmıştır. Babası o yedi yaşındayken cinayete kurban gitmiştir. Babası da bir polistir ve Leyla da babasının izinden gitmektedir. Yıllar sonra babasının şehit olduğu Adıyaman 'a tayinini çıkartır Leyla. Babasının katilini bulmak için çalışma zamanı gelmiştir...

   İzmir ve Adıyaman şehirlerinde geçiyor kitabımız. Bir taraftan babasının cinayetini araştırırken Leyla , diğer taraftan elindeki davalara da bakmaktadır . İsmet onu Adıyaman'da gezdirirken biz de geziyor, yöre ve tarihi yerleri hakkında bilgi alıyor, yöresel lezzetleri tadıyor ve halkı hakkında bilgi sahibi oluyoruz. . Dolu dolu bir kitap okudum. İçerisinde her bir detaya değinilmiş ve konu olarak havada kalan bir nokta olmamış. Kitap polisiye olarak da beni tatmin etti. Merakı ön planda tutan bir kitap ve okuyucunun ilgisini kaybetmemesi için yazar kalemini çok başarılı olarak kullanmış .

 Acaba varlığımız zıtlıkların birlikteliğiyle mi anlam kazanıyordu? İyiliğe ulaşmak için mutlaka kötülük mü olmalıydı? Yoksa güzelliği keşfetmek için mutlaka çirkinliği mi tatmak gerekiyordu? Neden sadece güzellik veya neden sadece iyilik yoktu bu dünyada? 

   Güneş, insanların içine sanki bir umut ışığı gibi doğar, içlerindeki üzüntüleri alır, kendi karanlığına çekerdi. 

Ateşle Dans


  Serinin ikinci kitabı Ateşle Dans . İlk kitabın sonunda seri katil Ateş'in hapisten kaçtığını öğrenmiştik.
Bu kitapta ise  Ateş'in geçmişte nasıl yakalandığını ve hapisten kaçış öyküsünü okuyoruz . İlk kitapta ana karakter Leyla iken bu kitapta Komiser Çetin ön planda yer alıyor. Ateş'in gerçek kimliğini kitabın başında bize verse de yazar polis ile nasıl oynadığını ve yakalanma sürecini okumak keyifliydi.


  Herkes huzur ister. Huzuru kimisi zihinde bulur, kimisi ise davranışlarında, söylemlerinde, çevresinde. Huzur değişken bir kavramdır komiser. Neye ve kime göre farklılık gösterir.



Yüzleşme Serisi

Dostluk da güzellik gibi göreceli bir kavramdır komiser. Kimin ya da neyin dostu olduğunuza göre değişkenlik gösterir . Sizin dost hanenizden çıkardığınız kişi belki de gerçek dostunuzdur ve siz farkında değilsinizdir. 
Serinin son kitabı Ateş de Yanar. Kitabı okumak isteyenler için fazla ipucu vermeden , okumalarının şevkini kırmadan kitaptan bahsetmeye çalışacağım. Bu kitap artık her şeyin belli olduğu , nihayete erdiği bir kitap . Son kitap sonuçta ,olsun o kadar değil mi? Bütün karakterler bu kitapta bir araya geliyorlar. Tuzak içinde tuzak , oyun içinde oyun olduğu ortaya çıkıyor ve gerçekler bir bir ortaya dökülüyor. Bazı olaylara ve karakterlere diğer kitaplardan aşina olduğumuz , söylenenler ve yaşananlardan bazılarını bildiğimiz için tekrar okumuş oluyoruz. Farklı karakterlerin bakış açılarından da aynı olayları tekrarlıyoruz. Bu nedenle bu kitabın bazı bölümleri olmasa ya da son iki kitap beraber olsa da olurmuş hissi uyandırıyor. Yine de kitaptan ve tüm seriden zevk aldım , sevdim. Farklı bir yazarla tanışmış oldum ve Adıyaman'dan İzmir'e seyahat ettim , kültürel gezilere katıldım.  İyi ki okudum dediğim serilerden oldu.



                                                            Kozmokitap

2 yorum:

  1. Gercekten ilginc bir seri. Sevgiler canim 😍

    YanıtlaSil
  2. Evet blogda yazmak o kadar meşakkatli bir iş ki bazen dediğin gibi sosyal medya hesapları daha pratik oluyor paylaşımlar için. Serileri severim bu arada..

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.