10/25/2022

# Gotik # İthaki Yayınları # Lanetli Otel # Wilkie Collins

Wilkie Collins - Lanetli Otel

Lanetli Otel

 Beyazlı Kadın ile tanıştım Wilkie Collins'in kalemi ile . Kitabın ilgi çekici konusu yazarın esşiz anlatımı ile birleşince tadına doyulamaz bir kitap ortaya çıkmış. 

 - Beyazlı Kadın ile ilgili fikirlerimi okumak isterseniz "Ekim Ayında Okuduğum Kitaplar " isimli yazıma bakabilirsiniz. - 

 İngiliz gizem öykülerinin ilk ustası ve dedektif kurgularının öncüsü kabul edile Wilkie Collins'in sağlığını kaybetmeye başlamadan önce yazdığı son büyük eser kabul edilir Lanetli Otel . 

Yazarın tarzını sevdiğim ve arka kapakta yazılanların büyüsüne kapıldığım için kitabı bir an önce alıp okumak istedim. Siz de benim gibi arka kapakta yazılanlara inanıp beklentinizi arttırmayım . Kitap bir korku kitabı değil . Gotik tarza dahil olabilir , merak ve gizem okuyucuyu etkileyebilir ancak kesinlikle korkmazsınız okurken bunu garanti edebilirim :D

Lanetli Otel



 Kitap iki kısımda oluşuyor diyebilirim  . 
 İlk kısımda karakterleri ve birbirleri ile ilişkilerini öğreniyoruz. 

Lord Montbarry, Kontes Narona ile evlenmek için Agnes Lockwood ile olan nişanını bozar.  Biz kitapta ilk olarak Kontes Narona ile ilgili karşılaşıyoruz ve onları hikayesini kısa olarak doktora anlattıklarından öğreniyoruz. bu çiftin evlenmesine karşı çevrelerindeki insanların tepkileri , Agnes Lockwood'un yaşadıkları ve düşündükleri anlatılıyor. 
  Balayına çıkan Lord Montbarry, Kontes Narona Venedik'e giderler . Burada Lord esrarangiz bir şekilde rahatsızlanır ve ölür . Uşakları ise arkalarında bir iz bırakmadan kaybolur . Bu olayların yaşandığı otele kontun akrabaları misafir olur ve burada esrarengiz olaylar yaşanmaya başlar... 

 İşte bu esrarengiz olayların daha fazla ve kitabın çoğuna yayılmış olarak yer almasını isterdim. Ancak bu umduğumu bulamadın bu yüzden hayal kırıklığı yaşadım . Bunun dışında yazarın anlatım tarzını zaten çok sevdiğimi belirtmiştim. bu nedenle beklentinizi yüksek tutmadan okursanız kitabı seveceğinizi düşünüyorum . 
  Klasik kitaplarda bolca okuduğumuz ilişkiler , toplumsal bakış açısı , sigorta dolandırıcılığı , batıl inançlar ve gizem , gotik bir otel ve biraz da olsa paranormal olaylar yer alıyor bu kısa kitapta. 


Lanetli Otel
Kitabın Adı :Lanetli Otel 
Yazar :Wilkie Collins
Yayınevi : İthaki Yayınları 
Orjinal adı :The Haunted Hotel: A Mystery of Modern Venice
Çevirmen : Serim As Özdemir 
Sayfa Sayısı :216

“Lanetli Otel, dramatik bir dehşet gösterisi.” –Peter Ackroyd

Lord Montbarry’nin İtalya’da gizemli ve ürkütücü eşi Kontes Narona’yla balayındayken ani ölümünden bir süre sonra lordun ailesi tatil için Venedik’e gider. Orada kalacakları otel ise lordun balayında hayatını kaybettiği ve uşağının ortadan kaybolduğu eski konaktır.

Otelde kalmaya başladıklarında birçoğu paranormal olaylar yaşamaya başlar. Tuhaf bir koku, uyutmayan kâbuslar ve hatta tavanda süzülen bir kafa... Lordun huzursuz ruhunun musallat olduğundan şüphelenen yakınları onun ölümünün ardındaki sır perdesini aralamak istediklerinde korkunç bir vakayla karşılaşacaklardır.

Geceyi sakın 14 numaralı odada geçirme...










                                                     

5 yorum:

  1. o zaman önce beyazlı kadın okuyalım madem onu daha çok beğendin

    YanıtlaSil
  2. wilkie collins okumadım ama peku okuycam :) bcp ekim mi bu yani :) gotikse uyar yaniii :)

    YanıtlaSil
  3. Beyazlı kadını çok sevmiştim ama tek okuduğum kitabı bu oldu. Listeme alayım:)

    YanıtlaSil
  4. Beyazlı Kadın kitabıyla tanışmıştım ben de yazarla :) Gotik kısmından ziyade girdiği klasik olma sınıfı yönüyle beklentim şekilleniyor zaten onun için sorun yok :D Tanıtım için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.