3/17/2014

# Deja Vu # John Hart # Koridor Yayınları # The Kings of Lies

Deja vu- John Hart

kozmokitap

Kitabın Adı: Deja vu
Orjinal Adı: The Kings of Lies
Yazarı: John Hart
Yayınevi: Koridor Yayıncılık
Sayfa Sayısı:410
Goodreads Puanı: 3.79
Puanım: 3.5

             Nihayet bir kenarda okunmayı bekleyen kitabımı okumayı bitirdim. İsminden dolayı kitabı çok merak ediyordum. Kapağı da ilgi çekici , insanı merak içinde bırakıyor. Büyük bir hevesle alıp okumaya başladığım kitap beni çok memnun etmedi. Beklentim fazla olunca hayal kırıklığına uğradım. Okumak bana bir şey kazandırmadı almasam da olurmuş. Bu da bana kitabın kapağının ve arka kapakta yazanların her zaman kitap hakkında gerçeği yansıtmayabileceğini öğretti.

             Gelelim kitabın konusuna:
             Kitap Work adında bir avukat ve başına gelenleri anlatıyor. Work'un tekdüze ve monoton bir hayatı var. Psikolojik sorunları olan bir kız kardeşi var ve araları biraz soğuk. Karısı Barbara sosyetik , gösterişe  ve çevrenin düşüncelerine çok önem veren bir kadın.  Work'un babası hırslı ve katı bir avukattır ve yaklaşık bir yıl önce annesinin öldüğü gece kaybolmuştur. Babasının cesedinin bulunması ve bunun bir cinayet olduğunun anlaşılması işe olaylar başlar. Work bir taraftan kardeşi ile arasını düzeltmeye çalışırken diğer taraftan da cinayet araştırması ile yaptıkları ortalığı karıştırır...

             Kitapta imla ve anlatım bozuklukları var maalesef... Kitap okurken beni sarmadı ve olaylara sadece dışarıdan bir gözlemci olarak dahil oldum. Başlarda biraz sıkıcı gelse de sonuna doğru biraz hız kazanmaya başladı.
      Bazı insanların hırsları uğruna yapamayacakları hiçbir şey olmadığını anlatırken bazılarının da olayları nasıl farketmeyip gözü kapalı yaşadığını anlatıyor. Sonuç olarak bence kitabı almasanız da olur, 2. sınıf bir Amerikan polisiye filminden farkı yok.

         Arka kapaktan:

          "Sayfaları çevirirken nefesinizin kesildiğini hissedeceksiniz."
                                                                                                 Wall Street Journal
           "Hart gözalıcı, yeni bir yetenek."
                                                           Entertainment Weekly
   "Hapihaneler umutsuzluk kokarmış! Bence hapishane koksa koksa korku kokar. Gardiyan korkusu, dövülme veya grup tecavüzüne uğrama korkusu, bir zamanlar sizi sevmiş ama artık sevmeyebilecek olan kişiler tarafından unutulma korkusu. Ama en çok, zaman ve zihnin kuytu köşelerine sinen karanlık düşüncelerin korkusu. Zaman doldurmak, derler-ne komik. Bana kalırsa, zaman sizi doldurur."
   Bir anın gerçekliğine inanıp kimseye anlatamadığınız oldu mu?
      Work bir yandan babasının cinayetiyle ilgili sır perdesini kaldırmaya çalışırken, diğer yandan Barbara ile zoraki evliliği, gizemli sevgilisi ile mutsuz kaçamağı ve duygusal bir travma yaşamış olan kız kardeşi Jean arasında gidip gelmektedir.
     Bu arada güzel ve zeki olan dedektif Mills, aleyhine ne kadar delil varsa toplayıp onu babasının katili ilan eder ve köşeye sıkıştırmaya çalışır. Work gerçeklerin peşinden gittikçe eski yaralar kanayacak ve geçmişte aldığı kararların sonuçları ile yüzleşmek zorunda kalacaktır.
     John Hart'tan doyurucu karakterler tahlilleri içeren   sürükleyici bir polisiye hikaye.
    Hart, 25 dile çevrildi, 31 ülkede okuyucuyla buluştu. Publishers Weekly tarafından yılın en iyi kitapları arasında gösterildi. en iyi kitap dalında Edgar ödülüne aday oldu. Macavity, Barry, Antony, SIBA ve Gumshoe ödüllerini aldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.