3/31/2014

# Elizabeth Elliot # Kitap Yorumu # Koridor Yayınları # tarihiaşkromanı

Ya Hep Ya Hiç - Elizabeth Elliot

kozmokitap

Kitabın Adı: Ya Hep Ya Hiç
Yazarı: Elizabeth Elliot
Orjinal Adı: The Warlord
Sayfa Sayısı: 414
Yayınevi: Koridor Yayıncılık
Goodreads Puanı: 3.98
Puanım: 3


     Kitaplarıma tarihi aşk romanları ile devam ediyorum. Bu kitaplar çerez gibi insanı yormadan, boş zamanlarını eğlenceli olarak geçirmesini sağlıyor. Kitabı okumaya başlayınca ilk bölümde biraz zorlandım.       " Bende mi bir tuhaflık var kitabı okurken niye zorlanıyorum " diye düşündüm. Sonunda sorunun çeviriden kaynaklandığını anladım. Çeviride biraz problem olsa da okumaya devam ettikçe çevirmenin stiline alıştım. Konu itibari ile fena değil. Çok bayıldığımı söyleyemeyeceğim , orta karar bir roman. 

      Asıl kızımız Tess. Annesi öldükten sonra  üvey babasının eziyetlerine ve üvey kardeşinin işkencelerine katlanmak zorunda kalmış çok güzel bir genç kızdır - ki kendisi Remmington Kalesinin gerçek varisidir- Üvey babası onu oğluyla evlendirip kaleye tamamen sahip olmak istemektedir. Tess sonunda amcasının yardımı ile bu esaretten kaçar. Asıl oğlan -Savaş lordu ya da diğer adıyla Galler kasabı - insanlar tarafından korkulan bir şövalyedir.  Aynı zamanda kendisi bir baron. Üvey babasından kurtulmak için Galler kasabı Kenric - asıl oğlanın adı- ile Tess evlenirler. Bir zorunluluktan yapılan evlilik tutkulu bir aşka dönüşür. Fakat onları zorlu sınavlar beklemektedir. 

      Günümüz sorunlarından biri olan iletişim kopukluğu, karşımızdakini dinlemeden kendi önyargılarımıza göre davranmak bu romanda da kahramanlarımız arasında sorunlara neden olur ve ilişkilerini zora sokar. Bu durum okurken beni sinir etti .Bu sebeple sıkıldığım , sinir olduğum zamanlar oldu, bunun yanında da gülümsediğim , devamını merak ettiğim durumlarda oldu. Bu nedenle kitabı kesin tavsiye ediyorum diyemiyorum. Tarihi aşk romanlarını sevenler için iyi bir alternatif diyelim:)))


Arka kapaktan:Karanlık ve korkutucu...
Lady Tess, Remmington Kalesi'ni üvey babasından geri almanın bir yolunu ararken, bunun kötülüğüyle ün salmış bir savaş lorduyla evlenmek anlamına gelebileceğini hiç düşünmemişti. Acımasız ve korkusuz Kenric Montague yenilgiyi hiçbir zaman kabul etmemişti ve şimdi Tess'in ona bağlılığını ve sadakatini istiyordu. Fakat, Tess, onu korumaya ant içmiş ve içindeki en tehlikeli arzuları uyandıran bu adama nasıl teslim olacaktı?
    Güzel ve masum...
   Geçmişindeki karanlık gerçek sebebiyle Kenric asla evlenmeyecekti. Tess karşısında dayanılmaz bir tutkuya kapılan Kenric, karısının onu yumuşak başlı bir adama çevirmesine asla izin vermeyecekti. Fakat onları ayırmak için düzenlenmiş hain bir plan karşısında Kenric hayatını tehlikeye atarak sevdiği kadını korumak için elinden geleni yapacaktı.
      

     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.