8/14/2014

# Boş Koltuk # Doğan Kitap # J.K. Rowling # Kitap Yorumu

Boş Koltuk - J.K. Rowling

kozmokitap

    Bu kitap kötü bir dönemime denk geldi. Bu nedenle garibim iki hafta elimde sürünmek zorunda kaldı. Yazar bu kitabı yazmaya başlamadan farklı bir tarzda , daha gerçekçi bir kitap yazacağını belirtmiş ve dediği gibi de yapmış. Ben kitabı okumakta geç kaldım, eminim bir çoğunuz kitabı okumuş ve rafına geri kaldırmış bulunmaktasınız. Siz kitap hakkında ne düşündünüz? İnternette gördüğüm kadarı ile kitap geniş bir kesim
tarafından sevilmemiş. Ben tarafsız olmak adına kitaba başlamadan "Boş Koltuk" ile ilgili araştırma yapmamıştım. Kitabı bitirdikten sonra başkaları ne düşünmüş diye merak edip baktım. Adı gibi boş bir kitap olduğu bile söylenmiş. Ben kitaptan nefret etmedim. Zaten beklentisiz olarak okuduğum için hayal kırıklığı falan da yaşamadım. Hatta şaşırabilirsiniz kitabı sevdim bile diyebilirim:)) Kitap ne çok etkileyici , sürükleyici bir roman, ne de edebi bir yapıt. Arka kapakta dediği gibi " Küçük bir kasaba hakkında büyük bir roman. " . Bana göre ise ilaç gibi geldi diyebilirim. Dinlendirici bir özellik buldum. Hadi ya dediğinizi duyar gibiyim. Dedim ya kötü bir dönem diye. Belki kitabı öyle görmek istedim ve öyle oldu bunu bilemeyiz. Ben dinlendim , kafamı boşalttım ya benim için mühim olan da buydu...
kozmokitap Kitabı okumaya başladığımda kim kimdir ,bu da kim derken aklıma
"desperate housewives " dizisi geldi. Ne alaka demeyin. Kitabın anlatım tarzı, farklı evlere gidip farklı karakterlerin yaşamlarından kısa kesitler sunması bana bir anda diziyi anımsattı. (konu bakımından değil yani ) Belki kitabı sevmemin nedenlerinden birisi de bu olabilir.
    Kitabımız Pagford isimli bir kasabada geçiyor. Bu kasaba sakinlerinin en büyük derdi kasaba sınırına yapılmış olan ve zorla kasabaya dahil edilen Fields isimli site. Burası çirkin evler ve alt tabaka insanlardan oluşmaktadır. Uyuşturucu en büyük sorunlarıdır. Bağımlıların tedavisi için açılan kiliniğe ait bina da Pagford belediyesine aittir ve Pagford yerel halkı burayı kapatmak istemektedirler.
    Belediye meclisi başkanı Barry Fairbrother eşi ile yemeğe giderken anevrizma nedeni ile ölür. Barry'nin makam koltuğu boşalır ve bu boş koltuk kitabımıza ismini verir. Kasaba küçük ve sessiz ,sakin görünse de halkını tanıdıkça aslında öyle olmadığını görüyoruz. Mutlu görünen evliliklerin aslında öyle olmadığına, Evlerde gizli sırlar barındığına ve çeşitli entrikalara şahit oluyoruz. Bu boş koltuk için adayların kapışmasını , olayların çocukların gözünde nasıl cereyan ettiğini okudukça öğreniyoruz.
    Yapacak daha iyi bir işiniz yoksa , oturup sakin  boş bir şey ile vakit geçireyim derseniz okunabilecek bir kitap. Duyduğuma göre de filmi yapılacakmış bu kitabın. Arnavut kaldırımlı sokakları olan birkaç şehir üzerinde duruyorlarmış....

Boş Koltuk
The Casual Vacancy
J.K. Rowling
Doğan Kitap
Çeviri: Dost Körpe
591 sf.

2 yorum:

  1. Tek begenenin ben oldugumu sanmıştım. Bence okunabilir bir kitap.Dizisi cıkarsa ona da bir göz atarız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dizisini seyredebileceğimi düşünüyorum. Sevgiler:)))

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.