2/15/2016

# Freud'un Kız Kardeşi # Goce Smilevski # Kitap Yorumu # Nemesis Kitap

Freud'un Kız Kardeşi - Goce Smilevski || Kitap Yorumu

Freud'un Kız Kardeşi - Goce Smilevski


  Artık çoğunlukla kitapçılara gezmek ve kitapları incelemek için gidiyorum. Satın almak için ise interneti tercih ediyorum. Hem eve kadar getiriyorlar hem de fiyatları çok çok uygun oluyor. Freud'un Kız Kardeşi de kitapçıdan aldığım son kitaplardan bir tanesi. Ciltli kitap olmasına rağmen 9.90 tl ye aldım. Madem bu kadar uygun fiyata satabiliyordunuz neden ilk fiyatları daha pahalı oluyor. Bu nedenle kitapları genellikle ne kadar almak istesem de ilk çıktıları zaman almıyorum. İndirime girince bir fiyatına iki kitap alıyorum.

  Freud'un Kız Kardeşi kitabının kapağına gelirsek ba-yıl-dım. Ağır bir izlenim yaratıyor ilk bakışta. Sanki antika bir kitapmış gibi.

    İçeriğine gelirsek yazarın anlatım tarzı ve konuyu işleyişini çok sevdim. Biliyorsunuz çeviri kitaplarda yazarın olduğu kadar bu başarı aynı zamanda çevirmenin de . Bir çok yazımda belirtmeyi unutuyorum , fakat çevirmenlerin de başarıdaki katkılarını unutmamak gerekiyor.

   Kitap iki bölümde ele alınmış. İlk bölümde Freud ve kızkardeşlerinin yaşlılık zamanları. İkinci Dünya Savaşı zamanı. Ülkedeki yahudilerin hayatları tehlikede. Farklı ülkelere gitmek ve kurtulmak istemektedirler. Çocukken birbirlerine çok yakındırlar Freud kardeşler . Şimdi ise ülkeden gitmek için abileri Sigmund'dan yardım istemek için giden kızkardeşler,  onun gideceğini öğrenirler. Yanında götürecekleri ailesi, eşinin kızkardeşi, doktoru ve ailesi hatta küçük köpeği . Bu listede kız kardeşleri yoktur. Hayal kırıklığına uğrasalar da bunu abilerine belli etmezler. Bu olaydan sonrası ise toplama kampı....

İkinci bölümde ise kitabımızın anlatıcısı olan Adolfina bizi geçmişe çocukluk ve gençlik yıllarına götürüyor. Bu bölümde aile ilişkilerinin nasıl olduğunu, dönemin tıbbını, deliliği, akıl hastanelerini ve o dönem yaşayışını anlatıyor. Birbirlerine bağlı olması gereken kardeşler arasındaki bağların bile zamanla nasıl eridiğini görüyoruz kitapta.

   Gerçek yaşam hikayesinden öyküleştirilen kitap okunması gereken kitap arasında bana göre.



Freud'un Kız Kardeşi - Goce Smilevski


Kitabın Adı :Freud'un Kız Kardeşi
Yazar : Goce Smilevski
Yayınevi : Nemesis Kitap
Orjinal adı : Sestrata na Zigmund Frojd
Çevirmen : Levent Ademov
Sayfa Sayısı : 240


Bağlayıcı olması beklenir kardeşliğin. Öyle umulur. Kardeşler birbirlerine borçludur ya; bir soluk, bir omuz, bir teselli...
 Yine de düşünceler karmaşıklaşınca zihinde, unutulabilir borçlu addedildiğimiz görevler.
 Bu kitap, dünyaca ünlü psikanalist Sigmund Freud'un ve onun dört kız kardeşinin gerçekte de yaşanmış sarsıcı öykülerini anlatmaktadır. Freud, İkinci Dünya Savaşı döneminde Viyana'ya girmek üzere olan Hitler'in yaratacağı yıkımdan kurtarılmak için Londra'ya götürülür. Ona Londra'ya geçmesi için yardım eden kimseler, yanına almak istediği insanların isimlerini bir liste haline getirmesini isterler. Freud o listeyi hazırlar. Eşi ve çocukları dışında eşinin ailesi, doktoru, doktorunun ailesi, hizmetçileri, hatta küçük köpeği bile vardır listede. Ancak dört kız kardeşi yoktur.    Freud'un seçimi kardeşlerinin kaderini nasıl şekillendirecektir?
 O karanlık günlerde verilen bir sınavdır belki de yaşananlar; kardeşlikle ilgili bir sınav. Belki de bir iç savaş; galibi de mağlubu da belli olmayan...
 "Nefis bir roman... Beni böylesine etkileyen başka bir kitap hatırlamıyorum."
Vesna Mojsova-Cepiısevska (Makedonya)
"Ustaca ve çarpıcı." Knack (Belçika)
 "Smilevski değişik ve ayırt edici tarzıyla, iç yaşamımıza ve fikir dünyamıza güzel bir bakış açısı getiriyor."
Boek (Hollanda)
"José Saramago gibi kuvvetli, çok yönlü ve detaycı bir yazar."
La Repubblica Gazetesi (İtalya)




                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. Kitap zaten okunacaklar listemde ama yorumundan sonra listenin üstlerine almaya karar verdim:)

    YanıtlaSil
  2. okunacaklar listesine alındı :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.