9/20/2016

# Barış Çağrı Genç # İçindeyim # Yitik Ülke Yayınları

İçindeyim - Barış Çağrı Genç || Kitap Yorumu

İçindeyim - Barış Çağrı Genç

     Saçlarınızı kestirmeye kuaföre gittiniz. Saçlarınız kesilirken gözleriniz karardı ve siz tansiyonum düştü veya kan şekerin oynadı diye düşündünüz. Kendinize geldiğinizde aynaya baktığınız yüz size ait değilse ne yaparsınız?  Panik? Korku? Çığlık.....  İşte Barış Çağrı Genç'in İçindeyim kitabındaki Selim'in de başına gelenler bunlar.

                                               Toprak ol da, dayan!

  1978 yılında Denizli'de doğan Barış Çağrı Genç' in üç kitabı bulunmaktadır: Radde isimli öykü kitabı , İçindeyim ve Fotoğraflar isimli iki romanı . Yazar ve kitapları ile ilgili ayrıntılı bilgiye burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

  Çoktandır okumak istediğim bir kitap olan İçindeyim hızlı ve akıcı temposu ile bir günde bitti . Kitabı okumaya başlarken çok klasik yani birçok filmde gördüğüm bir konu olduğunu düşündüm ve sırf yazarın anlatım tarzını merak ettiğim için aldım. Okuduktan sonra kitaba o kadar bayıldım ve özellikle yazarın anlatım tarzını o kadar beğendim ki diğer romanı Fotoğrafları da almayı düşünüyorum.

    Bazı filmlerde gördüğümüze benzer bir konu olmasına rağmen anlatımdaki etkileyicilik, yalınlık  kitabı elimden bırakmadan okumama sebep oldu. Berberde düşüp bilincini yitiren bir adamın hastaneye gelmesi ile başlıyor kitap. Hasta ile ilgilenen doktor Türkan ilk önce hastanın dosyasındaki isim ile hastanın söylediği ismin farklı olması ile bir karışıklık olduğunu düşünür. Fakat daha sonra işler iyice karmaşık hale gelir. Selim , söylediğine göre bir bedenden diğerine geçebilmektedir ve bu durumdan dolayı aklı karışmış ve panik haldedir. Başta doktoru suçlasa da zamanla doktora yazdığı mektuplar ile kendisini ve başına gelenleri anlattığı sırdaşı haline gelir. Biz de Selim'i ve geçtiği bedenleri , yaptıklarını doktora yazdığı mektuplardan öğreniyoruz. Başına gelen durumu tersine çevirmeye çalışan Selim değdiği hayatlara ışık saçarken aslında kendisi de hayatın anlamını kavramaktadır.

   Selim sayesinde Muzafferi tanıyor , Zeynep'in dünyasının aydınlanmasına şahit oluyor ve bir bedenin içerisine hapsolmanın acısına tanık oluyoruz. Fantastik bir kitap İçindeyim. Hızlı okunan, kısa fakat  etkisinden  kurtulamadığınız bir kitap.

    Kitabı çok sevdim ve tavsiye ettiğim kitapların arasında kendisi. Yazarımıza da kaleminize sağlık diyorum. Son olarak yazımı kitaptan bir alıntı ile bitirmek istiyorum:

  "Benim içinse üzülmenize gerek yok. Çünkü ışığım ben ... Belki çok geç yanan sokak lambası...." 




İçindeyim - Barış Çağrı Genç
Kitabın Adı :İçindeyim
Yazar : Barış Çağrı Genç
Yayınevi : Yitik Ülke Yayınları
Sayfa Sayısı : 136


 

    Şu an bu kitabı tutan ellerinizin size ait olmadığını fark etseniz, ne yaparsınız? Tırnaklarınız, parmaklarınız ve avuç içiniz... Kendinizi bir anda, hiç tanımadığınız birinin bedeninde bulsanız... Üstelik bu kitabı bırakıp başka bir kitabı aldığınızda, yeni bir bedenin içine girseniz... Barış Çağrı Genç, ilk romanı "İçindeyim" ile sizi fantastik ve belki de bitmesini hiç istemeyeceğiniz bir maceraya sürükleyecek...
...
     "Bugünü de sayarsak dört gündür aynı bedenin içindeyim. Ve bu dört gün boyunca, sürekli kendimi izledim. Komik bir cümle oldu. Şöyle demeliydim: Dört gün boyunca, otuz küsur yıl içinde olduğum eski bedenimi izledim. Ama böyle konuşmak rahatsız ediyor beni. Ona, yani eski bene, az kullandığım ikinci adımla hitap edeceğim: Dört gündür Mert'i izliyorum. Onu ilk gördüğüm an, sinirden zangır zangır titrediğimi itiraf edeyim. Kendime hâkim olmasam, yakasına yapışıp öldürene kadar dövecektim. Birkaç kez yanına sokuldum, konuşmak isterken midem kasıldı. Oysa beni fark etmedi bile."


                                                            Kozmokitap

6 yorum:

  1. Filmlerdeki klasik hikayelerden biri olabilir ama bu hikayeyeleri bir roman olarak okumak bambaşka. Yorumunuz beni çok merak ettirdi. Listeme ekledim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın anlatımı da başarılı olunca romanın keyfine doyum olmuyor ;)

      Sil
  2. Hımm ilginç bir kitap gibi görünüyor. Ama ne yalan söyleyeyim fotografın kompozisyonu daha çok hoşuma gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yitik Ülke Yayınları'nın farklı kapak dizaynlarını seviyorum.

      Sil
  3. ilginçmiş sahiden de. yitik ülke'den kitap çıkaran bir blog arkadaşımız var. kezban şahin taysun. iyi bir yazar. öğütleriim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.