7/31/2019

# Kate Mascarenhas # Kitap Yorumu # Salon Yayınları

Zaman Yolculuğunun Psikolojisi - Kate Mascarenhas

Zaman Yolcusunun Psikolojisi



  Zaman Yolculuğu sizi bilmem ama benim her zaman ilgimi çeken bir konu olmuştur . Bu konu ile ilgili film ve belgeselleri seyretmeyi ve kitapları okumayı çok seviyorum. Hatta sıkıntılı anlarda bazı filmleri tekrar tekrar seyretmek bazen insana iyi gelir ya ! İşte öyle zamanlarda Zaman Yolcusunun Karısı filmi bana her zaman iyi geliyor. Şu an onun yerine geçecek bir filme denk gelmedim henüz :)

  Salon Yayınlarında Zaman Yolcusunun Psikolojisi kitabı ilk çıktığı zaman açıkçası kurgu olduğunu anlamadım , bilimsel bir kitap zannetmiştim. Tabi konuyu ve arka kapağı okumadan önce. Kitabın ismi dışınca kapağı ve ciltli olması da beni ayrı bir cezbetti. Her ne kadar içerik önemli dışı değil desek de şekilci olduğumuz böyle güzel kapak ve ciltler görünce ortaya çıkıyor ...



  Kate Mascarenhas'ın ilk kitabı imiş Zaman Yolcusunun Psikolojisi . Bir ilk kitaba göre çok çok başarılı. Okurken benim gözüme çoğu ilk kitapta karşıma çıkan acemilikler ve aksilikler çarpmadı. Rahat ve merak dolu bir okuyuş serüveni oldu .

Zaman Yolculuğunun Psikolojisi - Kate Mascarenhas

   Zaman yolculuğu ile ilgili kitapları sevmemin bir nedeni sanırım ütopik bulmam. Zaman yolculuğu bana göre normal insan sınırları içerisinde imkanı yoktur. Gelecek ne gösterecek bilinmez tabii. Hep gelecek gelecek diyoruz da kitapta zaman yolculuğunu mümkün kılan makine geçmişte icat ediliyor. Bu önemli buluşun sahipleri de dört kadın. Bu bilim insanları imkansızı mümkün hale getiriyorlar ve bu zaman yolculuğunun psikolojiyi nasıl etkilediği üzerinde duruluyor kitapta da. Öyle psikoloji deyince kitap psikolojik ağırlıklı olarak düşünülmesin . Kitapta bulunan bir ceset ve onun kim olduğu ve nasıl öldürüldüğünün araştırılması üzerinde de duruluyor.

   Kitap bilim kurgu , psikolojik ve polisiye türlerinin bir araya gelmesi ile oluşuyor bana göre. Üç farklı zaman diliminde geçtiği içinde neden ve sonuçlarını daha iyi görüyoruz. 1967 - 2017- 2018 yılları arasında geçiyor kitap.  Farklı zamanlarda bir araya gelmiş kendiniz ile görüşüp bir arada vakit geçirebiliyorsunuz kitapta. Çoğu zaman yolculuğu kitabında olduğu gibi bir paradoksa sebep olmuyorsunuz. Düğününüzde konuk olabildiğiniz gibi ölürken yaşlı halinize destek de olabiliyorsunuz.

Okuduğum en farklı ve güzel kitaplardan birisiydi Zaman Yolculuğunun Psikolojisi . Kitap hızla akan bir kitap değil , bu nedenle yavaş yavaş okumak gerekiyor.  Detaylı ve bol karakterli olduğu için. Kitabın sonuna bir sözlük koyulması ve zaman yolcularına uygulanan testlerin verilmesi de çok hoşuma gitti . Bu tarz kitap okumayı sevenlere kesinlikle tavsiyemdir.







Zaman Yolculuğunun Psikolojisi - Kate Mascarenhas Kitabın Adı :Zaman Yolculuğunun Psikolojisi
Yazar :Kate Mascarenhas
Yayınevi : Salon Yayınları
Orjinal adı :The Psychology of Time Travel
Çevirmen : Teslime Gökgöl
Sayfa Sayısı :336


Vücuda ve zihne yapacağı etkilerhenüz tahmin bile edilemiyor...

1967

Dört bilim kadını bir zaman makinesi inşa ettiler. Şöhretin zirvesindeydiler: onlar dünyaya yeni olasılıkların kapılarını açan öncüler olacaklardır. Fakat, sonrasında içlerinden biri psikolojik bir çöküntü yaşar ve projeyi tehlikeye atar...

2017
Dört bilim kadını bir zaman makinesi inşa ettiler. Şöhretin zirvesindeydiler: onlar dünyaya yeni olasılıkların kapılarını açan öncüler olacaklardır. Fakat, sonrasında içlerinden biri psikolojik bir çöküntü yaşar ve projeyi tehlikeye atar...

2018
Odette ceseti bulduğunda şok olur. Her yer kanla doludur ve vücudunda kurşun yaraları vardır. Fakat soruşturma onun sorularını cevaplamakta yetersiz kaldığında Odette hüsrana uğrar. Kabusu olan bu ölü kadın kimdir? Ve neden herkes onun ölümünü saklamakta kararlıdır?

                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. Zaman Yolcusunun Karısı filimi duymadım,ilgimi çekti.Film arıyordum,izleyim :)

    YanıtlaSil
  2. Akıcı değil derken sıkıcı demek istemedim. Cerezlik kitaplar gibi hızla okunmuyor. Konusu ve ara olaylar yüzünden daha yavaş okunuyor onu belirtmek istedim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.