8/01/2019

# Ercan Akbay # Kitap Yorumu # Oğlak Yayınları

Yağmurdan Önce - Ercan Akbay

Yağmurdan Önce

   Oğlak Yayınlarından çıkan Maceraperest Kitaplar artık vazgeçilmezlerim arasında yerini aldı. Her ay en az bir kitabını okuyorum. Bu ay da Yağmurdan Önce - Sami Tuzcu Dosyası'nı okudum.

Yağmurdan Önce , Ercan Akbay'ın sekizinci kitabı olmasına rağmen benin  okuduğum  ilk kitabı. Nasıl bu zamana kadar yazarın kitapları ile yolumuz kesişmedi bilemiyorum. Böyle detaylı ve incelikli yazan bir yazarı kaçırmış olmak beni üzdü açıkçası. Bundan sonra yazarın bulduğum kitaplarını okumaya gayret edeceğim.

Benim gibi cep boy kitap sevmeyenlerdenseniz Maceraperest Kitapların ebatına bakıp da incelemeden bir kenara bırakmayın. Yirmili yaşlarda cep kitaplardan bolca almış birisi olarak artık kitaplığımdaki çoğu cep kitabı bağışladım ve normal boy kitap alıyorum. Artık o küçük puntolar gözlerimi çok yoruyor. Maceraperest kitapların da ebatları küçük olmasına rağmen yazı puntoları küçük olmadığı için gözü yormadan rahat okunuyor. Her Maceraperest kitap yorumumu yazarken genelde bu durumu belirtiyorum. Blogumu ilk ziyaret eden ve diğer yazılarımı okumamış olanlar için bilgilendirici olmasını istediğim için belirtme gereği duyuyorum .



 Yağmurdan Önce - Sami Tuzcu Dosyası polisiye ve aksiyon biraz da gerilim içeren bir kitap. İlk sayfadan son sayfaya kadar uykumdan feragat ederek okudum kitabı , çünkü elimden bırakmak ne kelime yerimden kıpırdamadan bitirdim desem yeridir. Tek kelime ile ba-yıl-dımmmmm. Konunun gidişatı , karakterler , çok karakterden oluşmasına rağmen yormaması , yazarın mantık hatalarına yer vermeden kurguyu devam ettirmesi , her an ne olacak beklentisi , ... Tüm bu etkenler bir araya gelince tam sevdiğim tarz bir kitap ortaya çıkmış .

  Bu kadar yazdıktan sonra konusunu iyice merak etmişsinizdir sanıyorum. Sizi daha fazla meraklandırmadan konusuna geçmek istiyorum .

Önemli bir şahsiyet evinde öldürülür. Yazarın tabiri ile " fevkalade müstesna bir zat , memleketin takdire şayan ilk dönem sanayicilerinden " Sami Tuzcu 'dur öldürülen. Hal böyle olunca cinayet basına sızmadan katil yakalanmak istenmektedir. Polis şefi hemen işe koyulur . Ters giden bir soygun olduğu düşünülmektedir ile bakışta. Ancak araştırma derinleştikçe bambaşka bir yüz ortaya çıkar ...

  Olayı araştıran polisler , insanlara yardım eden zengin bir zat , bir vakıf , dergah ve şeyhler , kaçırılan ve kullanılan kadınlar , beyni yıkanan insanlar ,  satın alınan insanlar , .... Kısacası yok yok kitapta. Birçok farklı konu ve suç , bir cinayet soruşturması ile ağır ağır aydınlatılırken ülkenin herkesin nefret ettiği yönü , insan kayırma ve mevki kullanma da gözler önüne seriliyor.

 Kısacası ben çok sevdim kitabı. Uzun uzun konuyu açıp okumak isteyen arkadaşları kızdırmadan yazımı sonlandırayım :))








Yağmurdan Önce - Ercan Akbay
Kitabın Adı : Yağmurdan Önce
Yazar :Ercan Akbay
Yayınevi :Oğlak Yayınları
Sayfa Sayısı : 344


Cumartesi gecesi bir bistro-barda tanıflan erkek ve kadının aşk öyküsüne karışmış korkunç bir cinayetle başlayan Yağmurdan Önce, popüler olduğu kadar karanlık bir tarikatın erişilmez liderini alt etmek ve cariyelerini özgür kılmak için yapılan çok yönlü operasyonun perde arkasını anlatıyor.

Dergâha dönüp gözdelerime sihirli ortamlar sunan kış bahçesinden girdiğimde, ağız armonikası virtüözü Lee Oskar’ın fırtına öncesi gerilimi betimleyen albümü “Yağmurdan Önce” çalıyordu içeride. Çok güzel, çok etkileyiciydi. Yaklaşan tufanın kokusunu alıyor, kaotik gerilimi ruhumda hissediyordum, ama bunların hepsi vız gelir tırıs giderdi. Yağmur, fırtına, kasırga ya da tufan… Hiçbir afet yıkamazdı beni.

Oğlak Yayınları, Ercan Akbay’ın soluksuz okuyacağınız yeni polisiyesi Yağmurdan Önce-Sami Tuzcu Dosyası’nı Maceraperest Kitaplar arasında yayımlamaktan gurur duyar.


                                                            Kozmokitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.