8/09/2019

# Armağan Tunaboylu # Kitap Yorumu # Oğlak Yayınları

Park Cinayetleri - Armağan Tunaboylu

Park Cinayetleri -  Armağan Tunaboylu


Bir Metin Çakır Polisiyesi - Park Cinayetleri okudum bitti. Kitabın isminde "Bir Metin Çakır Polisiyesi " ibaresini  görünce yazarın daha önceki kitaplarını okumadığım için Metin Çakır'ın polis ya da dedektif benzeri mesleğe sahip olduğunu düşündüm . Gerçi arka kapakta hakkında yazılanlar çok ilginçti fakat yine de kitabı okuduğum zaman karşıma çıkanlara beni hazırlamaya yetmedi.

Armağan Tunaboylu 'nun kalemi ile ilk defa tanıştım , oldukça eğlenceli olduğunu söylemeliyim. Yıldız Cinayetleri, Resim Cinayetleri, Konsey Cinayetleri ve Karakol Cinayetleri'nden sonra Metin Çakır 'ın maceralarının yeni kitabı Park Cinayetleri. Bazen böyle muhteşem kitaplarla geç tanıştığım için kendime kızıyorum.


Kitaba geçmeden önce "Armağan Tunaboylu kimdir ?" merak edenler için yazmak istiyorum . 1960 yılında Eskişehir'de doğdu.(Bu noktada hemşehrim olduğunu belirtmek isterim . Ben de yeni öğrendim ) Ortaokul ve lise öğrenimini İstanbul'da, Galatasaray Lisesi'nde okuduktan sonra, İzmir'de sinema-tv öğrenimi gördü. Okulun ardından İstanbul'a dönerek kısa bir süre gazetecilik yaptı. Daha sonra çeşitli televizyon şirketlerinde ve dizilerde görev aldı. Polisiye kitapları okumayı çok seven yazar ben daha iyisini yazarım diyerek yazmaya başlamış ve yazmış da ...




  Kitabı okuma serüvenime gelirsem , kitaba başlayınca ilk şok dalgasını yaşadım ve ardından ilk dalgayı aratmayacak artçılar geldi. Şöyle ki ben argo sevmeyen birisiyim . Bu nedenle yeraltı ve dizüstü edebiyatının çoğu kitabına olumlu bakmıyorum ve okumuyorum. Argo yerine çok daha dikkat çekici kelime ve söz dizilimi ile konular çok daha rahat anlatılabilir . Ben böyle düşünürken ilk sayfalardan argo ile karşılaşınca nasıl şok olduğumu ve kızdığımı tahmin edebilirsiniz. Kitabı anlatıcının değil Metin Çakır'ın bizzat ağzından okuyoruz. Başta bunu belirtip sonda da devam edeyim. Neden derseniz anlatıcı argo kullansaydı tavrım başka olurdu baş karakter söyleyince başka. Bu söylediklerimi daha iyi anlayabilmek için Metin Çakır 'dan bahsetmekte fayda var. Yaşadığı mahalle, çevresi ve mesleği ...






Metin Çakır'ın muhiti öyle herkesin yaşayacağı bir yer değil, karışık bir semt. Çevresindeki insanlar da doğru yoldan para kazanan tipler değiller çoğunlukla . Kendisi ise yine kendi tanımı ile "pezevenk " . Evet  doğru duydunuz, iş yerinde hanımlar çalışıyor , o   da onlardan para kazanıyor. Şimdi böyle bir tipin bol argolu konuşması yadsınamıyor. Başta argo beni rahatsız etse de" böyle bir karakterden ne beklenir ki " diyerek okumaya devam ettim ve kahkahalarla güldüğüm sayfalar oldu. İlerleyen sayfalarda konu karmaşık bir hale gelmeye başlayınca argo oranı çok azaldı , konuya iyice adapte olduğum için açıkça belirteyim hiç rahatsızlık hissetmeden okudum. Bu konuda yazarı tebrik etmek isterim , normalde sevilmeyecek bir karakteri bana sevdirdi :D

Mahallede bir cinayet işlenince  Komiser Asım bir suçlu aramaz ve suçu bizimkine yıkarmış . Yine aynı şey oluyor ve bir genç öldürülüyor. Onunla en son Metin görülünce de yakalayın emri çıkıyor. Metin de tabana kuvvet kaçıp katili aramaya başlıyor. Aramak dediysek de Metin Çakır tarzı bir aramadan bahsediyorum. Bir yandan kaçıyor , bir yandan yaşıyor , bir yandan da kapasitesine göre soruşturma yapıyor. Biraz şaşkın bir karakter olduğunu da belirtmeliyim.

Kitap tam da gezi olayları sırasında geçiyor. Metin tam bir şaşkın dedektif. Çok zeki ya da araştırmacı değil fakat şanslı. Bu şansı ona yardım ediyor. Komedi filmlerini aratmayacak bir kitap. Ben çok sevdim. Yazarın Yıldız Cinayetleri isimli  kitabı senaryoya uyarlanarak filmi çekilmiş . Başrolünü Mustafa Üstündağ'ın   oynadığı film Şeytan Tüyü   adı ile 2016 'da vizyona girmiş. Ben henüz izlemedim filmi , bayramda izlemeyi düşünüyorum ;)



Park Cinayetleri -  Armağan Tunaboylu
Kitabın Adı :Park Cinayetleri
Yazar : Armağan Tunaboylu
Yayınevi :Oğlak Yayınları
Sayfa Sayısı :230


Metin Çakır da Kim?

Hercule Poirot kadar zeki, Sherlock Holmes kadar dikkatli, Mike Hammer kadar çapkın, James Bond kadar yakışıklı, Philip Marlowe kadar pervasız...

Yok canım, nerdee! O, Tarihin en ahlaksız, sahtekâr, korkak, yalancı, maço, vb karaktersiz karakteri. Ama insan gene de onu sevmeden edemiyor.

Yıldız Cinayetleri, Resim Cinayetleri, Konsey Cinayetleri ve Karakol Cinayetleri'nin olağanüstü detektifi Metin Çakır, tuhaf Ötesi maceralarına Park Cinayetleri'nde de devam ediyor...


                                                            Kozmokitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.