8/10/2019

# Deşifre # Eftalya Yayınları # Kitap Yorumu # Mehmet Eymür

Deşifre - Mehmet Eymür

Deşifre


   MİT eski kontrterör başkanı Mehmet Eymür'ün kaleminden casusluk hikayeleri yer alıyor Deşifre'de. Öyle kurgu falan değil gerçek öyküler. Gerçek olması daha da etkileyici yapıyor kitabı. Hepimiz böyle gizemli konulara bayılırız, değil mi ? Şahsen ben görünenin ötesini hep merak etmişimdir .

   Mata Hari ile başlıyor Eymür kitaba Peter Wright ile devam ediyor. Peter Wright kimdir derseniz İngiliz Güvenlik Servisi MI5 te yıllarca yüksek mevkilerde görev yapmış birisi. Şimdi emekli. Farklı örneklerle devam eden kitap ülkemize , geçmişimize ve bu günümüze de değiniyor. Eymür kendi başına gelenleri de anlatıyor.

  Oldukça ilginç bir kitap. Okuduktan sonra araştırma gereği duydum ve nette araştırdım ben de. Her kitaba inanmadığım gibi her yazılana da kuşkuyla bakıyorum. Aslında benden iyi ajan olurdu :))  Buzdağının görünen yüzü diyorum ben kitaba. Yılların tecrübesi ve birikimi elbet bir kitaba sığmaz !!  Şimdi aklımdaki soru işaretleri ile bitirdim kitabı. Konu ilginizi çekiyorsa kaçırmayın kitabı. 






Deşifre - Mehmet Eymür
Kitabın Adı :Deşifre
Yazar :Mehmet Eymür
Yayınevi :Eftalya Yayınları
Sayfa Sayısı :336


İnsanlık tarihinin en eski mesleklerinden birisi olan casusluk, teknolojinin gelişmesiyle bir hayli değişmiş olmasına karşın hala devletlerin en önemli bilgi edinme unsuru olarak varlığını sürdürmektedir.
Özellikle İkinci Dünya Savaşı sonrasındaki soğuk savaş yılları casusluk faaliyetlerinin arttığı bir dönemdir. Hâkim güçler, bu dönemde düşman devletlerin öneme haiz bilgilerini casusları aracılığıyla elde etmişlerdir. Soğuk savaş sonrasında ise casuslar ülkeleri politik karışıklıklara sürüklemek, ekonomik krizler çıkarmak, darbeler yapmak amacıyla kullanılmaya başlanmıştır. İşte elinizde tuttuğunuz bu kitap, ülkemizde de etkilerini gördüğümüz bu tarz casusluk faaliyetlerine Millî İstihbarat Teşkilatı bünyesinde özverili çalışmalarıyla çok defa karşı koymuş, bazıları medyaya da yansımış olan birçok casusun yakalanmasına yönelik gerçekleştirilen operasyonlarda bulunmuş Mehmet Eymür’ün engin tecrübelerinin siz değerli okuyucularımıza aktarılması çalışmasıdır.

Mehmet Eymür’ün Millî İstihbarat Teşkilatı’nda (MİT) geçirdiği 33 yıllık meslek hayatı boyunca edindiği bilgi ve birikimlerden istifade ederek kaleme aldığı bu kitapla casusların gizemli dünyasına adım atacak ve Castro suikastından Kıbrıs Harekâtı’na birçok önemli olayın ardındaki sır perdesini aralarken Mehmet Ali Ağca’dan Deniz Gezmiş’e, Hiram Abas’tan Uğur Mumcu’ya önemli birçok kişiyle ilgili ilk defa duyacağınız bilgileri okuyacaksınız.


                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. Okuyabilirim aslında, güzel tavsiye oldu benim için. Teşekkür ederim, iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  2. Yazarı ilk defa duydum, teşekkürler tanıtım için :)

    YanıtlaSil
  3. Ilginç bir kitap. Ben de severim casusluk öykülerini ☺️

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.