12/07/2016

# Fantastik Kitap # Günay Gafur # Kitap Yorumu # Kuklacı

Kuklacı - Günay Gafur || Kitap Yorumu

 
kozmokitap


" İyi oyuncular bulmak kolaydır, zor olan, birlikte oynatabilmektir. "
                                                                                                Casey Stengel 

    Polisiye gerilim , psikolojik - gerilim kitapları okumayı seviyorum. Bunun nedeni korkmayı  sevmek, adrenalin hissi ya da suçlu kovalamaktan hoşlanma değil farklı düşünmeye sevk etme ve düşünce sınırlamasını zorlaması...

   Bu tarz kitapları okuyarak hayal gücümün sınırlarını zorlamayı ve tahmin kapasitemi arttırmayı seviyorum. Genellikle bu tarz kitaplarda yabancı yazarları tercih ederim. Çok severek okuduğum birkaç yazar var bu konuda ve onların kitaplarının çoğunu bayılarak okudum. Günay Bey'in kitabını ve özellikle kapağını gördüğümde konusunun daha farklı , daha vahşi olduğunu düşünmüştüm. Bin bir türlü teoriler oluştu kafamda kitap ile ilgili. Benim gibi bir fikre kapılanlara söylemek isterim ki kitap vahşi bir kitap değil, psikolojik gerilim türünde ve enfes bir kitap. Benim beklentimin çok çok üzerinde çıktı kitap ve benim çok sevdiğim o yabancı yazarların bir çoğunu büyük bir farkla solladı geçti!....

  Kitapta enteresan bir kurgu ağı kurulmuş. Her an her şey olabilir diye bekliyorsunuz ve bu beklenti , ne olacağını bilememe, bu planın arkasında kimin olduğunu tahmin etme süreci kitabı elimizden bırakmayı zorlaştırıyor. Oldukça kalın bir kitap olmasına rağmen nasıl bittiğini anlayamadım .

kozmokitap


Türkiye ve Amerika arasında geçen bir macera. Olaya Amerikan ve Türk polisi de karıştığı bir bulmaca...

"Zaman işlemeya başladı! Herşey sona erdiğinde insanoğlunun kaderini değiştireceksiniz... Sonsuza kadar... Ve... BU SİZİN YARGINIZ! " 

Simonize Rexton bir otel odasında yatağa kelepçelenmiş olarak uyanır. Yattığı yerden ona projeksiyon ile bazı şeyler söyleyen şahıs dört cinayet şüphesi ile arandığını söyler ve kendisini aklayabilmek için oyuna dahil olması gerekmektedir.
Eylül Belen... Trabzon'da bir gazeteci olan Eylül kendisini farklı bir yerde uyanır,  bir kulübede . Buraya nasıl geldiğini bilmemektedir ve ona da bazı talimatlar verilir. Bu yine bir oyunla ilgilidir. Katılmak ya da katılmamak elindedir, fakat katılmamayı tercih ederse sonuçlarına katlanmak zorundadır.

   Dr Gregory bir psikiyatristtir. O da Amerikalıdır ve uyandığında Türkiye'de bulur kendisini. Yine o da bir oyuna dahil edilmiştir....

   Bu nasıl bir oyundur? Bu oyunu kuran kişi iki farklı ülkeden bu insanları nasıl bulmuş ve oyunu nasıl koordine etmiştir. Birçok bilinmeyenli bir denklem gibi ....

kozmokitap


   Kitabın sonuna kadar tahmin sınırlarımı zorlayan kitap hiçbir bölümünde beni hayal kırıklığına uğratmadı. Bu kitabın bir Türk yazarına ait olması beni gururlandırdı. Üstelik de yazarın ilk kitabı ve muhteşem!.... Şimdi yazarın ikinci kitabı " Kahin" i daha çok merak ediyorum. En kısa zamanda onu da alıp okumayı düşünüyorum. Psikolojik- Gerilim sevenlere tavsiye ederim:)))








Kozmokitap
Kitabın Adı :  Kuklacı
Yazar :Günay Gafur
Yayınevi : Fantastik Kitap
Sayfa Sayısı :400


     Evinden çok uzakta, hiç tanımadığı karanlık bir odada, kelepçeler içinde uyanan Simonize Rexton, kendini vahşi ve kusursuz bir oyunun içinde bulur. Siyah zarflardaki talimatları yerine getirmeyi ve hayatta kalmayı başarabilirse, oyunun sonunu görebilecektir. Tıpkı kendisinden çok uzaklarda uyanan ve aynı korkuları yaşayan diğer kuklalar, Eylül Belen ve Dr. Gregory gibi…
    Birbirinden habersiz bu üç sıradan oyuncu; gizemi çözmek ve kuklacıyla yüzleşmek için müthiş bir gerilimin ortasına atılırlar. Böylece San Franscisco-Türkiye-New York üçgeninde oynanan ve insanoğlunun yazgısını değiştirecek esrarengiz bir oyun başlar.
    Psikolojik-gerilim ya da polisiye-gerilim, Türk okurları tarafından oldukça rağbet görmesine rağmen, Türk yazarlarının yeterince üretken olmadıkları bir tür. Bir Türk yazarın kaleminden çıkan 'KUKLACI'nın, özgün konusu ve çarpıcı kurgusuyla, bu türe farklı bir soluk getireceğine inanıyoruz.


                                                            Kozmokitap

5 yorum:

  1. Bu tarz kitapları ben de çok severim :)

    YanıtlaSil
  2. Gerilim severim bir ara bakmalıyım teşekkür ederim paylaşımınız için....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım siz de benim kadar seversiniz :))

      Sil
  3. Bayilirim. Bu konuda seninle uyusuyoruz.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.