5/09/2019

# Kitap Alışverişi # Yeni Kitap

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım


Bu sene Eskişehir'de yapılan iki fuar az geldi kitap fuarı adını duyunca kalktım bir de Kocaeli'ne gittim :) Aslında Ankara fuarına da gitmeye niyetim vardı ancak ters zamana denk geldi gidemedim. Eskişehir fuarı ve aldıklarım ile ilgili de bir yazı yazmayı planlamıştım fakat araya o kadar çok şey girdi ki yazıyı yazamadım maalesef .

  Bu sene Kocaeli fuarına 2. kez katılıyorum. Arkadaşlar ile buluşup fuarı dolaşıyor ve harika bir gün geçiriyoruz. Geçen sene bu seneye nispeten daha kalabalıktık. Bu sene aramızdan fire versek de çok keyifli bir gündü .

  Sabah ilk YHT ile gittik İzmit'e. Tren 10 dakika geç gelse de sabah 9:30 gibi İzmit'e varmıştık. Varmıştık diyorum çünkü kızım ile birlikte gittik. İnsanın kızı büyüyünce en büyük arkadaşı oluyor. Sabah Şelale Kafe'de kahvaltı ettik. Geçen sene de orada buluşmuştuk ve çok keyifli bir kahvaltı olmuştu. Bu sene de buluşmak , sohbet etmek çok güzeldi fakat kafeden ve hizmetten bu sene memnun kalmadım maalesef.

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım


Oradan fuar alanına gittik. Fuar alanı sahaflara ayrılan bölüm ve A , B ve C salonlarından oluşuyordu. .İlk önce sahaflar bölümüne gittik. Uygun fiyata olan kitapların yanında internetten alınan sıfır kitap fiyatları ile yarışan kitaplar da vardı. Hele baskısı tükenmiş kitapların fiyatı uçmuştu. Sahaf bölümü çok kalabalıktı , insanların itip kakmasından çok rahatsız olan kızım için erken ayrıldım sahaf bölümünden. Herkes kitap almak ve incelemek için orada omuz atmak , ittirmek de ne demek . Biraz daha medeni olmayı öğrenmemiz gerekiyor. Sahaf bölümünden 12 Tl ye Hukuk ve Kadın isimli romanı aldım sadece. Erken ayrılınca da bolca Barbara Cartland kitabı olan sahafı kaçırdım :(

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım


Kitapçıların olduğu bölüm nispeten daha rahattı. Fakat çok fazla küçük çocuk ve onlarla ilgilenmeyen anne-babalar vardı. Kitapları incelemek hele de kitap kokusunu hissetmek harikaydı. Bu his için her sıkıntıya değiyor.

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım


 Pegasus standından Vahşi Orman setini aldık. Kızımın kitaplığına gidecek olsa da ben,m de okumayı çok istediğim bir seriydi.

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım


Salon Yayınları standı en çok durduğumuz stanttı . Yusuf Ziya Bey ( Yusuf Ziya Aydoğan )   sağ olsun stantta bizimle çok ilgilendi. Kitaplar , yayınevi ve planlarından bahsetti. Çay - kahve ikram etti. Buradan ilgi ve alakası için kendisine çok teşekkür ederim. Eskişehir fuarında olsalardı daha fazla kitap alırdım. Fakat tren ile eve dönüşte taşıma limitimi düşündüğüm için almak istediklerimin çoğunu almadım.İndirim ve fiyatlar çok güzeldi.  Yine de aldıklarım çok güzel kitaplar.

Merhametli   Gerçek   , serinin ilk kitabı Merhametli Ölüm'den sonra bu kitabı merakla bekliyordum. Maraton oğlum ile ikimiz için aldığım bir kitap . Karanlıkta çıktığı günden bugüne listemdeydi zaten . Salon yayınları klasiklere de el atmışlar. Kitaplarına ve baskılarına güvendiğim için Hükümdar ve Ütopya kitaplarını da aldım. Ayrıca Mevlana'dan Aşkname ve Mevleviname de yine Salon Yayınlarından aldığım kitaplar .

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım


Gerekli Şeyler standından kızım poster aldı kendisine.   Marmara Çizgi'den Cadı Avcısı serisinin ikinci kitabını aldık. Ayrıca özel yapım defterler ve ayraçlar da aldık.

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım


Kırmızı Kedi Yayınlarından Haydar Ergülen - Üzgün Kediler Gazeli'ni aldık. Bu da şiir seven kızım içindi. Ben onun kadar şiir sevmiyorum.  Kendim için de Stantta olan Doris Lessing'in üç kitabını aldım. Çok güzel bir indirim yaptıklarını söylemeliyim.

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım


Bilgi Yayınevi standına da uğradık. Orada da Mustafa Bey ( Mustafa Kumru )  bize çay  ikram etti. Kitaplar hakkında konuştuk. Yorumlarını okuyup merak ettiğim Tıbbiyeli Hikmet kitabını aldım oradan da.

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım


Yitik Ülke Yayınlarında da Kadir Bey'in ( Kadir Aydemir ) yanına uğradık . O da çay ikram etmek istedi fakat artık gitme zamanı yaklaştığı ve çok yorulduğumuz için kabul etmedik. Eskişehir fuarında kendileri ile bolca sohbet etme fırsatımız olmuştu. Kitaplarından da aldığım için Kocaeli fuarında sadece Ursula Le Guin - Tanrı Kuşlarıyla Buluşmak kitabını aldık .

11. Kocaeli Kitap Fuarı ve Aldıklarım


Son olarak da Jaguar standına uğradık. Orada da ilgi , alaka ve indirim harikaydı . Oradan da Natsume Sasaki - Maden , Sadık Ruslan - Georgi Vladimov isimli kitapları aldım . Kızıma da Will Heinrich - Kralın Laneti kitabını hediye ettiler. Buradan tekrar teşekkür ediyorum.

Hasret Benim İşim

Bir de Selvi Yıldırım - Hasret Benim İşim isimli şiir kitabını aldım . Yazarın ilk kitabı imiş ve kendi tanıtımını yapıyordu , destek olma amaçlı aldım  kitabı .


Yorucu fakat çok güzel fuar turundan sonra deniz kenarına akşam yemeği için gittik. Aklımızda hala kitaplar tabii ki :))

 Ortam güzel olsa da yemek yediğimiz yeri hiç sevmedim. İsmini hatırlamıyorum fakat bir daha kesinlikle oraya gitmem. Hizmet berbattı. Bir de onların yüzünden dişimi kaybettim. Yemek için köfte sipariş etmiştim , köftenin yanına koydukları pidelerden bir ısırık aldım ve dişimde ağrı ve tuhaflık hissettim. Dilimle dokunduğum zaman bir farklılık görmesem de aşırı hassasiyet oldu. Tren garına gidince dişi iyice inceledim ve dikey kırık olduğunu gördüm. Geçen hafta boyunca diş için hastaneye gittim geldim. Bir haftanın sonunda ve kırk dakikalık bir uğraşla diş çekildi. Şu anda ağzımda üç dikiş , dudağımda yara ve ağrılarla bu yazıyı yazıyorum.

  Güzel bir günün faturası bana ağır patladı. Kitaplara baktıkça kendimi avutuyorum artık ....







                                                            Kozmokitap

9 yorum:

  1. Hiç zamanı olmadığını söyleyen biri bile sizce ayda 1 kitap bitirebilir mi ya hayran kaldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nisan ayı benim için çok yoğun geçti ve gerçekten hiç vaktim yoktu dediğim aylardandı. O sıkışık dönemde üç kitap rahat okudum . Yatarken bir 10-15 dakika ayırmak , yemek pişerken hem dinlenip hem kitap okumak gibi ... zaman yaratilabiliyor kitaplar için .

      Sil
  2. Çok güzel kitaplar bunlar. Kitapları görünce acayip bir his kaplar içimi. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun. Aşkname'yi okumuştum, çok güzel ve özel bir kitap bana göre. Anneler gününüz kutlu olsun şimdiden :)

    YanıtlaSil
  4. Yakında Türkiye turu bekliyorum senden fuarlar için :)

    YanıtlaSil
  5. Maşallah sana . ben burdaki fuarlardan ancak birisine gittim kalabalıktan gezemeden geri çıktım. internetten sipariş verdim. Süpersin

    YanıtlaSil
  6. Bir sürü ciciler almışsın keyifle oku canim 😘

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.