5/03/2019

# Işın Beril Tetik # İthaki Yayınları # Kitap Yorumu

Kara Kara Kapkara - Işın Beril Tetik

Kara Kara Kapkara

" Yola günahlarınla birlikte çıkarsın. Çünkü günahlar, sadık bir köle gibi , sahibinin peşinden gider. " 

Aşkın Karanlık Yüzü kitabında yazdığı öykü ile tanıdım Işın Beril Tetik'in kalemini. Yazarın kendisiyle de tanışmak nasip oldu aşkın Karanlık Yüzü kitabı için eskişehir'e gelen yazarlarımız arasındaydı kendisi çok severek Takip ettiğim ve kitaplarını severek okuduğum Orkide Ünsür için gittiğim söyleşide yazarla tanıştım ve orada satılan kitabı Kara Kara Kapkara' yı satın aldım kitabın adıma imzalı olması da benim için ayrı önem taşıyor ve daha değerli yapıyor kitabı.

Kara Kara Kapkara' nın kısa öykülerden oluştuğunu bilmeden satın aldım , açıkçası roman zannetmiştim. Sekiz kısa öyküden oluşuyor kitap ve her öykü de ayrı bir karanlık barındırıyor.

İlk öykü " Yolcu Yolunda Gerek " bir otobüs yolculuğunu anlatıyor. Öyküye başlayınca az çok tahmin ettim çünkü benzer konuyu farklı yerlerde görmüştüm. Yazarın kendi tarzından okumak güzeldi yine de .

" Kızıl Rüya " isimli öyküde bir kadından bahsediyor yazar. Onun başına gelenlerden ve rüyasından. Bazen en korkunç gerçeklerle rüyalarımıza yüzleşiriz.

"Yatırım" isimli öyküde de Anadolu'da kültüründe yeri olan ve sıkça adını duyduğumuz ' Yatır ' dan ve insanın ne kadar aç gözlü olduğundan bahsediyor , hem de en karanlık olanından .

"Şeffaf " isimli öykü de bana göre karanlık değil "X Files " dizisine konu alacak türden bir öyküydü.

"Hasat " ise tüyler ürperten cinsten bir öykü. Küçükken köye gidince toplanıp yetişkinler birbirlerine "gerçek " olduğunu söyledikleri bazı öyküler anlatırlardı, tabii biz çocukların orada olmalarını umursamadan. Tüylerimiz bu öykülerle diken diken olur, gece uyanınca gözümüzü açmaya korkardık. Bu öykü beni işte o zamanlara götürdü.

"Kara Kara Kapkara " kitaba da adını veren öykü. Bu öyküyü okurken bir annenin çocuğunu nasıl yüzüstü bıraktığını görmek beni sinir etti. Başından beri ben çocuğa söylemiştim kaç o köyden diye de beni dinlemedi . Bu arada çocuk dediysem de aslında yirmili yaşlarda birisi .

" Boşluk " ta ise ailesinin yanından kaçan bir genç kızı ve yaşadıklarını ürpererek okuyacaksınız.

"Genç Dünya " ise bilim-kurgu, korku türüne giren ilginç bir öykü.

Hızla ve zevkle okudum kitabı. Yazarın kalemini ve bu tür kitapları zaten çok seviyordum . Bu kitabı da o sevdiklerimin arasına ekledim. Okurken ürperebilirsiniz fakat aşırı korku olmadığı için herkes rahatça okuyabilir kitabı diye düşünüyorum.




Kara Kara Kapkara - Işın Beril Tetik
Kitabın Adı :Kara Kara Kapkara
Yazar :Işın Beril Tetik
Yayınevi : İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı :200


Günahlarla birlikte çıkılan yolculuklar, kılıfına uydurulmuş korkunç arzular, insan kılığındaki iblisler, Anadolu’nun kalbindeki kâbuslar, modern şehrin dar sokaklarında gezen habis ruhlar, arafta kalmış insanlar…

Işın Beril Tetik’ten, karanlığın gerçek sesine kulak vereceğimiz, dehşetin melodisini duyacağımız korku öyküleri.

“Geceleri sadece kapkaradır göze en iyi görünen…” Siz de geceye katılın!

Işın Beril Tetik Kimdir ? 

Işın Beril Tetik
1970’te Edinburgh, İskoçya’da doğdu. 1993’te Isle College of Art - Moda bölümünden Moda Tasarımcısı olarak mezun oldu. İlk fantastik kurgu öyküsü “Galgalin - Venianis’in Kehaneti” Derinden Gelen Sesler adlı seçkide yayımlandı. Aynı yıl Jules Verne Öykü Ödülleri Seçkisi - Hayalgücünün Merkezine Seyahat’te fantastik kurgu dalında 1.lik ödülü alan Tanrı Sorpien’in İnkarı adlı öyküsü yanında Kara Kalp ve Buyruk Zinciri adlı fantastik kurgu öyküleriyle yer aldı. Gizemli.com için yaptığı araştırmalar ve Kangüncesi/Gölge çevrimiçi dergisinde yazdığı öykülerle çalışmalarını yoğunluklu olarak çocukluktan beri merak duyduğu korku türüne odakladı.

Yazmak haricinde özellikle korku türü için araştırmalar yapmayı seven yazar , 2014'ten bu yana " Gerisi Hikaye Korku Konuşmaları " adlı çevrimiçi radyo programında türe ait her türlü datay üzerine konuşmaya devam ediyor .


Yazarın Okuduğum Diğer Kitapları : 

Aşkın Karanlık Yüzü 





                                                     

3 yorum:

  1. Merak ettim kitabi.. emegine saglik canim💙💙

    YanıtlaSil
  2. İlgi çekici bir kitap olduğu sizin anlatımınızdan anlaşılıyor.Öyküleri merak ettim, listeme ekledim. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. İmzali kitaplar gerçekten daha bir değerli oluyor 😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.