5/13/2019

# Fantastik Kitap # Günay Gafur # Kitap Yorumu # Yargıç

Yargıç - Günay Gafur

Yargıç


Günay Gafur 'un yeni çiçeği burnunda kitabı Yargıç. Yazarın önceki iki kitabı Kuklacı ve Kahin 'ı de okumuş ve bayılmıştım.  Kitapların hak ettiği satış rakamlarına ulaşmaması beni üzdü.  Umarım sesim duyulur ve yazarın kitaplarına bir şans verirsiniz . Yargıç yazarın diğer kitapları gibi Fantastik Kitaptan çıktı. Bu kitabın diğerleri gibi ciltli olmaması kötü olmuş.  Ciltli kardeşlerinin yanında uyum bozulacak :D

Kitap şiir ile başlıyor.  Bir katilimiz var , öldürdüğü insanların sağ ellerini kesiyor ve yanlarına şiir bırakıyor.  Gören yok , ipucu yok , delil yok .  Şiirle başlayan sadece katilin notu değil.  Polisin anlatımı da şiir şeklinde oluyor kitabın başında.  Ben bu anlatımı görünce bir "eyvah " çektim. Kitap sonuna kadar şiir şeklinde ilerliyorsa yandık dedim.  Çünkü ben polisiye gerilim romanı okumak istiyordum , şiir okumak değil.  Arada konuyu,  araştırmayı , polisin özel hayatını anlatsa da yazarımız polisin bazı durumlarını ve bazı bölümleri  şiir şeklinde anlatmasına karar vermiş.  Böyle giderse ben bu kitabı sevemem derken  ve inatla okumaya devam ederken heyecan , aksiyon başladı.  İyi ki kitabı okumaya devam etmişim dedim bitirince.  Gerçi yarım bırakma adetim pek yoktur. Yarım bıraktığım tel kitap ödünç aldığım bir kitaptı.  Sahibine geri verince bitiremedim .

  Gece insanları öldüren katilin dışında uyurgezer olan bir polisimiz var.  Uyanınca kendisini sokakta buluyor ve ne olduğunu hatırlamıyor  . Aynı zamanda geçmişe dair pişmanlık ve üzüntüsü de var ki bugününü de etkiliyor . Yazar diğer  kitaplarındaki gibi okuyucuyu şaşırtmayı hedeflemiş ve bunu başarmış . Sonunda beni şaşırttı.  Bazı şeyleri tahmin etmiş olsam da bir çok konuda şaşırdım .

Kitap bittikten sonra hala diyorum ki şiir olan  bölümleri sevmedim.   O bölümler düz yazı şeklinde olsa ya da şiirler daha kısa olsa daha güzel olurdu diye düşünüyorum.  Bir bütün olarak baktığımda kitabı okuduğuma pişman olmadım . O son bölümler okuduğuma değdi.



" Yargıç "  Hakkında Övgüler :

"Kahin ile zekasına, kalemine ve hayal gücüne hayran kaldığım Günay Gafur, hepimizi şairane bir polisiye ile peşinden sürüklüyor. Tek kelimeyle destansı.”

Ulaş Özkan – Polisiye roman yazarı

“Günay Gafur, yalın anlatımı ve zihnin sınırlarını zorlayan kurgusuyla, sadece Türk polisiyesi için değil, aynı zamanda dünya polisiye edebiyatı için de eşsiz bir olarak anılmayı hak ediyor.”

Emrah Poyraz – Polisiye roman yazarı

“Günay Gafur, ‘Türkler polisiye yazamıyor,’ algısını yerle yeksan etmekle kalmamış, ‘Polisiye nasıl yazılır’ dersi de vermiş. Tek kelime ile HARİKA!”

Doruk Ateş – Ölü Doğanlar ve Mabet kitaplarının yazarı





Yargıç Kitabın Adı : Yargıç
Yazar : Günay Gafur
Yayınevi : Fantastik Kitap
Sayfa Sayısı :288


Başkent sokaklarında artık korku ve şiir kol geziyor. “Bahçıvan’’ tarafından işlenen seri cinayetler ve kurbanların başuçlarına bırakılmış şiirler… Bayan Huzur, Bay Korku, Bayan Hüzün ve Bayan Umut’un ölümünün arkasındaki sebepler…

Zeki bir katilin peşinde soluk soluğa oynanan bir saklambaç oyunu bu. Ekibiyle beraber cinayetleri soruşturan Başkomiser Yavuz, her yeni ipucuyla birlikte hem katile hem kendi karanlığına bir adım daha yaklaşıyor. Kuklacı ve Kâhin’in yazarı Günay Gafur’dan delilikle caniliğin iç içe geçtiği, sizi duygudan duyguya sürükleyecek macera dolu bir polisiye…

Yazık ki bir ceset ve bir dosyadan ibaret sanılacak bu gece. Gecenin gizlediği cellat, yeni doğdu oysa, tek bir hece: BEN!
Beni bulmak için çırpınacak dedektif beyinler, dedektif gözler.
Gözlerden ve düşlerden uzak bir başka gecede, Geceden kara, karanlıktan koyu bir başka şiirle Şiirlerime ve ölülerime yenisini ekliyor olacağım.
Olacağımdan daha fazlası değilim, daha azı da… Azı da çoğu da bir ölümün.
Ölümün geldiği yerden geliyorum ve biliyorum. Biliyorum çünkü BEN ÖLÜMÜM!


                                                            Kozmokitap

6 yorum:

  1. Çok şiir varsa bana da hitap etmiyor. Zaten şiir okumayı pek sevmem.

    YanıtlaSil
  2. Umarım dediğiniz gibi hak ettiği değeri görür ama baya bir şiirsel ilerlemesi sıkıntı bir de keşke yarım bırakmadan sonunda bir kaç cümle anlatsaydınız neyse teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  3. Fantastik ve şiirsel, ilginç bir birliktelik. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Kitlesi daha çok genişler umarım..

    YanıtlaSil
  5. İlk iki kitabı müthişti elbette ki bunu da kitaplığıma ekleyeceğim. Henüz almadım ;)

    YanıtlaSil
  6. Çok sevdiğim bazı şairler dışında şiir okumayı pek sevmem ☺️

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.