3/16/2015

# Ali Ünal # aşk # Kitap Yorumu # Son Aşk Çiçeği

Anlatım tarzına hayran olduğum bir kitap : Son Aşk Çiçeği


Kozmokitap
   Son Aşk Çiçeği... İsmi ile beni alıp götüren , kasvetli, karanlık havalara uygun olacağını düşünüp okumaya başladığım bir kitap. Bugüne kadar okuduğum kitaplar arasında beni bu kadar şaşırtan tabiri caiz ise sol köşeye yatıran başka bir kitap daha olmadı. Sıradan, romantik bir kitap diye düşündüm okumaya başlamadan önce... Bu sıralar biraz kitaplardan uzaklaştığım, canımın eskisi kadar okumak istemediği bir
dönemde yollarımız kesişti kitap ile. Hangi kitap mı? Son Aşk Çiçeği... Yitik Ülke Yayınlarının hediyesi idi kitap. Hediye olunca daha bir kıymetli oluyor kitaplarım. Bu kitap ise hediyeye verdiğim değerin ötesinde içeriği , anlatımı ve beni çok şaşırtması ile gönlüme taht kurdu.

    Ali Ünal'ın ikinci romanı Son Aşk Çiçeği. İlk romanı da bende mevcut ancak henüz okumadım. Son kitabından başladım okumaya. Yazar ile bu ilk tanışmamız oldu. Kelimeleri öyle güzel dans ettirmiş ki okurken başım döndü. Biraz yavaş ol diyesim geldi. Son zamanlarda güzel kitaplar okudum tamam ama bu anlatım tarzının yanında biraz yavan kaldılar. İlk sayfalardan itibaren beni esir etti konuya. Tam benim istediğim gibi bir kitap diye düşündüm okurken, çerez değil, meraklandırıyor, şaşırtıyor, uygun dozlarda gizem katıyor ve asla sıkılmama sebep olmuyor.
Kozmokitap

    Hayaller ve gerçekler..... Bazen bu iki  terim birbirlerine o kadar yakın oluyorlar ki! Birinin nerede bitip diğerinin başladığı karıştırılıyor. Büyük bir aşk hikayesi Meyra ve Cihan'ın aşkı. Kitabın başları bambaşka başlıyor. Tam o konuya adapte olmuş iken bir başka bomba atıyor yazar ve şaşırıyorsunuz. Okurken bazen seyrettiğim bir kaç filme benzettiğim oldu. Bu filmden esinlenmiş ,yok burası da şu filme benz,yor dediğim zamanlar oldu; fakat sonu bambaşka, şok oldum. Normalde tahminlerinde yanılmam ama yazar beni de şaşırtmayı başardı. 
Kozmokitap

   Civan bir doktor , Meyra ise onun büyük aşkı ve karısı, Can'ı. Fakat öyle olaylar oluyor ki Civan kime güvenebileceğini şaşırıyor. Ya bildiğiniz herşey bir yalan üzerine kurulu ise... Kendinizin bile aslında kim olduğunuzdan kuşkulandığınız zamanlar oldu mu? Civan böyle bir dünya ile birden bire karşı karşıya geliyor. Hangisi gerçek hangisi hayal? Ya ikisi de doğru değilse.... Kime güvenebilirsiniz? Herşeyden önemlisi kendinize güvenebilir misiniz? Böyle karmaşık ,sorularla dolu bir hayat düşünebilir misiniz? Civan'ın da bir anda dünyası değişiyor . Enteresan ve çok güzel bir kitap okumak isterseniz Son Aşk Çiçeğini mutlaka okuyun derim. Üstelik bu kitabın bir Türk yazarın kaleminden çıkmış olması ayrı bir gurur kaynağı. Kalemine sağlık Ali Ünal... Yeni kitaplarını da sabırsızlıkla bekliyoruz. 

Son Aşk Çiçeği
Ali Ünal
Yitik Ülke Yayınları
128 sf


 
Kozmokitap  Gerçek yaşamınız aslında bir hayal, hayalleriniz asıl gerçeklik olsa ne yapardınız? Bu bir hayalin, hayallerinde çizdiği dünyanın gerçekliğinde yaşayan sıradan bir adamın romanı. Hayranı olduğu kadının sevgisini kazanmak için çabalayan, önündeki engelleri birer birer aşarken düşlerinden en büyük tokadı yiyen Civan'ın yolculuğu... Civan'ın Hayal İşletim Merkezi'nden habersizce yaşarken kurduğu hayaller bir gün apansız kapısını çalar. Sonrası ise gerçek bir macera… Hayallerle bezeli bu romanını okurken benzersiz bir âleme dalacaksınız.
     "Alaca Dünya ve Yalnızlığım" adlı ilk romanıyla sizleri engelli gerçekliklerle yüzleştiren yazar Ali Ünal'dan yine sıra dışı bir roman. "Son Aşk Çiçeği" aşkın kimyasının hayal âlemine karıştığı, hayallerinin derinliğinde kaybolan bir doktorun aşk esaretiyle dolu öyküsü. Son Aşk Çiçeği aşkın en değerli emanetini sizlerle buluşturuyor.
    "...Uyan… Uyan Civan, uyanmalısın. Uyanınca kâmil olacaksın, hayal kurdukça bileceksin. Hayalledikçe yüreğini göreceksin. Gönülden göreceksin. Uyan. Uyan Civan. Uyan ki bilesin aşkı. Aşkı göresin. Her yerde aradım seni bilesin. Uyan uykusu çok gözlerini arala. Bu şehir seni sevgiliye benzetir uyan. Memleketin, bozkırın seni bekler uyan Civan. Meyran seni bekler. Anan, bacın seni bekler. Uyan, uyan yılgın uykudan. Silkelen, kendine gel, uyan Civan."

Kozmokitap

7 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz yanlışla silindi , kusura bakmayın. Oldukça ilginç ve güzel buldum ben kitabı. Hayal gücümüzü zorlamış yazar. Sevgiler:))

      Sil
  2. Akıcı kitaplar insanı alıp götürür. Bir çırpıda da okunuverir.. Öneri için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Akıcı kitaplar insanı alıp götürür. Bir çırpıda da okunuverir.. Öneri için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Çok şaşırttınız beni... :) Bunu yüksek müsaadelerinizle paylaşıyorum Facebook'da linki de aşağıda. Sevgiler, saygılar.. ALİ ÜNAL
    https://www.facebook.com/NeyzenYazarAliUnal?ref=bookmarks

    YanıtlaSil
  5. Çok şaşırttınız beni... :) Bunu yüksek müsaadelerinizle paylaşıyorum Facebook'da linki de aşağıda. Sevgiler, saygılar.. ALİ ÜNAL
    https://www.facebook.com/NeyzenYazarAliUnal?ref=bookmarks

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşım için teşekkür ederim. Saygılar, selamlar:))

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.