5/13/2015

# Burası Tekin Değil # Kitap Yorumu # öykü # Sine Ergün

Burası Tekin Değil - Sine Ergün

   
Kozmokitap
 
     Burası Tekin Değil 27 öyküden oluşan incecik bir kitap. Yazarın küçük halasına ithaf ettiği kitap kısa, öz öykülerden oluşuyor. Öyle akıcı , sürükleyici öyküler değil... Yalın , öz öyküler. Birinci tekil şahısların anlattığı , kimlikleri belirsiz kahramanlardan oluşan öyküler. Hayatın içinde olabilecek , fazla abartıya kaçılmamış konular... Yazarın ilk kitabı Burası Tekin Değil. Yazarın ikinci kitabı olan Bazen Hayat ile 2013
yılında Saik Faik Hikaye Ödülünü kazandı.Farklı bir tarz ile tanışmak beni mutlu ediyor. Ancak  bir tarzı çok sevdiğimi  söyleyemeyeceğim maalesef. Yazarın ikinci kitabını alıp almamak konusunda kararsızım. Ödüllü bir kitap olduğu için merak etmiyor değilim, ancak bu tarz hikayelerden oluşuyor ise almama kararım ağır basıyor.

   Sevgilerle♥♥♥

Sine Ergün
                   Burası Tekin Değil                                                                                       Sine Ergün                                                                                                   Yitik Ülke Yayınları                                                                                      71 sf.                                                                                            
   Burası Tekin Değil, sesini suskuda arayan bir ilk kitap. Suskusunu bıçak gibi bileyerek dili ve öyküsünü tam ortadan yarıyor. Cesur bakışını, insanın ve ilişkilerin karanlık tarafına çevirirken varoluşun eski yaralarını usul usul kaşıyor.
    Bungun sokaklar, yorgun kediler, eski sevgiler ve ölüm... Bitimsiz sorguların izinde her şey tedirgin edici ve şaşırtıcı… Hiçbir şey tekin değil.
    Garson kahveleri getirdi, içine şeker attı, karıştırdı, gereğinden uzun, yüzüme baktı, gülümsedi, E, dedi, sen neler yapıyorsun? İş arıyorum, işten çıkarıldım, dedim. Hâlâ karıştırdığı kahveye indirdi gözlerini, tekrar kaldırdı, Hayat, dedi, bana, ölmek istiyorum, demiş gibi geldi. Öyle, dedim.


kozmokitap

2 yorum:

  1. Ben de böyle bir blog arıyordum. Siz beni buldunuz =)takipteyim

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.