2/02/2017

# Arkadya Yayınları # İpeği İşleyen Kız # İpeği İşleyen Kız Özeti # İpeği İşleyen Kız Yorumu

İpeği İşleyen Kız - Kelli Estes || Kitap Yorumu

kozmokitap


Keder kuşlarının başının üzerinde gezinmesini engelleyemezsin ama saçına yuva yapmasını engellersin...

Arkadya'nın yeni gözdesi ve yazarın ilk kitabı İpeği İşleyen Kız. Gerçek olaylara dayanan kitabı okurken etkilenmedim dersem yalan olur. Etkileyici, duygusal ve bazı bölümleri yürek parçalayan cinsten....

    Sarah Jio ya da Kİmberley Freeman kitaplarını okuyanların alışkın olduğu cinsten bir kitap İpeği İşleyen Kız . Tarzdan kastın iki farklı zamanda ilerleyen bir kitap olması. Geçmiş ve günümüzdeki olaylar beraber ele alınıyor kitapta ve bir noktada bu olayların ve kitaptaki karakterlerin birbirleri ile bağlantılı olduğu ortaya çıkıyor.

Filmlerde bu tarz bir geçmiş bir gelecek şeklinde gösterilmesini sevmesem de kitaplarda bu durum beni rahatsız etmiyor aksine seviyorum:))

kozmokitap


1886 yılında Seatle yaşayan ve Amerika'da doğmuş olan bir Çinlidir Mei Lien. O dönemlerde beyaz adamlar çekik gözlüleri ülkelerinde istememektedirler ve onlar için hayatı zorlaştıracak ne varsa yapmaktadırlar. Bazen de aşırıya kaçarlar.

Mei Lien ve ailesi ile birlikte o bölgede  yaşayan bütün Çinliler zorla gemilere bindirilerek ülkeyi terk etmeye zorlanırlar. Bu gemi yolculuğu onarılamaz  yaralar açacaktır Mei Lien üzerinde....

 Günümüzde İnara , Orcas Adasına teyzesinden miras kalan Malikaneye bakmak için gider. Niyeti burayı satmak iken adanın atmosferi ve geçmişten gelen anılar İnara'nın fikrini değiştirir. Artık bu malikaneyi butik otel yapmak istemektedir. Babası her ne kadar ona karşı gelse de o bütün zorluklara karşı elinden geleni yapmak niyetindedir. Teyzesinin evinde gizlenmiş bir kaftan kolu bulunca da işler daha ilginç hale gelecek bu ipucu geçmişin karanlığını aydınlatacaktır.

  Kitabı okurken çok duygulandığımı ve yapılan bazı fedakarlıkların beni çok etkilediğini söylemek isterim. Bir anne olarak bir annenin çocuğundan ayrılmak zorunda kalmasını okurken boğazıma bir yumrunun oturduğunu söylemeliyim. Yazarın yazımının dışında çeviri de harika olunca kitabın bu kadar etkileyici olmasına şaşırmamak gerekir....

kozmokitap

  Kitabın sonunda yazarın röportajına da yer verilmiş . Bu bölümü de okumanızı tavsiye ederim. Bu röportajda yazar " Amerka'nın bütün ırkları, cinsiyetleri, dinleri, cinsel tercihleri ve etnikleri kucaklayan- ya da en azında o yolda ilerleyen- bir döneminde yaşadığım için şükrediyorum diyor. " Günümüzde olanlar ve haberlerde gördüğümüz ülke hakkında ben böyle düşünmüyorum. Bu kitabı okuduktan sonra ben geçmişten bugüne bu ülkedeki büyük bir kesimin düşünce ve eylemlerinde  değişen bir şey olmadığını hissettim....


Kitap tanıtımı yazımı okumak için burayı tıklayınız.



                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. Bilhassa ailelerin hayatlarını anlatan kitaplar eskiyi ve bu günü beraber ele alarak anlatıyorlar ki her halde doğrusu da bu. Beni üzen ise geçmişteki genç aşıkların bugün yaşlanmış veya ölmüş olmaları. Bu yazarı okuduğumu hatırlamıyorum. Belki tanışma vakti gelmiştir. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Tesekkürlee bu güzel kitap yorumu için 😃

    Bloğunuzu takibe aldım banada beklerim 💙💙 iyi gecelerrr

    YanıtlaSil
  3. Üzücü olmasin 😢😢😢

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.