2/04/2017

# Arkadya Yayınları # Büyüklere Masallar # Eleanor H. Porter # Kitap Yorumu

Pollyanna - Eleanor H. Porter || Kitap Yorumu

Kozmokitap

   Arkadya Yayınlarının Büyüklere Masallar Serisinin üçüncü kitabı Pollyanna . Kapağın renkleri , bez ciltli olması, çevirisinin başarısı kitabı daha albenili hale getiriyor. Yaşımız kaç olursa olsun masal okumaya bayılırız. Hele çocukluğumuzda okuduğumuz kitaplar tekrar okuduğumuz kitapları tekrar okuduğumuzda o günlere döneriz. Sanki tekrar çocukluğumuzun o saf , dertsiz , neşeli ruh haline bürünürüz.

   Çocukluğumuzun neşeli , cıvıl cıvıl kızıdır Pollyanna. Hatırlıyorum da okulumuzda çok fazla kitap yoktu. Benim çocukluğumda bugünkü kadar kitap satan yer de yoktu ve aradığımız çoğu kitabı bulamazdık. Ortaokula giderken 90 lı yılların başında Vadideki Zambak kitabını çok aramıştım ve kitapçılarda bulamamıştım. İLkokula giderken haftanın belirli günü okulun önüne gezici kütüphane gelirdi. Ben o günü sabırsızlıkla bekler gider her hafta kitap alırdım oradan. Pollyanna'yı da ilk olarak oradan alıp okumuştum. Pollyanna , Pollyanna Evleniyor, Pollyanna'nın Çocukları. Çocukları için kısaltılmış versiyonları olsa da çok sevmiştim kitapları. Bugün tekrar Pollyanna'yı okurken o günleri yad ettim. Tek fark bugün okuduğum versiyonu yetişkinler için genişletilmiş versiyon olması.

   Annesini çok küçükken kaybeden Pollyanna babasını da kaybedince hayattaki tek akrabası olan teyzesi onu yanına alır. Çocukları çok sevdiğinden ya da yeğeni olduğu için değil sadece görev bilinci ile bunu yapar. Pollyanna ise oldukça farklı bir çocuktur. Her olayda bir mutluluk kaynağı bulabilir ve buna da mutluluk oyunu demektedir. Bu oyunu ve güler yüzü sayesinde kasabaya neşe getirir bu küçük kız.

  Bu küçük kızın hikayesini tekrar okumak bana kendimi çok iyi hissettirdi. Kitaplığımız baş köşesinde yer alacak olan Büyüklere Masallar serisi birgün kızımın da kitaplığında yerini alacak.....




Kozmokitap
Kitabın Adı :Pollyanna
Yazar :Eleanor H. Porter
Yayınevi :Arkadya Yayınları
Orjinal adı :Pollyanna
Çevirmen :Dilek Parsadan
Sayfa Sayısı :288


   Annesini ve babasını kaybettikten sonra teyzesi ile yaşamaya gelen küçük Pollyanna’nın hikâyesi, yediden yetmişe herkesin yüreğine dokunacak. Tertemiz kalbi, sonsuz sevgisi ve iyimserliğiyle Pollyanna, yalnızca kasabadaki yeni dostlarına değil, hikâyesini okuyan herkese iyilik var olduğu sürece dünyanın değişebileceğini bir kez daha hatırlatıyor.


                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. çok tatlı bir kitaba benziyor :) aklımda bulunsun..

    YanıtlaSil
  2. Polyanna çok eskiden okuduğum bir kitaptı.Ama tekrar okumak isterim. Güzel şeyleri tekrar hatırlayabilir adına.Sizi yeni keşfettim.Emeğinize sağlık.Bize de beklerim. http://burasihayalkahvesi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.