2/23/2015

# Ahmet Ümit # Everest Yayınları # İstanbul Hatırası # Kitap Yorumu

İstanbul Hatırası - Ahmet Ümit

 
Ahmet Ümit
    Okuduğum ilk Ahmet Ümit romanı İstanbul Hatırası. İsmini sıkça duyduğum  ancak bir türlü tanışma fırsatı bulamadığım Komiser Nevzat ve ekibi ile tanışmış olduk. Daha erken tanışmayı isterdim kendileri ile . Kitapçılarda elim hep Ahmet Ümit kitaplarına gitti hatta bir keresinde kitap elimde kasaya kadar bile gittmiştim ancak sonra ne olduğunu hatırlamadığım bir sebepten kitabı bırakıp çıkmıştım. Okuduğum baskı cep boy idi. Bir daha mümkün mertebe cep boy almayı düşünmüyorum. Gözlerime yazık. Ahmet Ümit'in diğer kitapları nasıldır tam olarak bilemiyorum fakat bu kitabını ben sevdim. İnternette bir eleştiride kendisini tekrar ettiğini ve karakterlerin davranışlarında çok fazla tekrar olduğu söyleniyordu. Ben yorum yapamıyorum
bu konuda.  Yazarın  farklı kitaplarını da okuduğum zaman bu konu hakkında fikirlerimi sizlere bildirebilirim. 
    Konu yönü ile çok farklı değildi kitap. Anlatım tarzı ve konuyu ele alış biçimini sevdim yazarın . Okuyucuyu sıkmadan, konuları çok uzatmadan, çok fazla da ipucu vermeden ilerletiyor romanı. Kurgunun içerisinde tarihi öğelerinde yerleştirilmiş olması hoşuma gitti. Normalde tarihsel öğelere çok fazla yer verilmesi bir polisiye romanda beni rahatsız ediyor. Bu kitapta ise ustaca yerleştirilmiş öğelerden rahatsız olmak bir kenara hoşuma bile gittiler. Belki de kendi ülkemiz ve tarihimizin bir parçası, geçmişimiz olduğu içindir bilemiyorum. 
Gelelim konumuza:
İşlenen gizemli cinayetler, maktullerin ellerine bırakılmış çeşitli dönemlere ait sikkeler... İstanbul'un ilk adı olan Byzantion'dan başlayan macera günümüz İstanbul'una kadar uzanıyor. Öldürülen insanlar İstabul'un tarihi olarak önemli mekanlarına bırakılıyor ve hangi tarihi bölgede ise o devire ait bir sikke elinin içerisine bırakılmış olara bulunuyor. Bu cinayetleri araştıran Komiser Nevzat ve ekibi ile birlikte biz de İstanbul'un geçmişine yolculuk yapıyor ve hem tarihi öğreniyor hem de tarihin nasıl katledildiğini öğreniyoruz. Medeniyetler beşiğinin üzerinde oturuyoruz da başka bir şey yapmıyoruz. Ne tam anlamı ile bu toprakların geçmişini biliyoruz ne de onu tam anlamı ile koruyabiliyoruz. Çok geçmişe bakmamıza da gerek yok. En basitinden bundan 100 yıl sonra torunum benim evimin yerini bulmak istese sürekli değişen sokak isimleri yüzünden bulamayacak. Tarihi korumak bugünü de korumaktır. Bir de sürekli sokak, cadde isimleri ile oynanmasına da karşıyım. Sonuçta ortaya büyük bir karmaşa çıkıyor. Artık ülkede oturmuş bir sistem istiyorum. Bunuda buradan dile getireyim....

Konumuza dönersek Nevzat ve ekibi ile olayları araştırırken dostlukları, aşkları ve arkadaşlıklarına şahit oluyoruz. Aynı zamanda da acılarına....Bir tarafta İstanbul'un tarihi mekanlarını korumaya çalışan bir grup, diğer taraftan verilen rüşvetlerle bu mekanların üzerine inşaat yapmak isteyen ünlü bir iş adamı... Katil ya da katilller bunlardan birisi mi yoksa bambaşka birisi mi? Tamam son ana kadar ipucu verilme se de banden kaçmaz:)))) Tahminimde yanılmadım ve suçlu ya da suçluların kim olduğunu anladım. Bu konu benim için sürpriz olmadı.  Kitaptan beğendiğim bir kaç cümle ile yazımı bitirirken emeğine sağlık Ahmet Ümit diyorum. Kitabı ve güçlü kalemini çok sevdim....

*Önemli olan baktığın şey değil, baktığın şeyin sende uyandırdığı...
*Uğurdur lan. Allah rahmet eylesin. Ölüya bakmak şans getirir. Lakin, mutlaka fatiha okumak lazım.
*İnsan ruhunun yarası dikiş tutmaz.
*Ölümü yoldaş seçenlerin ölümden başka kazanacakları zafer yoktur.

 İstanbul Hatırası 
 Ahmet Ümit
Everest Yayınları
685 sf.

Sevgilerle♥♥♥
Kozmokitap

7 yorum:

  1. Merhaba, bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aramıza hoşgeldiniz:)) Ben de sizi takibe aldım. Sevgiler♥♥

      Sil
  2. Hoşgeldiniz Yağmur Hanım:))) Ben de sizi takibe aldım:) Sevgiler♥

    YanıtlaSil
  3. Yazarın kitaplarını hiç okumadım. Ahmet Ümit'i bir tv programında izlemiştim ve konuşmalarıyla dikkatimi çekmişti ve o zamandan beri de kitaplarını merak ediyorum. Güzel yorumundan sonra ben de tanışmalıyım artık yazarla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tanışmak için bu kadar beklediğime pişman oldum:))

      Sil
    2. Pişman olmamak beklememeliyim o zaman :) Bu arada mimlendin arkadaşım :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim canım mim için , hemen bakıyorum:)

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.