12/20/2015

# Kayıp Denklemler # Kitap Yorumu # Olimpos Yayınları # Scott Baker

Kayıp Denklemler - Scott Baker

Kayıp Denklemler


"Bu günlük bundan iki bin yıldan daha fazla bir zaman sonra , M.S. 13 Haziran 2014'te bulunacaktır. Benim adım Gramer Fontaine ve ben herşeyi hatırlıyorum ."
   İsmini  duyduğun  anda "İşte tam bana göre bir kitap " diye geçirdiği Kayıp Denklermler'i kütüphane ziyaretimde görünce hemen aldım... Kitapta macera, bilim kurgu, aksiyon... hepsi mevcuttu ve hislerimde yanılmadığıma sevindim.

Scott Baker'ın ilk kitabı Kayıp Denklemler. Bu sıralar okuduğum kitaplar tesadüf eseri yazarların ilk kitapları oluyor. Yeni kalemler tanımaktan oldukça memnunum.

   Bir lise öğretmeni olan  Shaun bir konferan için davetiye gelince eşi ile birlikte hemen yola çıkarlar. Uçağa yetişebilmek için uzun bir araba yolculuğu yapmak zorundadırlar. Issız bir bölgede arabaları ile giderken bir adama çarparlar. Bir evsiz gibi görünen adamı hastaneye götürmeye çalışırken gizemli bir araç kendilerini takip etmeye başlar ve kısa bir süre sonra bu arabadakilerin kendilerini öldürmek istediklerini anlarlar. Bir yandan kaçıp hayatta kalmaya çalışırlarken bir yandan da çarptıkları gizemli yabancının elinde buldukları 2000 yıllık günlüğü okuyarak gizemi çözmeye çalışmaktadırlar...

   Geçmiş ve geleceğin birleştiği ;zaman yolculuğunun mümkün olduğu ; okuduklarınıza inanamayacağınız;  İsa'nın zamanında, gladyatör arenalarında ve afganistan dağlarında dolaşacağınız ilginç bir kitap Kayıp denklemler...

   Kitabı sevdim ve bu kitabı fda film haline getirirlerse hiç şaşırmam. Çünkü harika bir bilim kurgu filmi olur. Kitapta tek eleştirdiğim nokta günlüğün okunduğu kısımlarda konu gereksiz yere uzatılmıştı. Gladyatör sahnelerinin o kadar uzun anlatılmasına gerek yoktu ve bana göre sıkıcı olmuş bu bölümler. Bu bölümlerin uzatılması sayfa şişirilmesinden başka işe yaramamış. Onun haricinde ilginç bir konu ve okumaya değer.

Kayıp Denklemler
Kitabın Adı :Kayıp Denklemler
Yazar :Scott Baker
Yayınevi : Olimpos Yayınları
Orjinal adı :The Rule of Knowledge
Çevirmen :Esra Gül Coşkun
Sayfa Sayısı : 592

İki bin yıldır mühürlü kalmış bİr kİtap tüm sırları çözüyor...
İnanç, Tarih, Bilim ve Aşk hızla ilerleyen bu Aksiyon-Macera kitabında çarpışıyor.
 Lise öğretmeni Shaun Strickland yıllardır üzerinde çalıştığı uzay ve zaman arasındaki ilişki üzerine bir konuşma yapması için Cambridge Üniversitesi'den son dakikada bir davet alınca büyük şaşkınlık yaşar. Bu, onun çok istediği fırsat olabilirdi. Ancak eşiyle birlikte uçaklarını yakalamak için North Carolina'da yolculuk yaparlarken arabaları çalıların arasından fırlayan bir şeye çarpar. O andan itibaren akıl almaz bir sır çözülmeye başlar. Tuhaf bir paket tüm bunları çözecek anahtar gibi görünür. Mührü kıran Shaun İbranice, Yunanca ve Aramice dillerinde yazılmış, eski zamanlardan kalma bir deste el yazması bulur. Ama sayfalar arasında başka bir şey daha vardır: mükemmel bir İngilizceyle yazılmış, görünüşe göre bin yıldır hava almayacak bir şekilde mühürlü kalmış ve tarihi değiştirecek bir hikâye anlatan bir kitap. Kısa süre sonra Shaun başkalarının da kitabın peşinde olduğunu keşfeder ve bu kişiler hiçbir şeyin kendilerine engel olmasına izin vermeyeceklerdir.





                                                            Kozmokitap

2 yorum:

  1. fena halde merak ettim kapağı da harikaymış^^

    YanıtlaSil
  2. Şahane bir kitap..ama şu yoruma ben de katılıyorum, arena ve dövüş sahneleri biraz uzatılarak anlatılmış, bir nebze daha kısa olsa çok çok daha akıcı olabilirdi, ki kesinlikle buna rağmen çok akıcı ve güzel bir kitap. Okunmalı..

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.