5/05/2017

# Arkadya Yayınları # Catherine Lowell # Kitap Yorumu # Üst Kattaki Deli Kadın

Üst Kattaki Deli Kadın - Catherine Lowell || Kitap Yorumu

kozmokitap


Zekâ, insanı olduğundan daha güzel gösterebiliyordu.

     İsmini duyduğum andan beri okumak istediğim bir kitaptı Üst Kattaki Deli Kadın.  Özellikle de edebiyatın büyük üstatları Brontë'ler de kitapta yer alınca merak etmeyip de ne yapsaydım. En sevdiğim kitapların yazarları... Uğultulu Tepeler -Emily Brontë . Heathcliff'i nasıl unutabilirim ki!! Kitabı bir solukta okumuş yetmemiş bir de filmini seyretmiştim. Kitabı sevmeyenler de var fakat klasik aşığı birisi olarak ben bayılmıştım. Jane Eyre - Chorlette Brontë . Jane'in benim için yeri ayrıdır . Kitabını yıllar önce okudum. Tekrar okumak istiyordum ki bu kitabı okuyunca isteğim bir kat daha arttı. 15 Haziran'da instagramda fidan yapıyoruz Jane Eyre'ye . Kitaplarınızı kapıp gelin,  bekleriz:)))  Jane Eyre'nin de filmini seyrettim daha bir kaç ay önce. Ne güzel bir tesadüf oldu bu ..... Agnes Grey - Anne Brontë . Kardeşlerin arasında kitabını okumadığım bir tek Anne varmış , onu da Üst Kattaki Deli Kadın sayesinde fark ettim. Okunacaklar listeme ekledim kitabı . Biraz sıkıcı denilse de hakkında merak bu ya!!!! Alacağım ve inceleyeceğim.))))

kozmokitap



    Samantha ,  Brontë 'lerin son akrabalarıdır. Babası akrabalarının kitaplarına kafayı takmış bir yazardır. Kızına evde eğitim vermiş ve verdiği eğitim de kendi tarzında olmuştur.

  Babamın felsefesine göre kitaplar, okuyucunun hayal gücünün sürekli biçim değiştiren birer ürünü değildi. Romanların kendi içlerinde belirli ipuçları ve haritalar sakladığını söylerdi. İpuçları derken, benzetmelerden ya da sembolizmden bahsetmiyordu. Gerçek ipuçlarından bahsediyordu. Onun için her kitap kendi kendinin define haritasıydı. İyi bir kitap onu okuyan kişide asla silemeyeceği bir iz bırakır, derdi. Yapman gereken tek şey gözünün önünde duran şeyi görebilmeyi öğrenmek.

Samantha  16 yaşındayken babası ölünce kendisini çok yalnız hissetmiştir. Çevresindeki insanların çoğu Brontë'lerin gizli bir servetleri olduğunu ve onun Samantha'ya miras kaldığını düşünmektedir. Oysa Samantha'da  onlara ait herhangi bir eşya yoktur. O sadece etrafında babasına dair bir iz aramaktadır : Çok özlediği babasının ona gönderdiği bir mesaj...

kozmokitap



Samantha üniversite eğitimini Oxford'da almaktadır. Öğretmeni Orville hem çok gençtir hem de çok zeki . En genç profesördür. Okulda dersler öğretmen ile baş başa olmaktadır ve Samantha öğretmenini Brontë eserlerini onunla incelemesi için ikna eder.

Orville de cenaze levazımatçısı kılıklı Maggie gibi soyadım hakkında konuşmak isteyecekti. Yangını, mirası, efsaneyi konuşmak isteyecekti. Emily Bronte'nin 5 Aralık sabahında kahvaltıda yediklerini, Anne'in boş zamanlarında yazdığı erotik şiirleri, Charlotte'ın poposundaki gizli dövmeyi öğrenmek isteyecekti. Bu da benim üstümdeki lanetti, İngiltere'nin en ünlü üç kadınıyla akrabaydım.

   Samantha ile birlikte ipucu peşinde koşarken heyecanlanıyor , nefis bir edebiyat ziyafeti çekiyor ve onun duygularının uyanışını okuyoruz. Kitabı çok sevdim. Bir kitaptan daha fazlası oldu benim için . Samantha ile birlikte Brontë 'lerin dünyasına bodoslama daldım.....

Yapayalnız bir ben ve Brontëler , sonsuz bir boşluğun iki ucundan birbirimizi görmeye çalışıyorduk. 




kozmokitap

Kitabın Adı :Üst Kattaki Deli Kadın
Yazar :Catherine Lowell
Yayınevi : Arkadya Yayınları
Orjinal adı :The Madwoman Upstairs
Çevirmen :Çağla Önsal
Sayfa Sayısı :408


Tarihteki tüm hikâyeler, içinde bizim için değerli olan bir hazine saklar ve onu okuyan kişide asla silemeyeceği derin bir iz bırakırlar.

Babasını trajik bir şekilde kaybeden, ünlü Brontë Kardeşlerin yaşayan son akrabası Samantha Whipple da işte böyle bir hikâyenin peşindeydi. Edebiyat tarihindeki en ünlü kadınlardan üçüyle akraba olduğundan herkes, Samantha’ya gizli ve muazzam bir miras kaldığına inanıyordu. Fakat Samantha, tüm hayatını kitaplara ve edebiyata adayan tatlı kaçık babasının, büyük bir hazine falan saklamadığından emindi. Onun tek istediği, babasının hatıralarını sonsuza dek yaşatacak olan bir hikâye yazabilmekti.

Babasının son isteğini yerine getirmek üzere Oxford Üniversitesi’ne gittiğindeyse her şey bir anda değişti. Babasına ait kayıp kitaplar ve el yazısıyla yazılmış notlar, gizemli bir şekilde kapısında belirmeye başlamıştı. Samantha artık, yakışıklı olduğu kadar kibirli profesörü Orville’in de yardımıyla aile sırlarıyla dolu bu edebi bulmacayı çözmek zorundaydı.

Uğultulu Tepeler, Jane Eyre ve daha birçok edebi başyapıtın izinde soluk soluğa okuyacağınız bir macera… Catherine Lowell’ın usta kaleminde hayat bulan Üst Kattaki Deli Kadın, sizi gizem, aşk ve edebiyat kokan satırlarda, unutulmaz bir gezintiye çıkmaya davet ediyor.


                                                            Kozmokitap

2 yorum:

  1. Kitap çok ilgimi çekti, sürükleyiciyse ve sen de bu kadar sevdiysen benim de listemde olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ismi bana çok cazip geldi beni mi anlatmislar dedim 😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.