5/22/2018

# H.P. Lovecraft # İthaki Yayınları # Kitap Yorumu

Karanlıkta Fısıldayan - H.P. Lovecraft || Kitap Yorumu

Karanlıkta Fısıldayan

  Tuhaf  kurgu ya da kara kurgunun babalarından kabul edilen ve günümüz korku edebiyatını şekillendiren Lovecraft okumayı çok istediğim yazarlardandı. Okuduğum bazı kitaplarda adı geçince yazardan haberdar olduğum, itiraf ediyorum. .  Sonra merak edip araştırınca yazarın bazı bilgisayar oyunlarına da ilham olduğunu öğrendim. Bu kadar çok konuda etkisi olan yazarın adının daha fazla duyulmuş olması gerektiğini ve yazarı tanımakta çok geç kaldığımı düşünüyorum. Lovecraft'ın  kalemini merak edince ilk olarak Karanlıkta Fısıldayan kitabını satın aldım okumak için. Şimdi kitabı bitirdikten  iki kitabını daha sipariş verdim. 2018 yılında onları da okumayı planlıyorum.

  1927 yılında Vermont  seli ile başlıyor kitabımız . Bu sel felaketinde suyun üzerinde yüzen garip şekiller yöre halkının dikkatini çeker. Bunlar bir çeşit canlıya aittir ve bilinen bir tür değildir. Bu garip olay eski efsaneleri akıllara getirir.

   1928 yılı bahar ayında kitabın anlatıcısı olan bilim adamımız Wilmarth,  yine bir bilim adamı olan Akaley isimli birisinden mektuplar almaya başlar. Bölgede ıssız bir çiftlik evinde yaşayan Akaley bu bölgede görülen , pençe izine benzeyen izlerden, cesetlerden , tuhaf seslerden bahseder mektubunda. İnsan sesine benzeyen bu sesler dikkatle dinlendiğinde bir tuhaflık olduğu fark ediliyor ve sesin tınısı insanı rahatsız edip ürkütüyordur.

  Bu mektuplar sayesinde okuyucu olarak biz de olayın garipliğini fark ediyor ve ne olabileceği hakkında tahminlerde bulunuyoruz. Bu yaratıklardan korkan Akaley bildiklerini paylaşmak ve bu garip yaratıkların varlığını kanıtlamak istemiştir.

   Bir bilim adamı olarak konuya yaklaşan Wilmarth , daha sonraları profesyonelliğini bir kenara bırakıp korkunun onu da esir almasına izin vermiştir.

  Bilinmeyenin korkusunu anlatan Lovecraft'ın Karanlıkta Fısıldayan kitabını okurken aklıma Gizli Dosyalar ( The X Files ) filmi geldi. Bu konu tam da Mulder'a göre  bana göre...

  Her korku filminde ya da kitabında mantığa uymayan davranışlar ve konular vardır. Bunu okurken ya da izlerken  daha iyi anlarız . Kitabın da sonunda olanları okuyucu olarak daha iyi görebildim ve tahmin edebildim. Anlatıcımız bazı olayları fark edemeyecek kadar gözü kapalı davransa da ve okuyucu olarak beni fazla şaşırtmasa da yazarın kalemini sevdim ve bu tür edebiyatın üzerindeki etkisini düşündüğüm zaman okumak bana ayrı bir keyif verdi. Lovecraft kitabında bilim kurgu , korku ve gizem öğelerini başarı ile harmanlamıştır.







Karanlıkta Fısıldayan


Kitabın Adı :Karanlıkta Fısıldayan
Yazar :H.P. Lovecraft
Yayınevi : İthaki Yayınları
Orjinal adı : The Whisperer in Darkness
Çevirmen : F. Cihan Akkartal
Sayfa Sayısı : 96


Profesör Alberth Wilmarth’ın anlattığı, büyük sel sonrasında Vermont civarındaki tuhaf ve ürkütücü olayları konu edinen Karanlıkta Fısıldayan'da, H. P. Lovecraft'ın "bilinmeyenin korkusu"na dair tutkusu kendini yine gösteriyor.

Bölgedeki Akeley çiftliğinde yalnız yaşayıp bu ürkütücü olayları araştıran, esrarengiz Henry Akeley'nin Wilmarth'a yolladığı mektuplarda değindiği korkunç detaylardan ve "gizli ırk" ile ilgili bahsettiklerinden sonra Akeley, geceleri gizli güçler tarafından rahatsız edilir. Bunun ardından Profesör Wilmarth olayları çözmek için Akeley çiftliğine tehlikeli bir yolculuğa çıkacaktır.
Karanlıkta Fısıldayan, Lovecraft'ın yazdığı en uzun metinlerden biri olmasının yanında Cthulhu Mitosu'nun da bir parçası. Bu dehşet dolu eserle kozmik korkuyu iliklerinize kadar hissedeceksiniz.




                                                     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.