6/01/2018

# Dorlion Yayınları # İntibah # Kitap Yorumu # Namık Kemal

İntibah - Namık Kemal || Kitap Yorumu

İntibah


Namık Kemal'in 1876'da Kaleme aldığı İntibah ilk Türk edebi romanı kabul edilir. Yazar 1873 -1876 yılları arasında sürgün bulunduğu Kıbrıs'taki Magosa Kalesi'nde kaleme almıştır kitabı. Namık Kemal kitaba " Son Pişmanlık " adını vermiştir. Fakat dönemin Maarif Vekaleti yazara danışmaksòzın kitabın adını "İntibah: Sergüzeşti Ali Bey " koymuştur ve kitabın bazı bölümlerini de sansürlemiştir . Bu nedenle kitabın orijinal metninin tamamı günümüze ulaşmamıştır maalesef.

Romantizm akımının etkisinde kalarak yazılmış İntibah . Kitabı başladığım zaman içine girmekte biraz zorlandım . Belki kitaptaki sansür dolayısıyla olan kopukluktan, belki de benim kan şekerim düştü için dikkat dağınıklığından bilemiyorum . Kitap ilerledikçe konu biraz daha ilginç ilermeye başladı , biraz daha akıcı oldu . Fakat yine de çok akıcı olduğunu söyleyemeyeceğim , kitabın içerisinde giremedim ve karakterlerin duygularını hissedemedim maalesef . İlk edebi eser olarak kitaplığımda baş köşede yer alacak olmasına rağmen benim gönlümde çok sevdiklerim arasında giremedi...

İntibah


İstanbullu iyi eğitim almış genç bir adam olan Ali Bey , Çamlıca'da Mahpeyker adında bir hanım ile tanışır . Ali Bey ne kadar namuslu bir insan ise Mahpeyker de bunun tam tersidir . Aralarındaki bağ kuvvetlendirici kuvvetlerince durumu anlayan annesi Dilaşup adında bir cariye alır eve. Kısa sürede Ali Bey ile birbirlerine çok severler. Ali Bey'i kaybetmeye dayanamayan Mahpeyker aralarını bozmak ve bu insanları mahvetmek için elinden geleni yapar....

Her zaman söylediğim gibi iletişim çok önemlidir. İletişim kopukluğu ve bir anlık öfke yanlış anlamalara, sevdiklerimizi kaybetmemize sebep olmaktadır. İnsan sevdiği ve güvendiği birisine atılan bir iftira ile onunla hiç konuşmadan , gerçeği öğrenmeden , kızgınlıkla sevdiğini üzmekten belki de mahvolmasına sebep olmaktadır. Boşuna dememiş atalarımız öfke ile kalkan zararla oturur. Son pişmanlık fayda etmez. Kitapta da böyle bir durum söz konusu. Peki sevdiğiniz size inanmasa, eziyet etse bile yine onun için fedakarlık yapar hatta canınızı bile verir misiniz? İşte bu şaibeli bir soru .

Kalemini her zaman çok sevdiğim Namık Kemal 'ı tekrar okumak çok güzeldi. Farklı kitaplarını da ara ara okumaya devam edeceğim .







Kitabın Adı : İntibah
Yazar : Namık Kemal
Yayınevi : Dorlion Yayınevi
Sayfa Sayısı :144





                                             


                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. Lisede okumustuk . Bu klasikler zaman zaman tekrar okunmasi gerekenlerden 😊

    YanıtlaSil
  2. iyi okumayım. bu günlerde reşat nuri peyami safa hüseyin rahmi okuyom üçünü de çok sevdim. yakup kadri de okuycam, ahmet hamdi de bikaç tane okudum o da iyi o biraz daha ağır edebiyat :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.