6/29/2018

# Kitap Yorumu # Pegasus Yayınları # Wulf Dorn

Fobi - Wulf Dorn || Kitap Yorumu

Fobi


Neden gerilim kitapları okuruz? ? Kitabın yorumunu girmek için düşünürken aklıma geldi , neden ? Belki monoton hayatımıza biraz heyecan kattığı için, belki adrenalin bağımlısı olduğumuzdan yerimizden kalkmadan adrenalin salgılansın diye, belki en karanlık düşünceleri yansıttığı için, belki de sadece bu tarzı seviyoruz :))) Hiç bir açıklaması yoktur ; )

Her ayın 20 sinde arkadaşlarla bir Wulf Dorn kitabı okuyoruz. Bu fidan sayesinde ben de yazarın kalemi ile tanışmış oldum. İyi ki diyorum, iyi ki fidan grubuna katıldım ve yazarla tanıştım. Harika bir hayal gücü , harika bir kurgu. Her kitap aynı seviyede değil tabii ki. Öyle olmadı da imkansız bana göre. Bir yazarın bütün kitaplarının çok çok harika olması beklenemez. Yukarıda ya da biraz aşağıda olabilir .

Bu ay yazarın Fobi kitabını okuduk. Kitaba başlayınca aç kurtlar gibi , geriye hiç kırıntı bırakmadan kitabı yedim bitirdim. Bazen bu huyuma kızıyorum. Ne acelen var, sakin ol desem de kaptırınca kendimi gidiyor. Bazen alıntı yapmak için sayfayı işaretlemek bile vakit kaybı geliyor. Sayfa numarasını ezberleyip okumaya devam ediyorum :DD

Konuyu benden alıp tekrar Fobi 'ye çevirirsem okuduğum diğer kitaplarının yanında biraz geride kaldığı doğrudur. Fakat yine de ben kitabı çok sevdim. Sanırım bu sefer okurken baş karakter ile fazla empati yaptım ve bu sebeple daha fazla etkilendim. "Ya ben olsaydım " düşüncesi kitap boyunca beni terk etmedi. Onun o çaresizliğini, kendini ifade etme çabasını sıkıntılı bir şekilde ben de yaşadım. Kızdığım ve farklı yapmasını söylediğim çok yer de oldu fakat yine de hastalıklı empati duygusu geçmedi bir türlü ...

Biliyorum, korku , derin katmanlı, şiddeti bir duygudur. Sinsidir ve hepimizin içinde bize işkence eden kendi şeytanımız yaşar.

Sarah 'ın kocası iş gezisine gitmiştir . O oğlu ile evde yalnızdır. Bir kapı sesi duyar ve diğer sesler de eşinin rutin hareketlerinin sesidir. Aşağıya mutfağa iner ve şok!!! Masada oturan adam bir yabancıdır. Fakat kocası gibi davranmakta ve o olduğunu söylemektedir. Sarah'ın sorularını da duymamazlıktan gelir....

İşte kitap böyle başlıyor. Bu adamın geldiği ve olanlar gerçektir . Kocası ortada yoktur ve Sarah bu konuda polisi bile ikna edemez... Bu noktadan sonra bu adam kim, kocasına ne oldu ve neden bunlar başına geliyor bulmak zorundadır....

Evet kitap diğerlerinin yanında bir tık aşağıda olsa da ben kurguyu sevdim. Yazarın anlatımı zaten müthiş. Okuduğuma asla pişman olmadığım bir yazar ve kitap. Yazarı okumaya yeni başlayacaklar için en iyi kitabı "psikiyatrist " i tavsiye ederim. Bu kitabı ben sevdim fakat sevmeyenler de olmuş . O yüzden tercih sizin diyorum ;)


Kitap hakkında yazılanlar : 

"Ürkütücü! Dorn okuduktan sonra insan ışığın değerini daha iyi anlıyor."
-Bunte-
"Dorn okuyucuyu büyülüyor ve korku dolu bu hikâyeyi gerçekte yaşıyormuş gibi hissettirmeyi ustaca başarıyor. Dâhiyane." -Paul Cleave-
"Wulf Dorn bu işi iyi biliyor. Abartılı bir dil kullanmıyor ve ucuz numaralara kalkışmıyor."
-Süddeutsche Zeitung-
"Çok zekice yazılmış, bir nefeste okunan bir roman."
-Andreas Eschbach-
"Almanya'nın en iyi psikolojik gerilim romancılarından biri."
-Brigitte-
"Wulf Dorn'un yazım sanatı hayatımızdaki deliliğin labirentlerinde gezinerek okuyucularına ipuçları bırakıyor ve gerilim türünü adeta baştan yaratıyor."
-La Stampa-
"Heyecandan ve meraktan sizi uykusuz bırakacak nefes kesici bir gerilim."
-Ruhr Nachrichten-


Fobi
Kitabın Adı : Fobi
Yazar : Wulf Dorn
Yayınevi : PegasusYayınları
Orjinal adı : Phobia
Çevirmen : Regaip Minareci
Sayfa Sayısı :352


Fobi kapıları kilitle! Korku soğuk hava gibi içeri sızmak istiyor…

Dondurucu bir kış gecesi kocasının arabası evin önünde durur. Sarah kocasını karşılamaya iner ama mutfaktaki adamın o olmadığını anlar. Yabancı eve arabalarıyla gelmiş, içeri kocasının anahtarıyla girmiş ve onun gibi giyinmiştir. Sarah'nın ise yüzünde yara izleri olan ve kendisine karısıymış gibi davranan bu adama inanmış gibi yapmaktan başka çaresi yoktur, çünkü altı yaşındaki oğlu Harvey yukarıda uyumaktadır. Kendisi ve oğlu kestiremediği bir tehlikenin ortasındadır. Kocası kayıptır. Sarah'nın kâbusu ve mücadelesi işte o gece başlayacaktır…




                                                     

1 yorum:

  1. Gercekhayatta siddeti hic sevmemhatta film olarak da sevmem ama kitapta merak uyandiriyor sonucu merak ediyorum sanirim o yüzden seviyorum 😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.