8/31/2018

# J.D. Barker # Kitap Yorumu # Nemesis Kitap

4. Maymun - J.D. Barker

4. Maymun


3 Maymun’un isimleri; Mizaru ‘görmedim’ demek, Kikazaru ‘duymadım’ demek, Iwazaru ise ‘bilmiyorum’ demek. “İlk üç maymun genel yaşantı kurallarını anlatır ancak dördüncüsü çok önemlidir.” “Sihazura,” dedim. “Adı Sihazura.”
“Kötülük yapmamak demektir,” dedi babam.

Selam herkese. Son zamanlarda okuduğum en güzel polisiye-gerilim kitabı yorumu ile geldim bugün : 4. Maymun. Kitap piyasa çıkar çıkmaz almama rağmen okumayıp beklettiğim kitaplardan oldu. Bazen bir kitap hakkında çok fazla paylaşım görünce o kitapran soğuyorum ve okumayı erteliyorum. Bu kitap için de öyle oldu. Kitabı bitirdikten sonra erteleme için kendime kızsam da sonunda okumuş olmaktan dolayı mutluyum :)

 Öncelikle kitabın kapağını ve dizaynını çok sevdiğimi belirteyim. Ne kadar kapağa göre kara vermeyeceğim desem de beni çekiyorlar , ne yapayım :D

Chicago'da geçiyor kitabımız . 4MYMN adıyla bilinen bir katil vardır ve bu katil kurbanlarını kaçırdıktan sonra ailelerine önce bir kulak kesip göndermektedir. Sonra kaçırdığı kişinin gözlerini çıkarıp gönderir. Sonra sırada dili vardır. En son ise öldürüp bir kenara bulunsun diye atmaktadır. Polis ne kadar araştırma yaparsa yapsın bu caniyi yakalayamaz , hiç ipucu yoktur.

  Bir gün bir trafik kazası olur. Belediye otobüsü bir yayaya çarkar . Bu yaya da elinde bir kutu taşımaktadır ve kutuda da bir kulak vardır...

  4MYMN katilinin öldüğünü düşünen polis şimdi bu kulak kimin onu bulmak zorundadır. Bir yerlerde kapalı bir kurban vardır ve süre daralmaktadır...

  Heyecanlı sürükleyici bir kitap 4. Maymun. Ölen kişinin üzerinde bulunan günlüğü dedektif okurken biz de bir katil nasıl büyür , nasıl eğitilir onu okuyor ve ailenin ne kadar önemli olduğunu görüyoruz.

  Kitabı okurken hiç bir kusur , eksik nokta bulamadım. Bayıla bayıla okudum. Polisiye-gerilimin hakkını sonuna kadar veren bir yazarı okumaktan çok mutlu oldum. Kitap serinin ilk kitabı  . Serinin ikinci kitabı sanırım şu an çeviri aşamasında. Çünkü Nemesis Kitap instagram sayfasında "yazarın ikinci kitabı için hazır mıyız " diye paylaşım yapmıştı. Bizi fazla bekletmezler umarım. Polisiye ve gerilim kitabı okumayı benim gibi çok sevenler bu kitabı kaçırmayın derim :))

4. Maymun


Kitap Hakkında Yazılanlar : 


“Ürkütücü, korkunç… Ve elinizden bırakmanız imkânsız! 4. Maymun bir gerilim romanında olması gereken her şeye sahip.Mutlaka okunmalı!”   -Heather Graham-

“Se7en ve Olağan Şüpheliler geleneğini hatırlatacak şekilde yazılan 4. Maymun, baş döndürücü bir hızla ilerliyor. Bir solukta okuyacaksınız!”   -David Morrell-

 “Seri katil kurgularından bugünlerde çok fazla var, eşsiz olanı ortaya çıkarmak için güçlü bir görüş ve kurnaz bir planlama gerekiyor. 4. Maymun tam olarak bunu yapıyor ve bize birden fazlasını veriyor. Yapboz hayranları için eşi bulunmaz, hikâye içinde hikâye barındıran, garip ve şaşırtıcı bir roman bu. Baştan sona gerçek ve sağlam bir gelirim.”    -Jack Ketchum-

 “Cesur ve ustaca yazılmış bir gerilim romanı. Dâhi bir katilin zihnine yapılan karanlık bir yolculuk ve iyilik için onu durdurmakla görevli insanlar… Barker bir katilin hikâyesini, kendine özgü bir tutku ve zekâyla yazmış. Lee Child, dengini buldun.”   -Tosca Lee-

 “Ürpertici ve leziz, sürükleyici bir kitap.”   -Kelley Armstrong-

 “Sürükleyici, bağımlılık yapan ve şeytanî bir zekâyla ilerleyen olaylar… Açılıştan itibaren okuru yaylım ateşine tutan 4. Maymun, sizi yakalayacak ve gitmenize asla izin vermeyecek. J.D. Barker müthiş bir yeni yetenek.”   -Barry Lancet-


4. Maymun - J.D. Barker
Kitabın Adı :4. Maymun
Yazar :J.D. Barker
Yayınevi : Nemesis Kitap
Orjinal adı :The Fourth Monkey
Serisi : 4MK Thriller, #1
Çevirmen : Tolga Toprak
Sayfa Sayısı :488


Annem ve babam elleri birbirine kenetli, gözlerinde aşkla, yaşlı bir ağacın gölgesinden beni seyrederlerken, ben diğer çocuklarla oynardım. Bir top ya da frizbinin peşinden koştururken annemle babamın şakalaşıp gülüştüklerini duyardım. “Bana bakın!

Bana bakın!” diye seslenirdim. Bakarlardı. Ailelerin çocuklarını seyrettikleri gibi beni seyrederlerdi. Beni gururla izlerlerdi. Oğulları, neşeleri... Geriye dönüp o yaşlarıma bakıyorum da...

O ağacın altında ikisi de gülümserken onlara bakardım. Boğazlarının bir kulaktan diğerine kadar kesik olduğunu hayal ederdim, açık yaradan kan fışkırıyor ve o fışkıran kan önlerindeki çimenlerin arasında birikiyordu. Gülerdim, kalbim güm güm atardı, çok gülerdim.

Tabii ki bu yıllar önceydi, ancak elbette bunun başladığı yıllar o yıllardı.




                                                     

5 yorum:

  1. Polisiye-gerilim çok sevmezdim ama bu türde kaliteli kitaplar okuyunca artık ilgimi çekiyor. Bu kitabı da merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. bir solukta okunacaksa ben de okuyayım :D

    YanıtlaSil
  3. Açıkcası bu tür kitap tahlillerini hiç okumak istemiyorum. Şuan olduğu gibi güzel bir kitap gördüğümde sıradaki kitaplara hiç baKMADAN ALIYORUM:).

    YanıtlaSil
  4. Oo cinayet, tam benlik 😂

    YanıtlaSil
  5. Soluk soluğa gerilim, polisiye. Alınacaklarda ön sıraya alayım. Teşekkürler şekerim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.