4/05/2019

# Andrea Gillies # Beyaz Yalan # Domingo Yayınevi # Kitap Yorumu

Beyaz Yalan - Andrea Gillies

Beyaz Yalan - Andrea Gillies

  Eskişehir Tüyap Kitap Fuarından almıştım Beyaz Yalan'ı. Kİtaplığımda Domingo Yayınlarına ait bir kitap olmayınca yayınevinin standını ziyaret ettim ve kampanyada olan kitaplardan merak ettiklerimi aldım. Bu kitap yanı Beyaz Yalan arka kapak yazısı ve kapak görseli ile dikkatimi çekmişti. Hal böyle olunca da büyük merakla okumaya başladım kitabı.


İlk sayfada karakterlerin soy ağacını vererek kitaba başlamış yazar. Kitabı okumaya başlayınca neden böyle bir başlangıç yaptığını anladım. Bir aileyi anlatıyor aslında kitap. Kalabalık bir aile ve ara ara ben de ilk sayfaya dönüp soy ağacını inceleme gereği duydum. Kim kimdir anlayana kadar kitapta epey ilerlemiş oldum :D

" Benim adım Michael Salter ve ölüyüm ; bildiğim bir şey varsa o da ölü olduğum ." cümlesi ile başlıyor kitap . Kitabı satın almamda en büyük neden de bu cümleydi. Polisiye ve gerilim kitaplarını ayıla bayıla okuyan birisi olarak bu cümleden etkilenmemem mümkün değil. Yazar belki de tam bu nedenle başlangıç olarak bu cümleyi seçmiş.  Yıllar önce bir film seyretmiştim. O film de Bir genç kız " tam on dört yaşındayım ve hiç büyümedim. " diyerek başlıyordu. Kız öldürülmüştü ve film onun anlatımından veriliyordu . İşte kitapta bu cümleyi okuyunca aklıma o film geldi. Şu an filmin ismini hatırlamıyorum  maalesef ...



Beyaz Yalan - Andrea Gillies


   Bu kitapta da Michael öldürülmüştür. Michael da ölü olduğunun farkındadır ve bize ailesini o ölmeden önce olanları ve öldükten sonra olanları bize aktarmaktadır . Ailenin tüm fertlerini Michael'in anlatımından tanıyoruz. Michael'in tam olarak nasıl öldüğü veya öldürüldüğünü birden bize vermez yazar. Bu büyük bir gizem olarak kitapta devam eder. Okuyucuya bıraktığı ekmek kırıkları ile tahmin etmesini ister yazar. Kitabın yarısına gelesiye kadar öğrenemedim nasıl öldüğünü . Kitabın yarısında olay aydınlandı derken bunun doğru olmadığı belirtilerek farklı bir olay anlatıldı . Tam ona alışırken kitabın sonuna doğru farklı bir şey ortaya çıktı.  Ne olacak beklentisi kitapta okumamı sağladı.

 Geçmişte saklanan olaylar , beyaz yalan diye tabir edilen söylemler geleceği nasıl etkiler okuyoruz kitapta. Birbirlerine çok bağlı görünen ve dışarıya kapalı yaşayan bir ailenin içerisinde olup bitenleri okuyoruz aslında. Aileden birini korumak için torunlarının öldürülmesini saklayan bir aile. En çok da bu olayı saklayan anneye çok kızdım. Kim olursa olsun insanın evladından daha değerli bir varlık yoktur. Bu nedenle anneyi anlayamadım ve çok kızdım...

  Hızla okuduğum bir kitap diyemem bu kitap için . Her ne kadar gizemli bir konuya değinse de yazar konu çok ağır akıyor. Sakin bir tempoda ilerliyor ve bazı bölümleri fazla uzatılmış geldi bana . Klasik bir kitap tadı aldım okurken ve uzatılmamış olsa daha çok severdim.




Kitap Hakkındaki Övgüler : 

"Gillies dokunduğu her şeye büyü katıyor."
                                         Sunday Times
"Kesinlikle sarsıcı...Saflara büyük bir yazar katılıyor."
                                         Daily Express
"Fazlasıyla tesirli."
                                         Guardian





Beyaz Yalan - Andrea Gillies
Kitabın Adı :Beyaz Yalan
Yazar :Andrea Gillies
Yayınevi :Domingo Yayınevi
Orjinal adı : The White Lie
Çevirmen : Berrak Göçer
Sayfa Sayısı :432


Benim adım Michael Salter ve ölüyüm; bildiğim bir şey varsa o da ölü olduğum. Bunun haricinde... Bunun haricinde kalanlarla ilgili yalnızca tahmin yürütebilirim.

Michael'ın öldüğü gün biri masum bir yalan söyledi. Ağızdan ağıza dolaşırken büyüdü o yalan ve sonunda gerçeğin yerini aldı. Büyük Salter ailesi gerçekle yüzleşmek yerine onu yeniden yazdı, inanmayı seçtikleri şeyin zamanla onları nasıl dönüştüreceğini bilmeden.

Yıllar sonra, bu kez istemsizce hatırlanmış "masum bir gerçek" akışı tersine çeviriyor. Ağızdan ağıza dolaşırken büyüyor o gerçek ve geriye devasa bir suçluluk duygusu kalıyor, tüm ailenin yüzleşmesi gereken.

2010 Orwell Kitap Ödülü sahibi Andrea Gillies, sıradışı bir kurgu, derinlikli karakterler ve zarafet içeren sürükleyici romanıyla bize ihtişamlı bir ailenin usul usul çürüyen kalbini açıyor.







Andrea Gillies Kimdir?

Andrea GilliesNew York'ta doğan yazar St. Andrews Üniversitesine gitmiştir. Gazeteci , editör ve tiyatro reklam işlerinde çalışmıştır. Evli ve üç çocuk annesidir . Somerset , Orkney ve Fransa'da yaşamıştır. Şu anda Edinburgh'da yaşamaktadır . Alzheimer olan kayınvalidesine iki yıl bakmıştır. Bu dönemde tuttuğu günlükleri " Keeper " isimli kitabında yayımlamıştır. Bu kitap ile Wellcome ve Orwell ödüllerini kazanmıştır.  Beyaz Yalan yazarın ilk romanıdır ve 2012 yılında yayımlanmıştır. Yazar şu anda ikinci romanı üzerinde çalışmaktadır ve bu kitabında aşk üçgenini konu aldığını belirtmiştir .


                                                            Kozmokitap

5 yorum:

  1. Beyaz yalan kitabını Kızım okudu ben henüz başlayacağım. Teşekkürler 🙏

    YanıtlaSil
  2. öneri listeme koydum bile bu kitabıı en kısa zamnda okuyacağım.. çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Beyaz yalan kitabı için güzel bir anlatım ve özet olmuş erken yaşta bir ölüm olmuş ama merak uyadırıcı teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Belki okuyabilirim canım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Beyaz yalani merak ettim 😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.