4/08/2019

# Fürya ile Arp # Kitap Yorumu # Tülay Güzeler # Yitik Ülke Yayınları

Fürya ile Arp - Tülay Güzeler

Fürya ile Arp


   Radyoloji Uzmanı  olan Tülay Güzeller ile Eskişehir kitap fuarında tanışmıştım. Yazarın Fürya ile Arp ve Çirkin Sesler Korosu kitaplarını aldık fuardan . Çirkin Sesler Korosu benim adıma , Fürya ile Arp da kızımın adına imzalı olarak .   Yazarla tanışma kitabı olarak ilk önce Furya ile Arp'ı okumayı tercih ettim.


Kitap sosyal bilim kurgu  türünde. Şimdi sosyal bilim kurgu nedir diyenler için önce bu konuyu açıklamak istiyorum."Sosyal bilim kurgu" terimi psikoloji, ekonomi, politik bilimler, sosyoloji, antropoloji gibi sosyal bilimleri esas alan çalışmaları tanımlamak için kullanılabilir.Terim öncelikli olarak karakterler ve duygular üzerine odaklanan hikâyeleri tanımlar.Bilim kurgunun bir alt türü olan Sosyal Bilim Kurgunun ana teması antropolojidir. İleri veya geri zamanda teknoloji, savaş ve romantizm gibi kavramlardan daha çok toplumsal bilim (sosyoloji) üzerine yoğunlaşır, bireyi, iktidarı ve yaşamı sorgular. Ursula LeGuin sosyal bilim kurguyu “mekanik veya fiziksel teknolojik gelişimden öte, bilimin insan ilişkileri üzerine etkilerini, sosyal evrimleşmeyi, değişimi kapsayan vesveseli bir kurgu” olarak tanımlamaktadır.( Kaynak : wikizero)

Kitabı iki bölümde inceleyebiliriz. İlk bölümde Fürya ile Arp'ı tanıyor ve onların hikayesini okuyoruz. İkinci kısımda ise anlatıcı ile tanışıyoruz ve bize olayları , masalcıyı ve yazarı anlatıyor diyebiliriz aynı zamanda da eleştiriyor.

Fürya ile Alp aynı kasabanın çocukları . Farklı ailelerden geliyorlar ve ailelerinin onlara verdikleri değerler de bambaşka. İkisinin tek ortak yanı nüfustaki görevlinin isimlerini yanlış yazması. Aslında bu benim de onlarla ortak yanım. Ben de yıllarca bu yanlışın zorluklarını çektim durdum. Bu yaştan sonra git düzelt diyorlar ki bu yaşa kadar bu isimle yaşadım bu zamanda sonra değiştirmek istemiyorum ben de . Küçük çocukken ailem düzeltseydi şimdi diplomalarımda, banka hesaplarımda ve çocuklarımın nüfusunde farklı yazacaktı. Yanlışlık iki harfin yer değiştirmesi aslında ancak bilgi işlem sırasında bana büyük zorluklar yaşatıyor. Bu iki çocukta bir nevi kendimi gördüm.

Ailesi tarafından yeterli ilgi ve sevgiyi alamayan Fürya hep son plana itilmiş , kendi başının çaresine bakmaya alışmıştır. Büyük abisi kendisi ile ilgilenen tek kişidir. O da savaşa çağırılır ve savaştan dönemez maalesef . Bu acı Fürya'yı yıpratır ve hayatı sorgulamasına neden olur. Neden bir başkası için savaşmak üzere abisi gitmiştir ve ailesi buna ses çıkarmamıştır. İnsanların tepkisini anlamayan Fürya evi terk eder. Kasabadan çıkarken bahçesi ile uğraşan Arp'ı görür. Onunla biraz konuşunca ondan etkilenen Arp da onunla gitmeye karar verir. Ailelerine haber vermeden yola çıkan bu iki gencin maceralarını okuyoruz kitapta. Gittikleri kasabaları , gördüklerini , yaşadıklarını ve hayatı sorgulama biçimlerini görüyoruz. Yetkili olarak gördükleri makamlara sordukları sorular da cevapsız kalır. Cevap vermek yerine onları susturma yoluna giderler.


 Farklı bir kitaptı Fürya ile Alp . Masalsı bir havası vardı. Zaten Fürya ile Arp'ın maceralarını da yıllarca kasabalarda masalcılar anlatmış ve halk tarafından da dilden dile dolaşmışlığı kitaptaki anlatıcı tarafından belirtilmektedir. . Sonuç olarak mı ister masal deyin ister gerçek Fürya ile Arp büyük bir cesaret örneğidir.










Fürya ile Arp - Tülay Güzeller
Kitabın Adı :Fürya ile Arp
Yazar :Tülay Güzeller
Yayınevi :Yitik Ülke Yayınları
Sayfa Sayısı : 154


“Çirkin Sesler Korosu” adlı bilim kurgu romanıyla dikkatleri üzerine çeken Tülay Güzeler'den yeni bir sosyal bilim kurgu eseri “Fürya ile Arp”.

“Çocukları kapısı olmayan bir odaya çatıdan sarkıtıyorsun, duvarın çatı ile birleştiği yerlere, havalanmayı anca sağlayacak ama ordan çıkış umudunu asla vermeyecek büyüklükte delikler açıyorsun, üstüne görkemli çatıyı oturtuyorsun. O çocuklar kapısızlığın kader olduğunu düşünüyor. Kader bile değil... Neden biliyor musun, çünkü hiç kapı görmemişler. Oysa dışarıda bir hayat var; ormanlar, dereler, akarsular, çağlayanlar... uçurumlar, çıkılamaz sanılan zirveler, karanlıkta kendini ele veren yıldızlar... Söyle bana, dört duvar nedir ki?

Ve sen Fürya, kimselerin hiç görmediği o kapıyı icat ettin öyle mi?

İcat etmedim Arp, bunu yapacak gücüm yok, ben duvarlardan birinde bir oyuk hayal ettim. Annem olacak kadın, sende delilik gücü var, derdi; ki ben buna hayal gücü demesini tercih ederdim.


                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. Listeme alayım. Değişik geldi. Teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  2. Sosyal bilim kurgu deyince ve içeriğini okuyunca emin olamadım ama kitabın konusunu beğendim...

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel resimler eklemissin yine cok güzel bir tanitim 😘

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.