4/29/2019

# Kitap Yorumu # Simon Beckett # Yabancı Yayınları

Ölümün Kimyası - Simon Beckett

Ölümün Kimyası

  Daha önce hiç Simon Beckett'ın kitaplarını okudunuz mu? Ben okudum yazarı "Kapan" isimli kitap ile tanıdım. ( Kapan yazıma➡ buradan ⬅ulaşabilirsiniz .) Kapan ile beraber Simon Beckett'ı kalemine ba-yıl-dımmm. Yazarın David Hunter serisini okumuş olanlar Kapan'ı vasat bulduklarını söyleyip, David Hunter serisini tavsiye etmişlerdi. Meraktan araştırınca serinin satışta olmadığını gördüm ve şehrimdeki sahaflarda da bulamadım . İnternette bulunan sahafları araştırdım bir çoğunda her zamanki gibi fiyatlar fazla idi. Bir kitabın basımı bitince fiyatlar uçmaya başlıyor. Bir kaç tane uygun buldum fakat güvenmediğim için almak istemedim .

    David Hunter serisi Yabancı Yayınları tarafından tekrar basılınca internetten çok güzel bir indirim ile serinin ilk kitabını aldım. Ölümün Kimyası için söyleyebilirim ki okuyanların bayıldığı kadar da varmış.

    Kitapta Hunter karakteri siz olup olayları bizzat araştırmıyorsunuz. Fakat her adımda onun yanında olduğunuzu hissettiriyor Simon Beckett. Tüm heyecan ve aksiyona ortak oluyorsunuz. Bu da Simon Beckett 'ı çok başarılı bir yazar yapıyor kişisel fikrime göre. 


     David Hunter cinayetlerde polise yardım eden bir adli antropologdur .➡ Adli antropolog olduğunu okuyunca aklıma Bones dizisi geldi, seyretmeyen varsa seyretmesini tavsiye ederim. Çok güzeldi . ⬅ Karısı ve kızı bir kazada ölünce Hunter işini ve yaşadığı yeri bırakıp sessiz bir kasabada pratisyen olarak çalışmaya başlar. Geçmişinden ve gerçek mesleğinden kimseye söz etmez .

   Bir gün bir ceset bulununcaya kadar hayat sakin bir biçimde devam eder . Bu cinayet olayı ile birlikte polis Hunter'ın kim olduğunu öğrenir ve ondan yardım ister. aşta isteksiz olsa da mesleki içgüdülere karşı koyamayarak yardım eder . Fakat bir süre sonra iş kişisel hal alır ...

    Son sayfalara kadar adrenalini düşmeyen ve kendini okutturan bir kitaptı Ölümün Kimyası. Serinin ilk kitabı olarak da oldukça başarılı buldum. Şimdiden serinin devam kitaplarını merak ediyorum. Yine çok güzel bir indirim denk getirirsem kitapları almayı düşünüyorum.


Ölümün Kimyası Hakkında Övgüler : 

“Bir solukta okunan' nitelemesini sonuna kadar hak eden bir roman.”
                                - Robert Goddard, Into the Blue'nun yazarı -
“Beckett harika bir yetenek sergileyerek tüyler ürperten bir dehşet atmosferi yaratıyor.”
                                        - Guardian -
“Üstün nitelikli bir eser... Seri cinayetleri konu alan bir dizinin ilk romanı... Elinizden bırakamıyorsunuz.”
                                             - Publishers Weekly -
“Bütün ayrıntılarıyla insanın kanını donduran cinayetler. CSI dizisinin müdavimleriyle, Patricia Cornwell ve Kathy Reichs hayranlarını tatmin edecek. Ancak romanın başarısının asıl nedeni yer verdiği psikolojik ayrıntılar.”
                                                 - Library Journal -





Ölümün Kimyası - Simon Beckett
Kitabın Adı :Ölümün Kimyası
Yazar :Simon Beckett
Yayınevi :Yabancı Yayınları
Orjinal adı : The Chemistry of Death
Serisi : David Hunter #1
Çevirmen :Nur Küçük
Sayfa Sayısı :344


Üç sene önce David Hunter Londra'daki hayatından, adli tıbbın yorucu temposundan ve onu neredeyse yerle bir eden bir olaydan kaçmıştı. Her gece rüyalarında ölen eşi ve kızını gören Hunter, Norfolk'un ücra bir köyünde doktorluk yapıyordu. Ancak yaşadığı yere yakın bulunan ormanda bir kadın cesedi ve katilin ardında bıraktığı bir işaret ortaya çıkınca kendini bu olaylardan uzak tutmakta zorlanmaya başlayacaktı. Bir anda Hunter'ın sığınak bellediği sakin hayatı, gerçeklerden saklanamayacağı bir yere dönüşecekti.


Simon Beckett Kimdir ? 

Simon Beckett 1960 yılında Sheffield’da doğdu. İngiliz filolojisi üzerine yüksek lisansını tamamlamasının ardından, eğitmen olarak İspanya’ya gitti. Oradan döndükten sonra serbest gazetecilik yapmaya başladı ve şimdiye kadar The Times, The Daily Telegraph, The Observer gibi gazeteler için yazı yazdı. Uluslararası çok-satanlardan olan dört kitaplık David Hunter serisinin diğer kitapları Ölümün Kimyası, Kemiklerin Şifresi, Ölülerin Fısıltısı ve Mezarların Çağrısı .


 



Yazarın Okuduğum Diğer Kitapları : 

 * Kapan 

David Hunter Serisi:

* Kemiklerin Şifresi 

* Ölülerin Fısıltısı 



                                                     

4 yorum:

  1. Aksiyon ve polisiye eserleri çok severim tanıdığım için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Hemen inceliyorum çok merak ettim

    YanıtlaSil
  3. Merak ettim ve listeme aldım. Teşekkürler şeker:)

    YanıtlaSil
  4. Ölümün kimyadi sevebilecegim bir kitap gibi görünüyor 😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.