5/10/2020

# film

Ne İzledim ? #10

  Selam arkadaşlar ,  her hafta yazmayı en çok sevdiğim yazı " Ne İzledim ?" . Ben yazmaktan çok keyif alıyorum umarım siz de okurken aynı keyfi alıyorsunuzdur . Bu hafta çok fazla film izleyemesem de izlediğim kadarını yazmaya karar verdim.  Bu hafta dinlenme molası verdim ve bloga yazı giremedim. Biriken yazıları en kısa zamanda girerek eksikliği telafi edeceğim. Bu hafta hava kapalı ve yağmurluydu , bu benim ruhsal durumuma da yansıdı . Bunun etkisi olarak kendimi depresif ve yorgun hissettim, aksamaların sebebi bu aslında...  Şimdi daha iyiyim . Hatta bu yazıyı bahçemde salıncakta sallanarak  , leylak kokusu ve arı vızıltıları eşliğinde yazıyorum. Çok uzatmadan seyrettiğim filmlere geçiyorum.

Hitleri ve Sonra Koca Ayak'ı Öldüren Adam - The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot

Hitleri ve Sonra Koca Ayak'ı Öldüren Adam  Başrolünde usta oyuncu Sam Elliott’un oynadığı  filmi macera ve dram türünde ve 1 saat 38 dakika sürüyor.

İkinci Dünya Savaşı sona erdikten yıllar sonra, Adolf Hitler’e gizli bir operasyonda suikast düzenleyen Amerikan kahramanı Calvin Barr, insanlığı yok edebilecek ölümcül bir veba taşıyıcısı olan efsanevi Koca Ayak’ı avlaması için tekrar çağrılır...

İlk başta iki zamanlı olarak ilerliyor film . Calvin'in gençlik zamanı ve Hitleri öldürdüğü zamanı gösterirken , günümüzde ise yaşlı ve o günleri hatırlayan halini gösteriyor . Onun başarısını duyan FBI  , Kanada ve Amerika ortak topraklarında bulunan Koca Ayak'ı öldürmesi için onu ikna eder. Savaş ve emirleri yerine getirmek uğruna bir ömür boyu yalnız kalmış bir adamın da dramını izliyoruz aslında filmde. Konu ve işleyiş güzeldi. Yalnız Koca Ayak pek olmamıştı . Ayakları kocaman değildi zaten . Bir de yüzünü acayip yapmışlardı. Daha özenli olabilirdi.


Baahubali 2 - The Conclusion 

Baahubali-2Daha önce Baahubali -1 i seyretmiş ve çok beğenmiştim. Hatta ikincisini de yakında seyretmeyi planladığımı söylemiştim. İşte ikinciyi ancak seyredebildim.

 Baahubali - 1 yazımı okumak için ➡burayı ⬅tıklayabilirsiniz.

İlk film gibi bu film de uzun sürüyor . 2 saat 47 dakika .

Baahubali, Kraliçe Ana tarafından tahta çıkacak olan Kral olarak ilan edilir. Ancak Kraliçe Ana ona güzel bir prenses de istemekte ve kimseyi beğenmemektedir. Öte yandan oğlunu halkı tanıması için sıradan bir insan kılığında saraydan dışarı gönderir. Ancak Baahubali’nin kardeşi, kimseye belli etmese de kendi ihtiraslarında boğulacak, tahta çıkmak için yapmadığını bırakmayacaktır...

İlk filmde kaldığımız yerden devam ediyoruz bu filmde de . Baahubali'nin nasıl öldürüldüğünü , oğlunun onun ve annesinin intikamını nasıl aldığını Hintlilere özgü eğlenceli bir biçimde seyrediyoruz. Bu filmde bana göre ilkine göre komedi öğesi daha fazla idi. Fantastik , aksiyon ve komedi bir arada yer alıyor. Filmi ailece keyifle izledik. İzledikten sonra bu film ilgi gördüyse kesin üçüncüsünü de çekerler dedim ve merak edip araştırınca üçüncü filmin fragmanlarını gördüm. Bir filmi tadında bırakmalılar . Uzatıp da olan güzelliğinin de yitirmesine sebep olamamalılar bana göre Yoksa kabak tadı verir...


Maquia: When the Promised Flower Blooms

Maquia 2018 yapımı Japon animasyon filmi Maquia . Deep'in blogu Sade ve Derin'de filmi gördükten kızma bahsettim ve o da araştırıp buldu , filmi seyrettik. Çok güzeldi. Gerek konusu gerek çizimler muhteşemdi.

Lorp adında güzel ve uzun ömürlü bir halktan olan kimsesiz Maquia'nın öyküsünü anlatıyor film. Kendisi gibi kimsesiz olan bir çocuğu bulup henüz onbeş yaşındayken ona anne olup büyütür Maquia . Çocuk büyü ancak o hep aynı kalır ... Bir taraftan da kaçmak zorundadır . Uzun ömürlü olanlar diğer insanlar tarafından dışlanmasının dışında prens de bu ırkın peşindedir.

 Ailece seyredilebilecek çok güzel bir animasyon.




                                                     

3 yorum:

  1. Maquiayı bende izleyip beğenmiştim. keyifli seyirler,

    YanıtlaSil
  2. Hic birini izlememişim. Özellikle ilkini merak ettim. Bu aralar tarihi şeylere merak salmış durumdayım. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. maquia ay yeni yazdım ben deee. çok sevdim. diğerlerini duymadım. hitler i izleyim öbürünü dee :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.