3/31/2019

# Daryo D. Beskinazi # Hikaye # Kitap Yorumu # Oğlak Yayınları

Melek Tokadı - Daryo D. Beskinazi

Melek Tokadı  - Daryo D. Beskinazi


   Kapağı ile ilgimi çeken ve okuyunca içindeki öykülerin de en az kapak kadar güzel bulduğum bir kitabı okudum : Melek Tokadı .

  Birbirinden güzel on sekiz öykünün yer aldığı kitap adıma imzalı olduğundan benim için daha değerli. 27 Martta yapılan kitabın lansmanına davetli olmama rağmen gidemedim. Bu durum beni gerçekten çok üzdü. O tarihte yatak yorgan hasta olarak evde yatıyordum. İyi olsam bile gitmem çok zordu ne kadar istesem de . Bütün lansmanlar İstanbul'da yapılıyor ve ben de Eskişehir'de oturuyorum. Gündüz saatlerinde olsa bir ihtimal YHT ile gider dönerim fakat akşam ve gece saatlerinde olunca çok zor oluyor. O saatlerde tren yok ve tren bileti bulabilmek için çoğu zaman bir ay önceden almam gerekiyor çünkü hemen satılıyor tüm biletler.


Melek Tokadı  - Daryo D. Beskinazi


   Ben kitap sever birisi olarak türler arasında çok ayrım yapmam . Mesela ben romancıyım öykü sevmem , şiir okumam demem. İllaki bu türler arasında hitap eden bir kitap vardır. O andaki ruh halimize hitap eden bir tanesi. Öykü okumayı severim ben ancak yarım kalam öyküleri değil. Öyküde bir konu olmalı ve sonuçta o konu bir yere bağlanmalıdır benim için. İşte Melek Tokadı'nda yer alan öyküler tam da benim sevdiğim türden. Öykü sevenlere kesinlikle söyleyebilirim ki bun kitaba ba-yı-la-cak-sı nız!!!

  Bazen düşündüm ,  bazen sesli kahkaha attım bazen da yanlış mı anladım diye tekrar tekrar okudum öyküleri. Her biri farklı bir aleme yolculuktu. Yazarın anlatım tarzı şahane ... Net ifadelerle anlatmak istediğini veriyor okuyucuya . Böylece sıkılmadan ve zevkle okuyorsunuz kitabı. Her öyküde farklı bir konuya değinmesi de konu çeşitliliği getirmiş .

  İlk öykü "Arsa" yı tam da günümüzün en çok tartışılan konularından birisi imar barışına atıfta bulunuyor. Okuduktan sonra diğer öyküye geçmeden önce düşündüm , ailede anlattım. Hatta hukuk fakültesinde okuyan kızımla konuyu tartıştım. Böyle giderse olabilir mi? Kanundaki iyi niyet karinesinin sınırı nedir ? konuştuk. Gördüğünüz gibi sadece bir öykü deyip geçilmiyor bazı konular . Hayattan , kara mizah da hayattan örnekler ...

Psikiyatrisinin ona söylediklerine kitabında yer veren bir adam ;  sessiz bir çınar ile birlikte bir devrin , aşkın , umudun sessizce çekip gitmesi ; ihanetin acısından canından vazgeçip geride kalanları düşünmek aklına gelmeyen bir adam  ; bir kasapta olanlar ve akıl almaz müşterileri gibi ilginç öyküler yer alıyor kitapta. Bir de instagramdan bahseden öykü var ki okurken sesli bir şekilde kahkaha attım.

   Arada tekrar tekrar okuyabileceğim öykülerin yer aldığı kitap kitaplığımın en iyilerinin arasında yerini aldı.






Melek Tokadı  - Daryo D. Beskinazi
Kitabın Adı :Melek Tokadı
Yazar :Daryo D. Beskinazi
Yayınevi :Oğlak Yayınları
Sayfa Sayısı :192


Önce Elena'ya baktı, sonra da o güzeller güzeli çocuğa. Birlikte o kadar mutlu görünüyorlardı ki, ona böyle bir hikâyeyi yazdırdıkları için neredeyse içinden ikisine de küfredesi geldi, dilini ısırdı.

Resme baktı. Tekrar baktı. Telefonun metal aksamı ısınıp da elini yakana kadar, birkaç dakika daha boş gözlerle baktı ekrana.

Sonra sil tuşuna bastı.

Elena da oğluyla beraber melek oldu, gitti.

Melek Tokadı, gerçekliği sertçe kıran öykülerden oluşuyor. Şaşırtmacalar tekinsizliğin kapısını aralıyor ve bu tekinsizlik size tüm öykülerde eşlik ediyor. Beskinazi sizi günlük hayatın içindeki kişi ve olayları başka bir gerçeklik düzleminde görmeye çağırıyor ve bu çağrıyı dayatıyor.

Yaşamın içine ustalıkla, incelikle yerleşmiş kötücüllüğü ancak buradan bu kadar iyi görebileceğiniz bir açı var bu öykülerde. Titizlikle yazılmış bu öyküler, birbirinden en uzak noktalara yol aldığında bile temel izleğini kaybetmeden sizi hep benzeri bir yere taşıyor: İnsan ruhunun o karanlık coğrafyasına...







Daryo D. Beskinazi Kimdir ? 

1970 'te İstanbul'da doğdu .
İstanbul Üniversitesi İngilizce İşletme Fakültesinden 1992'de mezun oldu.
Leman mizah dergisinde ve IAN ( İstanbul Art News ) adlı sanat gazetesinde köşe yazarlığı yaptı.
Halen 2004 yılında kurduğu x-ist çağdaş sanat galerisinin yöneticisidir.
                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. Uzun zamandır öykü okumamıştım.Ben de yarım kalmayan, net anlatılan hikayeleri seviyorum.Listeme alıyorum.Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Bu ara ilgimi çeken bir kitap bu..Ama satışı mağazalarda yok sanırım. İnternetten bakacağız artık..

    YanıtlaSil
  3. Ben de kendimi sartlamam kitap türlerinde yeter ki o kitap beni baska dünyalara alsin götürsün 😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.