3/12/2019

# İthaki Yayınları # Josh Malerman # Kitap Yorumu

Kafes - Josh Malerman

Kafes - Josh Malerman


"İnsanoğlu aslında korktuğu yaratığın ta kendisidir. "

 Gölün Dibindeki Ev ile tanıştım yazarın kalemi ile. Kitaplarının sonlarını tamamlama işini okuyucunun hayal gününe bırakan farklı bir yazar Josh Malerman. Bazı okuyucular tarafından bu yönüyle eleştirilse de ben kitabını sevmiştim. Yazarın farklı tarzını sevince hazır indirimdeyken tüm kitaplarını topladım ben de  :)

  İlk olarak da hazır filmi çıkmışken önce Kafes'i okumak istedim. Bu arada heyecanı kaçmasın diye ne arka kapak yazısını ne de filmin konusunu okudum. Sadece fragmanı biraz izlemiş olabilirim :D Orada da Sandra Bullock ve yanındaki iki çocuğun gözlerinin bağlı olduğunu gördüm ve aklıma kitap ile ilgili binlerce teori geldi. Kitabı bitirdikten sonra fragmanın tamamını seyrettim. Yani ipucu olabilecek şeyler görmemiştim. Hayal ettiğimden oldukça farklı bir kitap buldum. Tür olarak korku yazsalar de bana göre korku değil sadece gerilim vardı . Ben korkmadım şahsen...

Bird Box


 Filmin fragmanı biraz  seyrettiğim için Malorie gözümde Sandra Bullock olarak canlandı ki kendisini de zaten çok severim. Hızla okuduğum farklı bir kitaptı. Ne olduğu belli olmayan yaratıklar vardır dünyada. Ne olduğu belli olmayan diyorum çünkü gören herkes deliriyor, etrafındakileri öldürüp sonra da intihar ediyorlar. Dünyaya açılan tek organımız göz artık tehlikelidir. Bu yaratıkları görmemek için göz kapalı olarak dolaşmak zorundadır insanlar ; evlerinde de dış dünyaya kapalı , dış dünyayı görmeden yaşamalılardır. Bu nedenle camlar battaniye ya da farklı şeyler ile tamamen kapatılarak dışarıyı göremeyecek hale getiriliyor.


   Bulunduğu evden iki küçük çocuk ile ayrılıp gözleri kapalı olarak nehirden güvenli bir yere girmeye çalışan Malorie ile tanışıyoruz kitapta. Başta anlatımında tam olarak ne olduğu anlaşılmıyor. Fakat Malorie ara ara geçmişe dönerek bize o güne kadar olanları  ,insanların nasıl o hale geldiğini ve dünyaya bildiği kadarı ile ne olduğunu anlatıyor. Gözleri kapalı gezen insanları okudukça aklıma Jose Saramago'nun körlük kitabı geldi nedense. Oysa hiç alakası yoktu.

  Kitabın yine yazarın tarzına uygun olarak nokta atışı bir sonu yoktu. Noktalandığı yerden siz hayal gücünüzü kullanarak devamını getirebilirsiniz. Kesin sonlu kitapları sevsem de yazarı beni rahatsız etmeden bitiriyor kitaplarını .

Kitabı gerçekten çok sevdim. Fakat abartıldığı kadar da çok muhteşem olduğunu düşünmüyorum. Kitap bittiği zaman aklımda hala tek bir şey vardı : Bu yaratıklar nereden geldi ve neye benziyor ????


Kitaptan Alıntılar : 

Fırtınada sığınak bulma, yağmurda dans etmeyi öğren.

Bir insanı kazanmak zaman meselesi, kaybetmek ise an meselesidir.

"Oradan ayrıldık çünkü bazı insanlar gelecek en küçük bir haberi beklerken bazıları kendi haberlerini yazar."




 Ödüller :

This Is Horror Ödülü - En İyi Roman

 Michigan Notable Book

Bram Stoker Ödülü - En İyi İlk Roman Finalisti

Goodreads En İyi Korku Romanı Finalisti

James Herbert Korku Ödülü Finalisti

Shirley Jackson Korku Ödülleri Finalisti

Kitap hakkında yazılanlar : 

"Bir oturuşta ve parmakların arasındaki çıtırtılar hissedilerek okunması gereken bir kitap. Buna benzer bir korku öyküsü şimdiye kadar hiç anlatılmadı. Josh Malerman bu işi biliyor."
                                      -Hugh Howey-
"Çok iyi, çok başarılı ve doğrudan yazılmış büyük bir takdirle okuduğum çarpıcı bir roman. Josh Malerman, işini hızlı konuşan ve ne yaptığını bilen bir meleğin edasıyla yapıyor."
                                     -Peter Straub-
"Tüyler ürperten bir ilk kitap. Malerman okuyucuyu soğukkanlı ve acımasız anlatımıyla diken üstünde tutuyor. Hitchcock'un Kuşlar'ı, Stephen King'in en iyi işleri ve Jonathan Caroll'la karşılaştırılmayı hak eden sarsıcı bir macera."
                                      -Kirkus Reviews-
"Stephen King hayranları bayılacak."
                                     -Publishers Weekly-








Kafes - Josh MalermanKitabın Adı : Kafes
Yazar :Josh Malerman
Yayınevi : İthaki Yayınları
Orjinal adı : Bird Box
Çevirmen : Aslı Dağlı
Sayfa Sayısı :336

Dışarıda bir şey var…

Görülmemesi gereken korkunç bir şey… Ona atılan bir bakış kişiyi ölümcül bir deliliğe sürüklüyor. Ne olduğunu ve nereden geldiğini ise kimse bilmiyor.

Malorie ve iki çocuğu, olayların başlangıcından beş yıl sonra hayatta kalmayı beceren bir avuç insan arasındaydı. Nehrin kenarındaki terk edilmiş bir evde çocuklarıyla yaşayan Malorie, ailesinin güvende olabileceği bir yere gitmenin hayalini kuruyordu. Fakat onları bekleyen yolculuk tehlikelerle doluydu. Tek bir yanlış hamle ölümlerine yol açabilirdi. Ve onları takip eden bir şey vardı.

Bu bilinmeyene doğru gözbağının karanlığında yaptığı yolculukta Malorie sık sık geçmişi hatırlıyordu. Bilinmez tehlikenin karşısında bir araya gelerek hayatta kalmaya çalışan, kendisini de aralarına kabul ederek onu da kurtaran ev arkadaşları teker teker aklına geliyordu: Bir zamanlar yabancı olan bir grup insanın birer birer kapısını çaldığı evde kurdukları ortak hayat... Ancak sağ kalan ve kapılarını çalan insanlar arttıkça ortaya yüzleşmeleri gereken bir soru çıkmıştı: Herkesin aniden delirdiği bir dünyada kime güvenilebilirdi?

Bird Box Film Fragmanı : 





Josh Malerman :

Josh Malerman

24 Temmuz 1975’te doğdu. Çıkış kitabı olan Kafes, 2014’te yayımlandı. Michigan’da yaşamakta olan Malerman, “The High Strung” grubunun solistidir.







Yazarın Okuduğum Diğer Kitapları : 

Gölün Dibindeki Ev 



                                                     

5 yorum:

  1. Merhaba Çok keyifli bir bloğunuz varmış. Takibinizdeyim. Kitapları çok severim. Burada birçok kitap tavsiyesi var. Artık sık sık burayı ziyaret ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bende filmini izlemiştim fena değildi.

    YanıtlaSil
  3. Gecen sene okumustum kitabi ben.. filmi de izledim ama filmin sonu kitaptaki son gibi etkilemedi beni nedense🙈

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir kitaptı benim içinde. Uzun zaman oldu okuyalı. Ama halen kafamda bir sürü soru var... Özellikle kitqap finali ile alakalı sorular bunlar.

    YanıtlaSil
  5. Bence de konusu korku degil. Gölün dibindeki evi de merak ediyorum ☺️

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.