9/18/2014

# Beni Bulun # Finding Me # Kitap Yorumu # Martı Yayınları

Beni Bulun -Çünkü bu Sizin Hikayeniz Olabilir - / Michelle Knight & Michelle Burford

kozmokitap

    Kitabı okuyup bitirince düşüncelerim durdu sanki, hiçbir şey söyleyemedim.  Yaşananların gerçek olması kanımı dondurdu resmen. Okuyucuyu çok etkileyen trajik bir hikaye Michelle' in ki. Umarım başka kimsenin başına bu tarz bir olay gelmez.Doğuştan şanssız bir insan Michelle. Çocukluğu sürekli kendisinden küçüklere bakmak, berbat bir okul hayatı, yıllarca süren taciz ve tecavüzlerle geçmiş. Küçük yaşlarda hayatın en berbet taraflarını yaşamış Michelle. Erken yaşta anne olmuş. Onu hayata bağlayan bütün eziyetlere katlanmasını sağlayan şey de oğlu Joey.


        Michelle 21 yaşında oğlu ile ilgili sosyal hizmetlerle konuşmaya giderken adresi bulamaz ve en büyük hatasını yapar. Kendisini götürmeyi teklif eden arkadaşının babası Ariel Castro'nun teklifini kabul eder. Bu 11 yıllık esaretin başladığı andır. Boyu 1.20 cm olan Michelle'i,  Ariel daha küçük zannetmiştir. Yıllarca bu adamın tecavüz, eziyet , dayak ve hakaretlerine katlanmak zorunda kalmıştır. Onu hayata bağlayan ve dayanma gücü veren bir gün oğluna kavuşma hayalidir. Bu 11 yıllık esaret hayatına önce Amanda sonra da henüz 14 yaşında olan Gina katılmıştır. Onlar da bu adamın kurbanlarıdır. Bu adam dış görüntüsü ile sıradan birisidir. Bir okulun servis şoförüdür. İnsanlar bu adama çocuklarını emanet etmektedirler. Çocukları vardır. Kimse onun aslında bir canavar olduğunu anlayamaz. Bu cehennem hayatının yaşandığı ev ıssız bir yerde de değildir. Kitapta yer alan fotoğrafı görünce şok oldum. Etrafta başka evler ve komşuları da vardır . Fakat kimse durumu anlamaz. Bu olay ülkemizde olsa bana sanki komşular bu olayı fark eder gibi geldi. Olaya müdahale edip polise haber verirler miydi bilemiyorum.

        Bu kitap beni çok etkiledi. Etrafa karşı daha bir paranoyakça yaklaşmaya başladım. Çevremize baktığımızda insanları ne kadar tanıyoruz ki! Sadece bize gösterdikleri yüzleri biliyoruz. Sonuç itibari ile etrafımıza karşı hem daha dikkatli hem de olanlara karşı daha duyarlı olalım.

Bana olanları geriye dönüp düşünmek zor, onlarla yaşamak çok daha zor. 
O anda bir şeylerin yanlış gittiğini düşünmüştüm fakat kolumu sıktığı için özür dileyince sadece masum bir hata olduğuna karar verdim.
Belki öleceğimdir, diye düşündüm, ama en azından boş mideyle gitmeyeceğim. 
İki tane kilidi olan  zincirle bağlıyım, nereye gidebileceğimi düşünüyorsun cidden?
"Her gün okul çıkışı onu takip ettim, " dedi. " Üçünüzü de takip ettim." 
Bazen saatlerce ağlıyor ve sadece ölmek istiyorum, yazmıştım. Tek isteğim , eve gidebilmek ve oğlumu tekrar görebilmek. 

                                  

Beni Bulun 
Finding Me
Michelle Knight & Michelle Burford
Martu Yayınevi
Çeviren: Nur Eren
288 sf

Michelle Knight

Gina
Amanda

Michelle ve 11 yılının geçtiği ev

2 yorum:

  1. Gerçekten çok etkileyici... Gerçek bir yaşam öyküsü olması ise daha da etkileyici...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın tüyleri ürperiyor, okurken. bir insan başka bir insana bunları nasıl yapabilir diye...

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.