9/27/2014

# Harlan Coben # Kitap Yorumu # Martı Yayınları # Yanlış Bir Adım

Yanlış Bir Adım - Harlan Coben

kozmokitap


        Sevdiğim polisiye kitap yazarlarından bir tanesidir Harlan Coben. Kendisi ile tanışmamız Orman kitabı ile olmuştu. O gün bu gündür kitapları kitaplığımın misafirleridir. Kitaplarını bazılarınız sevmeyebilirsiniz. Çünkü okurken kitabın içine dalamaz, karakterleri ile özleşemezsiniz.
Fakat elinize patlamış mısırını almış televizyonda güzel bir film seyrediyormuş hissi ile okursunuz. ( yani ben öyle hissediyorum. ) Harlan Coben'in romanlarının baş karakteri Myron'dur. Kendisi ünlü bir spor menajeri olsa da  dedektif gibi hareket eder. Kitaplarını okudukça karakterlerin çoğunu tanıyorsunuz. Bir sonraki öyküde alıştığınız karakterle yeni bir maceraya yelken açılıyor. Bu kitapta basım hataları çok fazla vardı. Örneğin Myron yerine Mron yazılması ya da bazı kelimelerin yanlış yazılması gibi. Bu da kitaba değil ancak yayınevine eksi puan olarak dönüyor.



    Brenda beş yaşında iken annesi onu ve babasını terk etmiştir. Onu babası zorluklarla büyütmüştür ve şimdi de babası kayıptır. Zeki ve güçlü bir basketbol yıldızı olan Brenda'ya babasını araştırmak ve tehditlerden korunmak  için eski basketbol oyuncusu ve ünlü spor menajeri Myron yardım etmektedir. Bu olay o kadar da basit değildir. Yirmi yıl önce kaybolmuş, ardında hiçbir iz bırakmamış anneyi araştırmak, babanın ardındaki ipuçlarını bulmak, Bilgi saklayan insanlarla uğraşmak ve bu arada Brenda'nın problemsiz bir biçimde antremanlarına gitmesini sağlamak... Myron'a arkadaşları Esperanza ve Win  yardım ederler. Olaylara mafya , belediye başkan adayı, polisler karıştıkça işler daha da karışacak ve okuyucuyu sonucu tahmin etme konusunda şaşırtacaktır. Kitabın sonunda eminim ki siz de şaşıracaksınız. Benim tahminlerimden daha farklı gelişti olaylar.

 


   Sabah kitaba başladım ve akşam bitmişti. Bütün gün ne iş yaparsam elimde kitabım eksik olmadı. Boş bir gününüzde okumanızı tavsiye ederim , sonunu merak edince işler de aksıyor doğal olarak. 
Elimde yazarın farklı bir kitabı daha var , onu da ileri ki bir tarihte okumayı planlıyorum.

   Yazar hakkında kısa olarak bilgi vermek istiyorum. 1962 Amerika doğumlu olan yazarın kitapları 41 dile çevrilmiştir. Ayrıca Edgar, Shamus ve Anthony gibi üç önemli ödülü birden alan ilk yazardır.

     Ben Coben kitaplarını seviyorum. Polisiye sevenlere tavsiye edilir. 

Sevgilerle....    
Yanlış Bir Adım
One False Move
Harlan Coben
Martı Yayınevi
Çeviren: Derya Engin
431 sf.




1 yorum:

  1. Harlan Coben kitaplarını severim. Daha bu kitabını okumadım.
    Şuandan itibaren listeme ekliyorum :)
    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.