1/08/2015

# diğer # facebook # sahte hesap

Bu facebook hesabı sahte mi.....

      Merhaba, bir kitap blogunda bu konu ne alaka dediğinizi duyar gibiyim. Dün başıma gelen ilginç olaydan sonra bu yazıyı yazmaya karar verdim. Aslında dün sinirle bambaşka şeyler yazmaya karar vermiştim . Öfke ile kalkan zarar ile oturur demişler. Bu nedenle biraz sakinleşince yazmaya karar verdim. Sinirle yazı yazsam kendi seviyemi de düşürmüş olurdum ki bu da beni daha çok üzerdi. Neyse konumuza dönelim. Bu yazıyı elimde resimlerle yazmayı düşünmüştüm. Olayın geçtiği yazışmaların hepsinin resmini aldım ve şu anda bilgisayarımda kayıtlı durumdalar. Yani her şey ispatlı. Her şey oğlumun facebookta kitap kazanması ile
oldu.Ben yarışmalara katılırken onu da biraz derslerinden uzaklaşsın , kitap kazanmanın zevkini o da yaşasın diye bir yarışmaya katılmaya ikna ettim. Ve kazandı da. Seviçten ne yapacağını şaşırdı. Kazandığı sayfaya teşekkür mesajı ve adresini atınca karşısından biz teşekkür ederiz umarım hesabın sahte değildir diye bir mesaj gelmiş. Çocuk şaşırıp bana gösterdi. Ben de önemli değil nasıl olsa hesabın sahte değil dedim. Birkaç dakika sonra beğenileri kapalı diye elendiğini öğrendi. Ben face hesabına baktığımda beğeniler açık görünüyordu, karşı tarafta görünmemiş olabilir diyorum . Çünkü elektronik ortam sonuçta mükemmel değil. Ben de karşı tarafı - sonuçta kitap hesabı ya - anlaşabileceğim biri zannetmiştim. Çocuk kendisine haksızlık yapıldığını söyleyen yorum yapınca -başka  sitelerde bu durumda ya cevap verilmiyor ya da ellerinde resim varsa koyuyorlar ki kanıt olsun-  beğenilerin görünmüyor yazılmış ki bu düzgün bir cevap. Beni kızdıran şey ise hesabın sahte ibaresini de kullanmış.Hesabın sahte diyerek ithamda bulunmak bu kadar kolay mı....
    Bunu duyunca yorum yapma gereği duydum -annelik , koruma içgüdüsü - Bu hesabın sahte olmadığını, kendisinin benim oğlum olduğunu söyledim. Beğenilerine benim baktığımda açık göründüğünü sadece yazının altında beğen paylaş yorum yap kısmındaki beğen kısmının görünmediğini  söyledim. Sadece durumu belirtmek için yazdığımı söyledim. Çünkü oğlumun hesabının sahte olarak mimlenmesini istemedim. Karşı gene boş durmayıp o zaman o senin hesabın. Zaten profiline baktım sen de yarışmalara katılıyormuşsun demez mi. Ben sakince konu kapansın ve oğlumun hesabına bir ithamda bulunmasın derken çamur bana da sıçradı. Neyse gece yarısına kadar süren olumsuz bir sohbetin arkasından. Bilgisayarımı kapattım ve sakinleşip mantıklı düşünmeye çalıştım.
      Sakinleştikten sonra biraz da kendime kızdım ki nasıl böyle seviyesiz bir sohbetin içerisine sürüklenmiştim. Bilgisayarı açıp, yapılan sohbetlerin ve yorumların tamamını sildim. Baştan böyle bir sohbetin gereksiz olduğunu düşündüm. Karşımdakini ne zannetmiştim ki! En başta sahte hesap kelimesini kullanmasa bunlar yaşanmazdı zaten. Ben de artık karşımdaki insanların iyi iletişim becerisine sahip , rahat konuşabileceğim insanlar olduğunu düşünmekten vazgeçiyorum.
      Gelelim sahte hesap konusuna .... Sahte hesap nedir? İnternette biraz araştırdım, başkasının adına açılmış, farklı birinin resmi konulmuş, bazen de çevresindeki insanlara kötü sözler söyleyen hesaplar yazıyordu.  Profil resmi çizgi karakter ya da paylaşım sayısı az diye bir hesap sahte diye mimlenir mi? Benim tanıdığım birçok facebook kullanıcısı geçmiş paylaşımlarını silerek , arada sayfalarını temizlerler ve 5-6 paylaşımdan fazla bulundurmazlar. Bunlar da mı sahte?  Zaten iyice bakılmış olsaydı fotoğraflar kısmında çocuk resimleri olduğu görünürdü. Ben en çok bu kişi hesap sahte diye ortaya yem açınca birisi gaza gelip çocuğun hesabını şikayet edip kapattıracak ve ismi ile tekrar hesap açmasını zorlaştıracak diye korkmuştum. Ne demişler "Allah kuru iftiradan korusun."
    Bu olaydan sonra artık facebook çekilişlerine katılmamaya karar verdim. Bu tarz insanlarla muhatap olamak istemiyorum. Herkes aynı kefeye koyulmaz ancak karşınıza çıkacak kimsenin de nasıl biri olduğunu bilemezsiniz....
  Biraz uzun bir yazı oldu  ama dertleşmek bana iyi geldi. Sizleri sıktıysam kusura bakmayın.
Sevgilerle♥♥♥
kozmokitap

 

8 yorum:

  1. Geçmiş olsun, gerçekten de rahatsız edici bir durum. Blog çekilişlerinde böyle bir durum yaşanacağını sanmıyorum, zira blog yazıp-okumak belirli bir bilinç düzeyini gerektiriyor. Ama dediğiniz gibi Facebook kulanıcılarına pek de güvenmemek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de artık facebooku sadece blog paylaşımları için kullanmaya karar verdim. Blogger arkadaşlarımın çekilişlerine katılmaya devam edeceğim , ve bence yayınevleri de facebookta kimlere çekiliş yaptırdıklarına dikkat etmeliler...

      Sil
  2. Belirttiğiniz durum, geçen aylarda bir tüketicinin ünlü bir markanın face sayfasında şikâyetinde de gördüm. Bir karışıklık var, ama nasıl ayırt edileceği mutlaka saptanmalı. Geçmiş olsun. Üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Çekilişi kazanamamak ya da kitap değildi hiçbir zaman mevzu. Hesap sahte diye itham edilmek insanın canını çok sıkıyor. Sevgiler:)

      Sil
  3. ne yazık ki bunu bloggerlar ya da instgramdakiler de çok yapıyorlar. sen çekiliş paylaşıyorsun gerçek değil sahtesin diyorlar. biz de emek ve zaman harcayarak katılıyoruz. biz de normal canlı kanlı insanız , fotosontez yapmıyoruz aynı havayı soluyoruz. Çok ayıp, hak yiyorlar,hakkınıza gasp etmişler emeğinizi çalmışlar resmen . Geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Bu olaydan sonra Facebook çekilişlerinden buz gibi oldum desem yeridir:))

      Sil
  4. Canım ben yine mimledim seni ama yapmak istemezsen anlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda yaparım canım. Mimler bana nefes alma molası gibi geliyor:))

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.