8/29/2016

# Carrie Jones # GO! # İhtiyaç # Kitap Yorumu

İhtiyaç - Carrie Jones || Kitap Yorumu

İhtiyaç - Carrie Jones


   Stephenie Meyer'ın kaleminden Alacakaranlık Efsanesi çıktığı dönemde bir fantastik kitaplar bir anda patlamış ve etrafımız bu tarz kitaplar ve onların fanları tarafından sarılmış hale gelmiştik. Onun öncesinde de fantastik kitaplar Vampirler ve bu fantastik yaratıkların aşk öyküleri yok muydu? Vardı tabii ki ... Fakat yazarın anlatım tarzı öyle etkileyiciydi ki büyük bir kesim uzun süre etkisinden kurtulamadı. -Alacakaranlık filmi  için aynısını söyleyemeyeceğim. Hiç beğenmedim....  bu tarz kitapları sevenler, fazla uzun sürmesin , sıkılmadan okuyayım  , beni de çok yormasın derseniz işte İhtiyaç tam da bu tarz bir kitap...

   Carrie Jones'un kaleminden dört kitaplık bir serinin ilk kitabı İhtiyaç .  Bu sefer vampirler yok baştan hatırlatayım. Şekil değiştiriciler ve periler var. Bu periler Tinkerbell tarzı minik , şirin , kanatlı yaratıklar değiller. Bildiğiniz kitabın kötü karakterleri... Yani şimdilik öyle ilerleyen bölümlerde neler olur bilemiyorum.

   Zara onaltı yaşında babasını - üvey babası- kaybettikten sonra hayata küsmüştür ve annesi de onu büyükannesinin yanına, Maine'e gönderir. Maine 'i de Stephen King kitaplarından iyice tanıyoruz artık:))))  Hayattan zevk alamaz adeta yaşayan ölü haline gelmiş olan Zara 'nın burada düzelmesini ummaktadır annesi. Bu soğuk yere alışamayacağını düşünen Zara okuldaki arkadaşları özellikle yakışıklı Nick sayesinde biraz düzelmeye başlar derken kasabada tuhaf olayların olduğunu fark eder, arkadaşları ile araştırmaya başlayan Zara olayların ve etrafındakilerin hiç de göründükleri gibi olmadığını fark eder.

   Ailesinden ayrı farklı bir yere giden genç kız, okul hayatı , yeni arkadaşlar, garip olaylar bana hiç de yabancı gelmedi okurken. Bir çok kitap neredeyse aynı olay örgüsünde ilerliyor. Fakat buradaki kız çekingen ve sakar değil. Kitabı okurken aynı zamanda birçok fobi türünü de öğreniyoruz Zara sayesinde.

   Kitapta bazı konular klişe olsa da ben kitabı sevdim. İki saatte bitti kitap. Yazar kurguyu , karakterleri ve karakterlere özgü davranışları tam oturtmuş ve bu yönden okurken bir karmaşa ya da mantıksızlık oluşturmuyor. Böyle olunca da kitap zevkle okunuyor ve devam kitabı da merakla bekleniyor.....


Kitap tanıtımı yazımı okumak için buraya tıklayınız.







                                                            Kozmokitap

6 yorum:

  1. hızlısın Nilüfer yaaa!!! maşallah...
    Alacakaranlık filmini sevmedin mi??? inanamıyorum!!!...
    Şu ara bir vampirli kitap aldım indirimde diye ahahaha herkes vermiş 1-2 puan =)))
    İhtiyaç seri bir de, düşünüyorum, kararsızım ama başlangıç kitabı olarak belli ki geçmiş senden =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okuduktan sonra film bana çok yavan , oyuncular da zorlama geldi. Rol kapasiteleri bana göre çok düşüktü Alacakaranlık'ta :)) Ihtiyaç iyiydi , sıkılmadan okudum.Fakat fazla aksiyon yoktu. Belki ikinci kitapta daha fazla aksiyon olur ;)

      Sil
    2. ay ne bileyim ben çok sevmiştim ve hep sinemada izledim Nilüfer seriyi, giderek daha güzel gelmişti ;)
      Başlangıç kitabı olduğu içindir, aksiyon kısmı ;)

      Sil
  2. Hmmm vampir filmlerinden farkli sanki. Kitapta gerilimi severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vampir yok bu kitapta. Çok gerilim yoktu , fantastik yani daha fazla.

      Sil
  3. Rica etsem bana İhtiyaç kitabının sonunu yazabilir misiniz yolculukta olduğum için son 50 sayfa kadarını okuyamadım yanımda da sadece Tutsak var ve diğerinin sonunda tam olarak ne olduğunu bilmeden ikinci kitaba geçmek istemiyorum :(((

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.