8/12/2016

# John Katzenbach # Kitap Yorumu # Koridor Yayınları # Şizofren

Şizofren - John Katzenbach || Kitap Yorumu

Şizofren - John Katzenbach

John Katzenbach 'i daha önce okuduğum Psikoanalist kitabından tanıyorum. Yazarın anlatımındaki incelik beni kendisine hayran bırakmıştır. Yazarın yazdığı diğer kitapları da okumak istediğimden bu kitabını da temin eder etmez okudum.

  Ne yalan söyleyeyim okumaya başladığımda bu kitabı Psikoanalist kadar sevmeyeceğimi, düşünüyordum. Belki ilk bir kaç sayfanın da bunda etkisi vardır. Bu heralde ağır tempoda ilerleyen bir kitap olacak demiştim ki o anda kitapta birşeyler oldu. Yok canım kitapta değil bence birşeyler oldu. Kİtap temposunu arttırdıkça ben kitaba daha fazla yapıştı. İşler beni beklesin ben öyle bir gömüldüm ki kitaba kaldırabilene aşk olsun :)))

    İnsan, duvarlarla çevrili , pencereleri parmaklıklı, kapısı kilitli, delilerle dolu bir odada bulanabilir , hatta tek başına bir tecrit hücresine tıkılabilirdi , ama içinde bulunduğu oda orası değildi aslında. İnsanın asıl bulunduğu oda hatıralarından , ilişkilerinden, olaylardan, bin bir çeşit görünmez güçten oluşuyordu. Bazen delüzyonlardan . Bazen halüsinasyonlardan. Bazen arzulardan. Bazen hayallerden , umutlardan ya da hırstan. Bazen öfkeden. Önemli olan gerçek duvarların nerede olduğunun ayrımına varabilmekti. 

    Kitabımızın anlatıcısı Francis. Francis yirmi bir yaşında iken ailesi tarafında zorla akıl hastanesine yatırılır şizofren tanısı ile. Francis sesler duymaktadır ve bu seslerin verdiği emirler onun ve çevresindekler için tehlikeli olmaya başlamışıtr. Akıl hastanesine alışır ve kendisine arkadaşlar edinir Francis. Bir gün stajer hemşier öldürülene kadar herşey sakindir. Hemşirenin ölümünden hastalardan birisi sorumlu tutulup tutuklanır. Hemşireyi bulan da Francis ve İtfaiyeci Peter'dır. Peter bir hasta değil akıl sağlığı değerlendirilmek için mahkeme tarafından gönderilmiştir. Kitaptaki ilginç ve sürükleyici olaylar da böylece başlamış olur. Bir kadın savcının gelip olayı araştırmaya başlaması ve Francis ile Peter'dan yardım almasıyla da Francis kendisini olayların içerisinde bulur. Yıllar sonra bu olayları duvarına yazmaya başlayan Francis anlattıkçe biz de olayları ve neler olduğunu öğreniyoruz.


   Son derece sürükleyici, öngörülemez ve şaşırtıcı bir kitap Şizofren. Kesinlikle tavsiye ederim!....




Şizofren - John Katzenbach
Kitabın Adı :Şizofren
Yazar :John Katzenbach
Yayınevi :Koridor Yayıncılık
Orjinal adı : The Madman's Tale
Çevirmen :Elif Özkaya
Sayfa Sayısı :544


   Yirmi yıl önce Francis Petrel kendi iradesi yok sayılarak ailesi tarafından bir akıl hastanesine gönderilir ve uzunca bir müddet orada tutulur. Ta ki seri cinayetler işlenip hastanenin kapıları mühürleninceye dek. Yıllar sonra, üstü örtülü ve unutulmaya yüz tutmuş olaylar silsilesi kararlı bir dedektifin soruşturma talebiyle yeniden irdelenir.
    Francis yaşadığı gerçekliğe dönmüş olmasına rağmen hâlâ sesler duymakta ve ancak ilaçlarla bu sesleri susturabilmektedir. O günlere dair anıları içine bir korku salar ve o da yaşadığı her anı zihninin tozlu raflarından indirip gün ışığına çıkarmaya, yazmaya niyetlenir; elinde kısalıp duran kaleme bir palamar gibi asılarak. Kağıt yerine evinin duvarlarına yazmaktadır hikayesini. Karanlığın içinde ona göz kırpıp duran, delilerin kendisine "Melek" dediği ölüm saçan gizemli bir psikopatla baş etmek hiç kolay olmayacaktır. Gerçekte böyle biri var mı yok mu, o bile bilinmezken.

    "Okumayı bitirdiğinizde bile onun hikayesi zihninizi kurcalamaya 
devam edecek… Katzenbach'ın bu muhteşem, gerilim dolu romanı 
müthiş bir sürükleyicilikle sizi hayal bile edemeyeceğiniz 
derinliklere çekiyor." 

The Miami Herald


                                                            Kozmokitap

12 yorum:

  1. Hakkaten çok ilgi çekici bir kitap. Zaten kitabın ismi çok ilgi çekici. İçerik de insanın iç dünyasını çok kurcalıyor. Kesinlikle okunası bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz kitapları seviyorum. Umarım siz de seversiniz.

      Sil
  2. Oy oy oyyy benim bu kitabı okumam gerek nasıl merak ettim ama şimdi

    YanıtlaSil
  3. Ben de kitapta heyecan ve gerilim dozu ne kadar yüksekse o kadar seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gerilim dolu kitapları seviyorum :))

      Sil
    2. Peki melek dedikleri kişi kim ?

      Sil
  4. Psikoanalist bende de var bu kadar beğendiysen öncelik vermek lazım :) Sonrasında Şizofren gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın ilk okuduğum kitabıdır Psikoanalist. Kesinlikle hayal kırıklığına uğratmıyor okuyucuyu.

      Sil
  5. SPOILER !!!!!!!!!
    Ben okudum bu kitabi ama pek sevmedim. Tamam anlatimi guzeldi kesinlikle olaylar filan. Ama sonu bosluk oldu. Katilin amacini, neden Lucy'i sectigini kim oldugunu soylemedi. Sonra ucuncu bolumde bir anda insanlarin hayati degismis yani kitap daha bitmrdi gibi sanki. Ya da ben anlayamadim biri bana aciklasin lutfeeennnnn :))

    YanıtlaSil
  6. Petere ne olduğunu anlayan var mı? Yaşıyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap kitabın sonunda hastanedeki kısımda iki kardeşle karşılaştığında anlaşılıyor

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.