1/18/2019

# Bakirelerin Alacakaranlığı # Kitap Yorumu # Paris Yayınları # Pierre Louys

Bakirelerin Alacakaranlığı - Pierre Louys

Bakirelerin Alacakaranlığı

  1870 Hollana'da doğan yazar 1925'te Fransa'da ölmüştür. Romancı ve şairdir. Yapıtlarında tenselliği kusursuz bir uslüpta yansıttığı söylenir.Eski İskenderiye'deki saray gözdelerinin yaşamını betimleyen Aphrodite  adlı romanıyla da büyük ün kazandı. Psyché (1927; Uyuyan Güzel, 1954) adlı romanı, ölümünden sonra yayımlandı. En iyi romanı, İspanya'da geçen La Femme et le pantin'dir (1898; Kadın ve Oyuncağı, 1940 / Kadın ve Kukla, 1959).

Pierre Louys


  Bakirelerin Alacakaranlığı benim yazar ile tanışma kitabım oldu. Kitabı instagramda Paris Yayınlarının çekilişinden kazanmıştım ve kitaplığımda okuyacağım anı bekliyordu kitap. Her zaman dediğim gibi her kitabın belli bir zamanı vardır okumak için . Kitabı daha önce birkaç kez elime alsam da okuyamadan bırakmıştım. Bu sefer ise kitabı aldım ve bir gün bile sürmeden bitti kitap.

İlk olarak kitabın ismi ve kapak görseli ilgi çekiyor. Farklı ve kendisine has bir öykü kitabı. İçerisinde beş adet öykü bulunuyor .

* LEDA ya da Kutsanmış Karanlığın İhtişamı

* ARİADNE ya da Sonsuz Huzurun Yolu

* NİL ÜZERİNDEKİ EV ya da Erdemin Sureti

* BYBLİS  ya da Gözyaşlarının Büyüsü

* DANAE ya da Kader

Her öykünün ortak noktası mitolojik yaratıkları ya da tanrıları içermesi ve bir anlatıcının bu öyküleri bize anlatması .  Mitoloji dediğim de Yunan Mitolojisi.

Öykülere örnek verecek olursam ilk öyküden örnek vereyim : İlk öykü kuğu ve bir su perisi arasında geçiyor ve bakire su perisi kuğu tarafından hamile bırakılıyor diyerek özetleyebilirim

Mitoloji ve bu tarz konular benim pek ilgi alanıma girmediği için kitap bana hitap etmedi.





Bakirelerin Alacakaranlığı - Pierre Louys
Kitabın Adı :Bakirelerin Alacakaranlığı
Yazar :Pierre Louys
Yayınevi :Paris Yayınları
Orjinal adı :Le crépuscule des nymphes
Çevirmen :Halil Sarıyar
Sayfa Sayısı :80


"Aşk en çok ama en çok acı çekmektir."

Bakirelerin Alacakaranlığı, Fransız şaif ve yazar Pierre Louys'un Yunan mitolojik superilerinin "klasik" hikâyelerinden yola çıkarak yazdığı altı parçayı içeriyor. Yazar her bir parçada bir su perisinin hikâyesini ele alıp onu dönüştürüyor, stilize ediyor. Bu yorumların her biri mitolojik kahramanlar aracılığıyla insanın temel duygularını ele alıyor, görünmeyen yönlerini açığa çıkarıyor, yeni bir bakış açısıyla yeniden yaratıyor.

 "Berrak gecelerde, suda kendine bakardı. Bir keresinde, şefkatli ellerinin altında ne kadar zarif olduğunu kavradığı boynunu çıplak bırakmak için saçlarını topuz yapmanın iyi olacağını düşündü. Mavi saç topuzunu esnek bir hasırotuyla tutturdu, su bitkilerinden beş büyük yaprakla ve solmaya yüz tutmuş bir nilüfer çiçeğinden kendine sarkık bir taç yaptı.

Başlangıçta bu şekilde dolaşmaktan büyük haz aldı. Fakat yalnız olduğu için onu kimse görmüyordu. Sonra mutsuz oldu ve kendiyle oynamayı bıraktı.

Ruhu henüz bilmiyordu fakat bedeni, Kuğu'nun kanat darbelerini beklemeye başlamıştı bile."


                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. Ben de mitolojiye başlayıp bırakmıştım. Tekrar elime almayı düşündüğümden kitap ilgimi çekti, sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bu tarz kitaplarda insanın ufkunu açıyor..Seçkiyi not aldım..Tanıtım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Ben mitolojik öyküleri severim not alayim bunu 😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.